{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Alaskan Malamute {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi havde egentlig besluttet os for længe siden at anskaffe os en hund, men det kunne desværre ikke lade sig gøre alligevel. så vi valgte at vente til vi købte hus. Nu står vi så i den dejlige situation at vi kigger på hund, og nu når vi har stor have så mener vi at vi godt kan have en stor hund, og vi begge altid har været forelsket i en Malamute.

Er der nogen der har erfaringer med disse hunde, del gerne både gode og dårlige oplevelser. smiley

med venlig hilsen
Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alaskan Malamute
  • #1   30. sep 2012 Gør dig selv en tjeneste inden der overhovedet bliver tænkt på at anskaffe den race og sæt dig ind i hvad den kræver, det er på ingen måde en begynderhund.

  • #2   30. sep 2012 En malamute er en KRÆVENDE hund.. Det er IKKE en klappe kage hund der vil være tilfreds med et par gåture om dagen.. De må ikke rende frit, så heller ingen gåture uden snor, medmindre det er i et indhegnet område, og selv her skal man være obs på dem.

    De kræver en masse mentalt træning...


  • #3   30. sep 2012 Jeg er selvfølgelig indstillet på at det er en krævende hund.
    Og vi er meget aktive, så der vil blive trænet en del. og masse af gåture. kunne nu aldrig drømme om at anskaffe mig en hund uden at have tid og overskud til det, UANSET race.


  • #4   30. sep 2012 smiley Jamen det er da super at du har den indstilling.. Det er der desværre RIGTIG mange der ikke gør, og køber desværre hunden på udseendet.. Nu har jeg ikke selv malamute, men husky som er i tæt familie med den..

    Så har ikke personlig erfaring med malamuten.. Kan kun sige at det er en krævende hund.. smiley

    Hvis jeg var dig så ville jeg tage kontakt til en anderkendt opdrætter.. Her kan blandt andet nævnes Henrik Søborg der har kennel packice - han har både mutter og huskyer og har stor erfaring inden for racerne smiley


  • #5   30. sep 2012 Så vidt jeg har forstået er det ikke ift. med motion og aktivering de er krævende. De har vist også et ret specielt sind.

  • #6   30. sep 2012 Anne - du har helt ret.. De har et ret specielt sind.. Selvom man får dem opdraget hammer godt kan de godt vælge bare at vende ryggen til en fordi at de ikke gider gøre hvad du siger.. Tror virkelig nogen gange at både huskyer og mutterne tænker: Jeg gør hvad jeg vil når jeg vil og ikke når du siger til mig at jeg skal.. smiley

  • #7   30. sep 2012 har selv haft huskye vil bestem ikke andbefalde en slæde hund som førsteganges hund ,de er deres ejen herre,kommer kun hvis det passer dem,tag kontakt til opdrætter og klubber ,inden for de raser i kan tænke jer at se på ,få på den måde viden om raserne ,

  • #8   30. sep 2012 Læs portrættetpå polarhund.dk

  • #9   30. sep 2012 En have er ikke roden til at have en hund smiley det er jo det du/I kan give hunden smiley - og har også hørt at en Alaskan absolut ikke er en en begynder hund.

  • #10   30. sep 2012 En begynderhund.............??
    Hvis man sætter sig ordenligt ind i racen- uanset hvilken- og kommer ud på fek træningspladser, og får talt med rigtig mange ejer af den race man har set sig lun på, er alle hunde- efter min mening- en "begynderhund".
    Og uanset hvor mange hunde man har haft- af div racer- kan man da stadig lave "trænings-/opdragelsesfejl".
    Hvis ts starter med at få sig en labrador, gør det hende jo ikke mere egnet til at anskaffe sit en Alaska malamute sener i livet


  • #11   30. sep 2012 Kunne ikke være mere enig med Lea.. Min første hund er en husky.. smiley Det gælder bare om at vide hvad man går ind til

  • #12   30. sep 2012 Jeg er til dels enig, og så overhovedet ikke, der er så mange der køber Husky'er og Malamuter, og så et år senere bliver hunden sat til salg igen fordi de simpelthen ikke kan magte den.

    Selvfølgelig handler alle racer om man sætter sig ind i hvad de kræver, og hvordan de er, men der er i mine øjne en kæmpe forskel, hvis man aldrig har haft hund før og så går ind til noget der kræver så meget, og er så speciel som de 2 racer.

    Det skal på ingen måde forståes som der ikke er folk der kan klare sådan en hund som "begynder" det er der bestemt, men de kræver mere end så mange andre racer.

    Jeg tror mange begår den fejl blot vælge en race pga den udseende, det har jeg også oplevet flere gange når folk har stoppet mig i byen sammen med hunden for at spørge ind til racen, de ser jo blot hende som en stor bamse, og ikke som hvad hun faktisk er.

    Til trådstarter kan jeg kun sige sæt dig rigtigt godt ind i racen inden i beslutter jer, og vær sikker på i har tiden og lysten til at give jer i kast med sådan en, det er en yderst dejlig race, men den er som skrevet ganske speciel.


  • #13   30. sep 2012 Skønne hunde når deres behov opfyldes smiley

    Læs raceportrættet:
    (link fjernet)

    Tag ud og oplev hundene i deres rette element og snak med ejerne.
    Se invitation til sæsonopstart i Gludsted Plantage den 6 oktober:
    (link fjernet)


  • #14   30. sep 2012 Jeg syntes nogle af dem (jeg har) mødt er køns aggressive... men ved ikke om jeg bare har været uheldig...

  • #15   30. sep 2012 Jeg kender en der har to mutter, og her kan jeg kun sige, at de SÅ dejlige og nemme. Specielt tæven er bare en rigtig familiehund, hun er så godmodig. Hun kunne SAGTENS rende uden snor, ingen problem overhovedet. Ved ikke så meget om han hunden.

  • #16   30. sep 2012 Stine V, Det hører til en ren sjældenhed at en Malamute kan gå uden snor, de stikker normalt af. smiley

    Min malamute er bestemt også en dejlig familiehund, men hun skal have hendes både fysiske og mentale træning.


  • #17   30. sep 2012 Det får disse to vidst også smiley tror også han render med han hunden uden snor faktisk smiley

  • #18   7. okt 2012 Hej tuSind tak for alle jeres svar.
    Vi gik i tænke boksen, pg blev enige om at vi måske skulle starte med en mindrere hund. Da min kæreste skal ril afghanistan vil jeg atå helt alene med en meget stor hund, så vi har simpelthen valgt at anskaffe os en cocker spaniel i stedet, den kan jeg magte når jeg skal være alene, så må drømmen og en malamute vente lidt. Og vi har stor erfaring med cocker spaniels. (:


  • #19   7. okt 2012 Bare husk tavlen og vær kritisk når du køber cocker. Men held og lykke med det!. smiley

  • #20   7. okt 2012 Jeps smiley

  • #23   7. okt 2012 Jaa det r noget af en spring, men vi har altid stået med valget mellem cocker og malamute/husky. Så malamuten er bestemt ikke ude af billedet, men vi venter lige lidt.

Kommentér på:
Alaskan Malamute

Annonce