{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Hunden og døden ?? {{forumTopicSubject}}

Snøft.

Jeg har lige begravet min kære Cherry ude i haven.

Jeg lod de andre hunde se at hun var død;men de så selvføldig ikke hvor hun blev begravet.

Spørgsmålet er så skal man lade de andre hunde se at hun er død, eller er det bedre ikke at gøre dette.

Jeg mener at de måske bedre kan forstå at hun ikke er her mere når de har fået lov til at snuse til hende død.

Hvad mener i ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden og døden ??
  • #1   18. aug 2008 Synes det var en god måde du gjorde det på.

- Det gør mig ondt RIP smiley

• #2   18. aug 2008 Jeg læste en artikel engang, hvor en kvinde lod hunden se hendes afdøde mand. Hunden havde været mandens hund. Og idet hunden fik lov at være sammen med afdøde, snusede til ham, prikkede til hans hånd uden respons, fandt hunden ud af at det var slut. Og til trods for at det havde været mandens hund 90%, viste den efterfølgende ikke den store sorg og savn efter manden.

Så jeg tror på, at det er godt at hundene får lov at forstå på deres egen måde og sige deres farvel. Og det er hvad enten det er mennesker eller hunde.

Men god idé ikke at vise dem hvor I begraver den døde hund.

• #3   18. aug 2008 Mine hunde har IKKE set deres døde "slægninge". Jeg ved at der er for og imod, men i mit tilfælde er det nok lige så meget for min egen skyld. Jeg finder det en smule morbidt at mine hunde skal snuse til en død hund. Ofte er det jo "ude af øje ude af sind" inden for relativt kort tid.
    Og ja, jeg VED godt at nogle enkelte hunde sørger længe, men jeg taler generelt:-))

• #4   18. aug 2008 Birthe

Jeg ved ikke hvad der er bedst, da jeg jo ikke er hund, men jeg læste engang en smuk smuk artikel om en hundeejer der var død, hvor manhavde valgt at lade hundene sige farvel ved hans begravelse.
    Hvis jeg husker rigtigt var hundene urolige efter hans "forsvinden" (taget på hospitalet), men fandt hurtigere ro da de havde fået lov at se den afdøde.
    Jeg ved ikke om hunde forstår døden, men jeg ville gøre som du - lade de tilbageblevne forholde sig til den døde så alle har mulighed for at bearbejde det på deres egen måde.

• #5   18. aug 2008 Hvad der er rigtigt eller forkert kan jo diskuteres, men jeg ville gøre det samme, synes du har gjort det rigtige. De har fået lov at sige ordenligt farvel og det er smukt.

Gør mig ondt du har mistet din lille hund

Knus Bolette

• #6   18. aug 2008 Det gør mig ondt at høre, at du måtte af med din Cherry.

R.I.P. Cherry !

Hils Felix deroppe og de andre

• #7   18. aug 2008 Anne

Det var vist samme artikel vi læste. smiley

• #8   18. aug 2008 Tror ikke det på nogen måde kan skade hundene ..

R.I.P

• #9   18. aug 2008 Det gør mig utroligt ondt....

R.I.P Cherry

• #10   18. aug 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤
    Ja, det lyder sådan. Tror den stod i DKK's "Hunden" ! ?

• #11   18. aug 2008 Her da Aslan blev aflivet ( juli måned) lå han i bilen , hvor hundene kunne lugte til ham.. De gik bare over til bilen, rejste sig op ved bagrummet, lugtede tidt til ham, og så forlod de stedet igen... Medens vi begravede ham, lå de oppe på terrassen og ville slet ikke med ud i haven som de plejede.... Da Aslan var begravet og vi alle ( 2 voksne og 4 børn) vendte tilbage til terrassen, livede hundene op og var som de plejede a være... Herefter ville de gerne med ud i haven igen...
    De har ikke ledt efter ham siden.... De kunne bestemt godt lugte at han var død.....

• #12   18. aug 2008 Når jeg har haft hopper der har mistet føl, har de altid haft det døde føl liggende et halvt døgns tid. Så virker det som om de forstår det. Hvis vi har fjernet føllet umiddelbart efter kalder de helt vildt i flere døgn. Så jeg tror de forstår det.

Men det er bare næsten ikke til at bære at se en hoppe ligge ved siden af sit døde føl..

• #13   18. aug 2008 Siri R
    Nej, det kan jeg godt forstå næsten ikke er til at bære.
    Men det må være endnu svære at bære, at høre på en ulykkelig hoppe eller hund for den sags skyld, hvis de ikke får sagt farvel på deres måde og forstår at det er slut.

• #14   18. aug 2008 Jeg har sagt farvel til 2 hunde inden for et halvt år. Den ene af alderdom og den anden er blevet omplaceret - snøft. De fik ikke lov at se Cherie, da hun var død, for det har jeg hørt tjener intet formål. Samme dag, for begges vedkommende, spurgte jeg hundene og de kunne finde f.eks. Cherie, og de reagerede overhovedet ikke. Spørger jeg hvor Bolette er henne er de også bedøvende ligeglade. De lever i nuet , og er lykkelige med det.

Men sådan er vi jo så forskellige i måden at gøre tingene på. Hvis bare man synes man har gjort det på den rigtige måde for en, så er det ligegyldigt hvad man vælger at gøre.

• #15   18. aug 2008 Anne R - netop!!

Kommentér på:
Hunden og døden ??

Annonce