{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.905 visninger | Oprettet:

Slikker poterne meget {{forumTopicSubject}}

Min ene hund har nu et stykke tid slikket sig en del på poterne og imellem tæerne.
Har været til dyrlægen som kiggede på det, og de var da også lidt røde imellem. Fik noget som jeg skulle spraye dem med. Men det har endnu ikke været rigtig effektivt, synes jeg.

Nu kommer jeg til at spekulere på, om det kan være fodret, som måske giver ham noget allergi / eksem mellem tæerne.
Racen er ikke kendt for allergi/eksem. Men derfor kan man jo ikke udelukke at nogen hunde får det.

Jeg fodre begge hunde med Royal Canin racespecifik til Yorkshire terrier.
Hvalpefoder til den lille og self voksenfoder til den voksne.
Hvalpen har ingen problemer.
Kan det være fodret til den store ????
Forslag til, hvad fodermærke jeg skal skifte til ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikker poterne meget
  • #1   21. aug 2008 Lyder altså mest som svamp. Prøv ar vaske poten to gange dagl. i Atamon ( det man bruger til at sylte med. Findes i supermarked ) blandet op medvand. 1 del Atamon til 2 del vand. Skal IKKE skylles bagefter

• #2   21. aug 2008 Det lyder som allergi, har selv en allergi hund og hun gjorde det samme.

• #3   21. aug 2008 Svamp er selvfølgelig en mulighed - det har jeg ikke tænkt på. Må i supermarkedet i morgen efter Atamon - det skader i hvert fald ikke at prøve. Jeg brugte det også til hestene dengang når de havde mug i koderne.

Ved bare ikke helt hvor han skulle få det svamp fra. Jeg holder jo pelsen på poterne og trædepuderne korte. Begge hunde får tørret poter når vi har været ude og de er blevet våde.

• #4   21. aug 2008 Har læst et par gange om hunde der slikkede poter på grund af fyldte analkitler, er de tjekket ?

• #5   21. aug 2008 Nej, analkirtler er ikke tjekket. Men han viser overhovedet heller ikke tegn til at problemet skulle sidde der !

• #6   21. aug 2008 Anne R * I love my Silky's*
    hvis alle de andre råd ikke virker så vil jeg nok få tjekket for allergi for det ses tit ved de slikker deres poter på den måde . så hvis alle de andre råd ikke hjælper så spørg dyrlægen efter en blodprøve for at se om den har allergi

• #7   21. aug 2008 Uhhh de blodprøver - de er så pokkers dyre. Men selvfølgelig hvis det er det der skal til, jamen så er det jo det.

Men tænkte måske i første omgang at prøve foderskift, men ved ikke rigtig til hvad.

Jeg er ikke sikker, men mener at han først er begyndt på det efter jeg er begyndt på det foder han får nu. Skiftede for nogle måneder siden !

• #8   21. aug 2008 man kan få noget allergi venligt foder måske du kunne prøve noget af det... eller prøv at gå tilbage til det gamle og se om det går væk igen.

• #9   21. aug 2008 og ja de kan godt være lidt dyre de prøver men ring til forskellige dyrlæger og hør om pris det kan være der er forskel på priserne

• #10   21. aug 2008 Tja, kunne selvfølgelig prøve at skifte tilbage.

Tror jeg ringer til dr. Dyr i morgen og høre hans mening om det.

Hvalpen skal have tagt blodprøve for rabies om en måneds tid, så kunne jeg måske slå det sammen og få taget allergi-prøve på den store ved samme lejlighed.

• #11   21. aug 2008 Det kan også være tvangstanker
    Min egen havde en periode, hvor han var efter halen konstant, og senere en periode hvor han hele tiden slikkede hans for poter.
    Ved begge dele faldt han nærmest i trance, og man kunne ikke komme i kontakt med ham, medmindre man lavede en meget høj lyd, eller fysisk rørte ham.
    Det er ikke ualmindelig for bullterriere.
    Det er nok ikke sandsynligt at det er det din hund fejler, men det kan være en mulighed.

• #12   21. aug 2008 Tvangstanker ???????
    Muligt. Svært at vide. Det kræver lidt at jeg ved om han var rød mellem poterne inden eller først er blevet det pga. slikkeriet.

En mulighed jeg vil overveje = observere.
    Men jeg tror ikke rigtig at det er det

• #14   21. aug 2008 Går tur på sti og græs.
    Brændenælder har jeg ikke set nogle af. Tidsler er selvf. en mulighed.
    Men det er kun forpoterne. Hvis han træder på tidsler, så er det da lidt underligt at han aldrig gør det med bagpoterne.

• #16   21. aug 2008 Steen A. J
    Tak for pb. Tjek din egen pb og mail *smiler*

carina W
    Jeg ved ikke om han har sure tæer. Det er ikke lige mine hunds poter jeg går og lugter til *GG*, men det må jeg da ned på gulvet og tage en sniffer.
    Tak for råd, det skriver jeg mig bag ørerne hvis jeg får bugt med problemet denne gang og det skulle komme tilbage.

• #17   22. aug 2008 Balder slikker også poter og efter jeg ved ikke hvor meget antibiotika - sæbevand og clorhexidinspray osv. har vi fået at vide at det højst sandsynlig er allergi især da han begyndte at klø sig rigtig meget.

Så lige nu er vi ved at skifte foder til glutenfri for at se om det kan hjælpe..

Du kan evt. prøve at give din hund fiskeolie, det kan måske hjælpe hvis det er allergi. Vi gav nemlig Balder fiskeolie første gang han havde lidt skæl det hjalp, men skiftede så foder (fra RC til Purina pro plan Laks og Ris) i den forbindelse droppede vi så fiskeolien. Men nu er det bare kommet igen og det er ca. 4 mdr. siden vi stoppede med olien...

• #18   22. aug 2008 Jeg har ikke læst alle råd, så måske er dette en gentagelse.

Det mest oplagte mener jeg er svamp.
    Dernæst allergi.

Cassius nasker også sine poter, men det er ikke på grund af nogen af ovenstående, men derimod en stresshandling. Hvis han bliver stimuleret for lidt, så gør han det - og når han gør det, så opstår der fugt mellem trædepuderne og svamp kommer lige efter. Og så starter festen ;o)

Vi gør det, at vi stopper ham, når han gør det og så renser vi med klorhexidin.
    Det virker - havde det ikke gjort det, så var det dyrlægens tur.

Kommentér på:
Slikker poterne meget

Annonce