Så er der lidt at tænke over... Så er der lidt at tænke over...
Jeg har gået og tænkt over alle de spørgsmål om hjælp til træning / Øvelser / alene hjemme / om alle andre ting man kan lave og lærer sin hund, det er spørgsmål og svar, som kommer fra Jer bruger..
Vi ved godt alle sammen at det tager tid og tålmodighed når man får en lille ny hvalp ind ad døren..
Og der bliver spurgt i øst og i vest.
Og alle dem der har de gode råd og svar,
Skriver sit gode svar, hvordan man gør, mm.
Men der er stor forskel på om man ser øvelsen i praktisk eller om man kun beskriver hvordan øvelsen skal udføres i teorien...
Jeg ved at allle gør sig umage og vil gerne give et så nøjagtigt svar...
Men det kan desværre ikke lade sig gøre, man kan beskrive svaret ii et vis omfang...
Og men den mulighed at man kan lære sin hund og sig selv nogle væsentlige fejl..
Det er fordi man kan god beskrive en øvelse, men mange gange glemmer man, lige et vigtigt punkt, fordi det skal gå så stærkt med at beskrive det.
Så derfor kære vennner - ta og brug det du kan bruge er det ikke perfekt, ja, så har du fået hjælp alligevel, selv om hjælpen er mangelfuld.....
Dette indlæg er ikke ment som noget negativ over for dem der prøver at hjælpe dig... tværdigmod, så er det for at hjælpe alle... og at alle kan forstå pounten, ...
Ja, nu har du fået lidt at spekulere over...
Jeg bliver desvære nød til at løbe, da jeg skal ud og træne hund...
Men jeg kommer igen senere...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Det kan osse være metoden skal tilpasses en smule før den passer på din hund
For det andet er det, som du skriver, muligt at man lige glemmer noget eller at ens ordlyd måske er lidt upræcis.
Så det er tilladt at tænke sig om, og at sortere lidt i de svar man får. Og først og fremmest huske lige at kigge på sin hund, og se om det nu er den rette metode for hunden, istedet for stædigt at holde ved at det er den metode man er blevet rådet til
(nå ja -og til mere alvorlige træningsproblemer, vil jeg foreslå at spørge træneren til råds, og hvis ikke man går til træning, så begynde på det)
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 593
Så er der lidt at tænke over...