{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Alaskan Malamute. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber alle jer Mutte ejere han svare på. Jeg har lært et sted, kan selvfølgelig ikke huske hvor, men at hvis man har en Malamute, kan man ikke have en hund til af samme køn. Passer dette?? Håber I kan hjælpe med mit spørgsmål. Pia.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alaskan Malamute.
  • #1   21. aug 2008 Lytter lige med - for det har jeg ikke hørt ....

• #2   21. aug 2008 Hej jeg kan måske hjælpe lidt da min søster har den dejligst mutte hanhund, og ham har vi faktisk haft lidt problemer med. Det der sker er at hvis de føler sig domineret af andre hanhunde ligegyldig racer kan de finde på at angribe. Vi havde intet problem da Mutten var hvalp og unghund, med min Rotte. Men efter Mutten selv er blevet "voksen" ser han sig altså gal på andre dominerende han hunde. Der er ingen problemer med hvalpe eller hundhunde, eller hanhunde der underkaster sig ham med det samme, men min Rotte f.eks kand den slet ikke udstå synet af i dag desværre. Så der er lidt om snakken. Mutten går dog i dag sammen med en anden hanmutte og en colliehan, men disse er begge yngre hunde...

• #3   21. aug 2008 Pia H: Det kan godt være rigtigt i nogen henseende, men ved ikke helt om dette er korrekt.
    Jeg har for nylig overtaget en mutte på 16 mdr og han bliver snart 18 mdr. Vi har to andre hanhunde, men de er kastereret. Vi har da haft indkørsels problemer, men det bliver bedre og bedre.... Men jeg ved ikke hvordan det havde gået hvis de andre to ikke havde været kastereret.

• #4   21. aug 2008 det var da en vældig masse ekstre dér jeg har fået med i ovenstående indlæg smiley Håber det kan læses og forståes...

• #5   21. aug 2008 Rikke - det er jo noget helt andet at de bor sammen end at en mutte kommer ud og møder en anden hund ? .

• #6   21. aug 2008 Vi går til ringtræning med mutten, og der er der en anden mutte på 9 mdr. han bare ikke kan udstå synet af uden han begynder at knurre/brumme meget højlydt. Men de andre hunde der er på holdet virker han bare interesseret i at ville snakke med, men jeg er helt sikker i hans opførsel når han er i snor, det er bedre når han er løs, men dette er de jo ikke til ringtræning.

• #7   21. aug 2008 Okay... Jeg tænkte godt det er noget med deres dominans. Jeg sidder nemlig her med en rigtig dejlig Mutte på 14 uger, og nu tænker folk nok at jeg li sgu have tænkt mig om inden jeg købte ham, men han skal til og være alene om dagen om et par uger, sidder så og kigger lidt på nettet og ser at hans helbror stadig er til salg. Jeg vil meget gerne finde en go kammerat til ham, for syntes at det er lidt synd han skal være alene.
    Jeg og kæresten er lige flyttet i hus med ham, og der er ingen ting med ham når vi er der, men bare det vi går ovenpå blir han ked. Han er slet ikke afhængig af andre hunde, men tror at han vil have det meget bedre med en kammerat.
    Mine forældre han en Berner Sennen han på li godt 20 uger, og der er ingen ting med de 2, men de er selvfølgelig også stadig børn.

• #8   21. aug 2008 To hanhunde på samme alder er ikke en god kombination. Uanset om det er en mutte eller ej.

• #9   21. aug 2008 HAr i trænet alene hjemme træning??

• #10   21. aug 2008 Siri R: Nej, jeg har ikke trænet så meget med ham endnu. Jeg har ferie om 2 uger, så skal der trænes. Vi går til hundetræning og har fået et par gode tips af min hundetræner. Jeg er slet ikke i tvivl om at han nok skal få det lært.

• #11   21. aug 2008 Det lyder godt at i får trænet smiley Det er i hvert tilfælde ikke en god løsning på alene hjemme problemer, at få en hund til. Så er der ret god sandsynlighed for at man får to hunde med alene hjemme problemer istedet. Så træning og træning og tålmodighed,

Held og lykke smiley

• #12   21. aug 2008 Siri R: Mange tak:) Jeg må vist bare igang...

• #13   21. aug 2008 Ja det er noget andet når de bor sammen og alligevel. For jeg tror igen at det er dominans det handler om, og for en mutte er dens urinstinkt altså at det "svageled" skal dø, hårdt sagt. Men ser du dem i deres oprindelig erhverv som slædehunde, dræber de faktisk hinanden hvis der er et svagt led i sammensætningen. Det er lidt skræmmende men det er jo nu engang sådan at naturen er, og det svageled er til gene for de andre. Men min søsters, han er også herinde "gejst" er utrolig dejlig med de fleste, men nogen kan han bare ikke udstå synet af. Og tror altså at det er sådan generelt med mutter. Ellers rigtig dejlige hunde smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #14   21. aug 2008 Tjaeeeee, har et godt venne par som har 3 malmutter. kun 1 tæve. Den ældste han er 5-6år, og den yngste knap et år. PT går det rigtig godt, men de bruger også deres hunde meget til at trække, og de får også meget mental stimulering.
    Det er med til at gøre dem meget harmoniske.
    Om dagen går de 3 problemfrit i samme hundegård.

• #15   21. aug 2008 Jeg tænker lidt på hvordan de kan gå med f.eks. 2-3 tæver i forskellig alder sammen med 1 hanhund. Umiddelbart vil det jo være en fin flok....oder wasss? eller bare 2 tæver med , lad os sige, 2 års aldersforskel? Det burde vel ikke volde problemer...

Kommentér på:
Alaskan Malamute.

Annonce