Min dag i går. {{forumTopicSubject}}
Dagen starte eller med et fint vejr, efter en nat med masser af regn...
Jeg kørte så ud til spormarken, her fik jeg en træningskammerat til at lægge et U spor - med 5 genstande. ca. 900 m langt.
Jeg lagde så et til ham, og et gerningssted. hans skulle ikke være så langt, da han kun har en lille hvalp på ca. 6 mdr.
Da vi var godt i gang med at ligge spor, begyndet det at styrt regne, så der var lige nogen der blev våde, men heldigvis, har vi næsten altid skifte tøj med..
Da vi så var færdig, med at lægge spor og gerningssted, så vi i læ af bagklappen, og fik en kop varm kaffe. der skal jo helst gå mindst ½ time, inden sporet skal tages.
Da der så var gået en ½ times tid, gik den unge hund så sporet, jeg gik efter, da jeg vidste hvor sporet er. den lavede et godt stykke arbejde, flot opsøg af sporet, og flot arbejde..
Nu var det så mig, der skulle igang med at gå sporet, Babett blev sat til at opsøge sporet, og fandet det næsten lige med det samme, og så gike det der ud af, fandt den første genstand, det var en knægget tændstik. det er noget af det mindste Babett har fundet... Resten af sporet gik godt..
Gerningsted, skulle nu tages, jeg havde lagt 2 genstande på ca. 25 m2. ud til den lille hvalp, de 2 genstande var små pilleglas, hvor der var lagt gudbidder i .. det var også et fint arbejde den lille gjorde her..
Babett fik også sit felt, der lå 6 genstande, og der gik ikke 2 min, så var det tømt..
Det er sq dejligt når tingene bare flasker sig og går godt..
Men våde det var vi... fra yderst til inderst...
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Bliver det ikke sværer at finde sporet når det regner eller har regnet på sporet ?
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Hvis du mener at sporet bliver vasket væk, pga. regn, sne, og andre vejrlige forhold, så er svaret nej.
Når vi laver spor, så afsætter vi jo en masse fært, da der er en masse celler og andre ting der drysser ned, når vi bevæger os.. det bliver kalt for dynefærd.
Dynefærden kan godt være op til et par meter bred, men jo længere tid der går, efetr at man har gået der, jo mindre bliver dynefærden, og til sidst ligger der kun kærnen tiilbage.
Og det er faktisk kærnefærden vi går efter, det vil sige, at der ligge kærne i samtlige fodspor.. (hvis man kan sige det sådan.. )
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Min dag i går.