Hvad syntes i? En til? {{forumTopicSubject}}
Hej :o)
Vi har en yorkshire terrier på næsten et halv år.
Han kommer fra en kennel, hvor han ikke var meget i hænder eller havde gået tur før.
Han elsker nu at gå tur, men er stadig lidt nervøs overfor nye mennesker. Men følger altid trygt efter os - kan også gå uden snor. Han er helt vildt god med andre hunde.
Vi bor i en lejlighed på 170 kvadrat meter, hvor vi kun må have EN hund. Vi skal måske flytte over i en anden lejlighed, lidt mindre, hvor man må have flere hunde.
Da sommerferien jo, for mig, slutter imorgen betyder det jo at Eddie (vores hund) skal være alene i nogle timer.
Han kan sagtens være alene, så det er intet problem.
Men hvis vi nu flyttede over i den anden lejlighed, syntes i så det ville være en god idé at skaffe en til hund?
Ikke kun som selvskab til Eddie, men også fordi vi gerne vil have en til.
Eddie gør overhovedet ikke. Eller jo, han gør lidt når vi leger, men ellers ikke. Hvad for en race, gør ikke så meget? (Og ja ved udemærket godt alle hunde gør!)
Størelses mæssigt skal det helst være en som ikke bliver for stor til Eddie, hvis man kan sige det sådan - altså ikke en grand danoise :o)
Syntes i det skal være en som søger nyt hjem, i stedet for en hvalp?
Håber i gider hjælpe :o)
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 2.038
Nu har jeg selv fået mine hunde som lidt ældre- netop fordi jeg er af den holdning, at hvalpene skal de nok komme af med, og synes de "gamle" fortjener en ny chance!
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Det er det bedste vi har gjort for Rasmus.
Men jeg ville vente til din 1. hund er 2 år, så der blir en aldersforskell på dem (rang)
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 245
Ved ik om der er direkte nogen racer, hvor man ka sige: Den gør meget, og den gør ik meget" -Har hørt fra flere at en gravhund er slem til at gø. Og har også hørt at en Beagle er slem til det -men det er ikke noget jeg ved noget om
Om I vælger en "brugt" eller ny hund, er jo op til hva I selv synes
Der er både fordele og ulemper ved begge
Jeg har prøvet begge slags hunde, og har aldrig fortrudt noget af det
Hvis I får en hvalp, så er der jo en masse ting som ska trænes, som f.eks. lydighed ogrenlighed. Og de vil jo også gerne bide ting i stykker
Men når I har en hund i forvejen, så hjælper den jo oz med at opdrage den lille ny
Og udover det, så har I jo mulighed for at sætte jeres eget præg på den fra start
Hvis I vælger en "brugt" hund, så er den jo højst sandsynligt trænet i en del ting, og er sikkert oz renlig. -Men selvfølgelig ik sikkert.
Jeg har god erfaring med "brugte" hunde -også selvom de kan have nogen skavanker, som nok ska rettes op. Men det ser jeg som en spændende og udfordrene opgave
Der hvor jeg måske kan se en fordel i en "brugt" hund er, at den nok ik er ligeså legesyg som en hvalp -selvfølgelig ik noget man kan garantere.
Men man ser ofte, at ens hund nr 1 i en periode ik gider hund nr 2, hvis hund nr 2 er hvalp, da hvalpe jo godt ka være lidt irriterende
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
Jeg fandt "mit" sted i juli sidste år, og ventede på min hvalp helt til feb. 2008. Det var ventetiden værd, og jeg gør det gerne igen
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 55
Som i skriver, vil vi sikkert også vente til Eddie er lidt ældre.
Men tror nu aldrig det bliver noget problem med at få hund nummer 2, da han er så god med både store og små hunde.
Vi har også overvejet at adoptere en hund fra grækenland, eller en af de andre mishandlende og hjemløse hunde her i Danmark.
Mange tak for svarende :o)
jan 2008
Nu har jeg jo selv en af slagsen. Og Grisling er simpelthen den slags hund, som uanset hvor dårligt humør man end er i, kan få en til at smile
Han har så stor personlighed den hund, at man nærmest sku tro det var løgn. Han er et super gpdt bevis på, at en hund som har været udsat for meget grimme ting, og gået under kummerlige forhold, sagtens kan blive en super dejlig hund
Mht de Græske hunde, er jeg nok lidt skeptisk. For hvorfor slæbe flere hunde til Danmark, når der er så mange her i forvejen?
Jeg synes at foreningen Græske Gadehunde gør et super stykke arbejde, og de handler med hjertet rette sted.
Desværre sys jeg bare der burde være mere fokus på de hunde og andre dyr som lider herhjemme.
Men igen, det er jo smag og behag
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 55
Du har vel ikke et link til der hvor du fik din hund fra?
jan 2008
Hvad syntes i? En til?