{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

tror hun har spist chokolade :( {{forumTopicSubject}}

der lå noget chokolade på mit coputer bord, hvilket nu er væk. det var et lille stykke twix..

ved ikke hvem der eller skuklle have spist det, men hvordan gucci (som er chihuahua) skulle være kommet op på bordet som er en m eter højt er mig en gåde. Hun ser frisk nok ud.

Men er selvfølgelig bange for om der er noget galt med hende.
Skal jeg ringe til doktor dyr ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tror hun har spist chokolade :(
  • #1   18. aug 2008 hold øje med hende...som regel sker der ingeting ved et lille stykke

• #2   18. aug 2008 Twix består jo hovdesalig af kiks, så tror ikke der sker noget ved det.

• #3   18. aug 2008 Siger det samme som Anja...
    Min hund (Odin) har spist 1 kg. slik deriblandt chokolade uden der skete noget.. Ringede dog selvfølgelig til dyrlægen, og sikrede mig..

Men tror der skal ret meget til før der sker noget...

• #4   18. aug 2008 Jeg ville bare vente lidt med at ringe. se tiden an. hvis det bare er et lille stykke tror jeg ikke du har grund til bekymring. smiley men hold øje med den.

• #5   18. aug 2008 Twix er lys chokolade og kiks, så hvis det bare er et lille stykke ville jeg ikke bekymre mig.
    Watson har også haft fat i noget mørk chokolade der resulterede i 2 dages chokoladeduftende diarré samt opkast i ansigtet på mig den første morgen, men ud over det var der ingenting.

• #6   18. aug 2008 mange tak smiley

holder øje med hende, og ser om hun blir dårlig, men lige nu render hun og leger, og er lige så vild som hun plejer.

Men tak for svarene-. ringer med det samme hvis hun viser tegn på at være dårlig smiley

• #7   18. aug 2008 Twix har ikke meget med chokolade at gøre :o) Der sker med garanti ingenting. Det skal være mørk chokolade med et højt kakaoindhold, før man skal begynde at være nervøs. Der findes et utal af abrikospudler ude i de ganske danske sofaer, som får en god plad Marabou med nødder eller en halv pakke fyldte chokolader om ugen og de tager ikke skade... jo, der bliver fede og får muligvis problemer på sigt, men de forgiftes ikke sådan lige pludselig :o)

Det er fint at være på vagt med chokolade, men så længe det er lyst, brækker de sig, før de bliver syge af theobrominen.

• #8   18. aug 2008 Maj-britt, dejligt med en prof melding om chokolade:-) ikke fordi fimze får det, men der har været så mange skrækhistorier om det:-)

• #9   18. aug 2008 Så burde Terkel sgu snart være død og begravet hvis chokolade skader så meget...

Men er det ik mest mørk chokolade der skader?

• #10   18. aug 2008 I've got...: Nej, man skal generelt ikke generalisere, men lys chokolade skal der meget til af, før hunden tager skade. En chi er en lille hund og hvis den spiste en hel chokoladebar, ville jeg være en anelse mindre sikker i min sag. Faktum er, at en hund skal spise ca. 50 g. mælkechokolade pr. kg., før det begynder at blive farligt. En Twix er primært kiks og karamel og en hel vejer omkring 60 g. - så jeg vil nu stadig være helt uden skrupler, npr jeg siger - no worries :o)

• #11   18. aug 2008 Mørk chokolade med højt kakaoindhold skal man SLET ikke spøge med! Der skal en brøkdel til af det i forhold til det lyse chokolade for at gøre hunden meget syg.

Og lige en ting... chokolade er IKKE hundemad! Giv den dog en frikadelle i stedet, hvis det skal være rigtig hyggeligt :o)
    Får en hund først smag for chokolade, kan den være mere tilbøjelig til at stjæle det og pludselig er det den mørke blokchokolade, der er røget :o(

• #12   18. aug 2008 altså et lille stk. chokolade tager en hund ikke skade af - det er hvis man giver den det ofte og i større mængder - inden jeg læste herinde det er skadeligt ! Delte kæresten og Sofus da nogle gange en plade chokolade - nu har vi så købt hunde chokolade da det er det bedste han ved ;o)

Han tidligere ejere har også givet ham det af og til ;o) Vi kan også blive FOR hysteriske ;o)

• #13   18. aug 2008 Aii - men her inde på HG er det SÅ besværligt at have hund - vi burde faktisk alle gå hjemme og bruge alle vores penge på hundens mad - prøv at se hvor mange der barfer ! Det da blevet en "mode-dille" ! Man er generelt mere hysterisk når man er herinde !

• #14   18. aug 2008 Lille-My - vi tænker på dig hver dag, du vil ALTID V

vil nu ikke mene jeg er hysterisk. Blot nervøs for min hunds ve og vel.
    Der er dog forskel smiley

• #15   18. aug 2008 Stine - det var skam ikke møntet på dig eller nogen anden herinde ;o)

Det var blot en konstatering af hvordan mange ting er herinde ;o)

Jeg kunne have fundet på at spørge om det samme ;o)

• #16   18. aug 2008 men jo du har ret i man skal passe på hvad man gør og skrigver her inde, jeg bruger også sjællendt forum, gider ikke når der går hønsegård i den, sådan er det nemlig også ofte på hestegalleri, og heste-nettet smiley hehe

Kommentér på:
tror hun har spist chokolade :(

Annonce