{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

nikkelallergi? {{forumTopicSubject}}

hej er der nogen der har oplevet at jeres hunde begyndte at klø sig vildt meget at deres halsbånd ( med bling bling) ?

Vi har fået af vide at vores ene hvalp sikkert har allergi, og vi er ved at finde ud af hvad det er hun ik kan tåle... Men så slog det mig... vores anden hund som vi fik i sidste uge begyndte også at klø sig meget da han fik halsbånd på.. Og det er samme slags de har. Kan det være nikkel de ikke kan tåle måske?
der er sådan nogen metal dutter indvendig på halsbåndene som simili stenene sidder fast i...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nikkelallergi?
  • #1   17. aug 2008 Ja det tror jeg faktisk godt hunde kan få ..

  • #2   17. aug 2008 Hunde kan få kontakt-allergi over for alt muligt og ja, også nikkel. Men kan det tænkes, at stenene måske hiver lidt i de små hår og det er det, der giver irritationen?

  • #3   17. aug 2008 jae det kan de vel som mennesker? For det er da noget af et tilfælde at de begge klør sig ved nakken så snart de fik de halsbånd på? Jeg vil sørme blive lykkelig hvis det er så simpelt, så slipper vi da for flere dyre dyrlæge regninger med fannys allergi:o)

  • #4   17. aug 2008 maj-britt
    jeg tror det ikke, for stenene sidder jo kun udvendig, det er kun metal på bagsiden.. Fanny har fået hel rød hud også...

    Men samtidig vil det vel også være lidt pudsigt at de begge ikke ku tåle dem?


  • #5   17. aug 2008 Lisa: Jo, det er pudsigt, at de begge ikke kan tåle det... Men jeg ville i hvert fald sende det halsbånd ud med køkkenaffaldet :o) Der er ikke noget med andre halsbånd?

  • #6   17. aug 2008 maj-britt
    jeg kom først til at tænke på det i går, så kan ikke få købt nye halsbånd før i morgen... men det er sørme da værd at prøve:o)



  • #7   17. aug 2008 Kaido klør sig også meget, når hun har tørklæde eller halsbånd på. Men der er ingen allergi. Hun er vist bare for hys til at gide finde sig i at have noget om halsen:-)) Det skal lige siges at hun ikke har halsbånd på i hverdagen, kun når vi går tur:-)). Og vi bruger retrieverliner, så decideret halsbånd er det ikke. Jeg synes altid at mine hvalpe har kløet sig meget, når de har haft halsbånd på i starten:-))

  • #8   17. aug 2008 mette
    tja det er jo svært at vide om det ikke er noget, eller de rent faktisk er irriterede... Men Fanny har i hvert fald et eller andet, for hendes hud er helt lyserød, og ja dyrlægen mener jo at hun har allergi hmm...


Kommentér på:
nikkelallergi?

Annonce