1.190 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

hofteledsdysplasi hofteledsdysplasi

ja jeg skriver om chester her i mandags om at chester var stiv i kroppen hver gang han have været ned ligge......jeg lovet af skrive hvad der var i vejen med hem............

vi var til dr. dyrlæge i onsdags og fik taget billeder af ham,...... ja han har desværre hofteledsdysplasi, skal være på smerte stillen resten af hans liv.. slut med træning, på det plan vi gør normalt.... ja så det er jo nok lort for sige det pænt.....

.skal så ud snakke med anden dyrlægen som jeg har kendt i mange år og får ham til kigge på billeder, for de kunne kun sige hos mellem grad men højre var værrest.... og det smertestillen har fået siger alle jeg snakke med er noget lort da hundens nyrer og lever ikke har godt af....

vil bare lige skrive det som jeg lovet...

men hvis der nogen som kender til det må i gerne skrive havd i fået gjort..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hofteledsdysplasi
  • #1   23. aug 2008 hej min fars hund har det også
    og diesel er blevet tjækket for det en gang og bliver det igen når han er gammel nok
    og den dyrlæge snakkede om guld der kan ligges ind som evig akpuntur
    nogen har ikke haft god eraring med det mens andre har

og held og lykke med det lille pus så i finder den bedste løsning for drengen

• #2   23. aug 2008 oki...... men de skulle også være mega dyre har hørt.........................
    jo tak og i lige måde.....

• #3   23. aug 2008 Smertestillende er hårdt ved kroppen i længden... Var smertestillende resten af livet min hunds udsigter så havde jeg sagt pænt farvel til den nu.

MEN jeg ved at mange har gode erfaringer med svømning og så et godt træningsprogram, så der opbygges god muskulatur til at støtte op omkring hoften.
    -måske det var værd at se nærmere på.

Der er flere herinde der sikkert kan anbefale steder osv.

• #4   23. aug 2008 han går allerede til hunde svømming som han gjordt i 6 mdr.. og skal i stor grad også forsætte med det da det er meget vigtigt han beholder de muskel han har....... ja det er pisse besværlig beslutting den ikke let og vil nok heller i blive det, men vil meget gerne snakke med min dyrelæge som kendt i mange år......

• #5   23. aug 2008 Jamen helt sikkert skal du da have snakket ed dyrlægen. Nu skulle det ikke forståes som at jeg synes du bare skal slæbe hunden med ud bagved og give den en kugle -så simpelt er det jo ikke:o)

For mig ville det være noget med at se på hundens livskvalitet. Kan den holde til at være hund med det det nu indebærer (leg, træning osv), uden at den af den grund skal ligge lig 2 dage pga smerter.
    Kan den holde til et aktivt liv (self behøver den ikke gå 3 timers tur hver dag, men et normalt aktivt liv)
    Hvilke følger har det smertestillende (det virker ofte sløvende osse, og det ville jeg ikke byde hunden på daglig basis)

alle den slags ting...

• #6   23. aug 2008 det er rigtigt og der er også derfor det er så pisse svært.

• #7   23. aug 2008 Hejsa - min den lille er opereret for HD i højre hofte. Hun fik fjernet toppen af lårbenskinoglen og har så skullet optræne musklerne omkring for at kunne bruge sig selv igen - svømningen har været supergod for hende.¨Da jeg spurgte om i hvilken grad hun havde HD sagde at det nede omkring Q eller nærmere hofteskred - så slemt var det.
    Men men men - hun har også HD i venstre hofte - men ikke helt så slemt. Her har vi fået at vide,a t hun om nogle år nok vil få brug for en guldkur. I december 2007 fik vi at vide, at den kostede kr. 3.500 for en hofte. Vi kender flere der har fået det gjort på deres hunde og alle med super godt resultat. Så jeg synes helt klart at det skal overvejes.
    Den operation som vores fik, kunne kun laves på hunde fra 20 kg og nedeftger og jeg kan se, at Chester liiiige en anelse større.

• #8   23. aug 2008 jepper han vjer så lige de 47 kg..... og det også lidt problem er at han har er tung hund så det gøre det ikke lettet....

• #9   23. aug 2008 Jeg er klar over at vægten kan være et problem, men nogle af dem vi kender, hvis hunde har været gennem guldkuren har været glade for det alligevel - det har bl.a. været labrador af den gammeldags udgave, og de er da ikke letvægtere ...

De har været meget glade for at de gav hunden behandlngen.

Hvis du beslutter dig for denne type behandling, så skal du være opmærksom på, at det foregår hos en, som virkelig kan sit kram - det er nogle meget sensitive punkter (akupunkturpunkter) og der skal helst rammes rigtigt første gang ellers er det nytteløst.

• #10   23. aug 2008 Øv da sikken noget øv...
    Dinafisen har C-hofter.. Hun havde på det sidste haltet lidt og virket stiv i det når hun havde ligget ned.. Hun rejste sig op som en gammel hund...
    Jeg fik taget nye billeder af hendes hofter for 1 måned siden, og ingen tvivl om der var slidgigts forandringer...
    Hun har fået fire sprøjter med cartrophen ( 1 om ugen ) og får hver dag glucosamin.. Vi er også startet til svømning..

• #11   23. aug 2008 Det kan også skylde slide og lede gigt.. ... Uden at være sikker..

Jeg vil ikke byde en hund det liv, hvis den har besvær med at rejse sig og har smerter, så vil jeg helle lade den få fred..

Det er bedst både for ejer og hund.

• #12   23. aug 2008 Lige lidt info om den behandling min vuffer har fået/ får ;0)

http://www.dyrlaegehusetkolding.dk/artikel_behandling_af_slidgigt.html

(link fjernet)
    Det virker tilsyneladende godt for Dinafisen.. ingen stivhed eller halthed siden hun påbegyndte behandling.. Og Dr. dyr mener ikke der skulle være noget i vejen for hun kan få lov at trække lidt til vinter igen ;0)
    Han mener såmænd også, at hun nok skal få lov at blive en gammel
    hund ;0)

• #13   23. aug 2008 Jeg er altså modstander af, at man som næsten nogeet af det første siger, at det er "synd for hund og ejer" - sikke noget pjat. Mulighederne for behandling har udviklet sig drastisk og med mindre man forlanger, at ens bedste ven absolut skal være en toptunet cirkushest, så kan man sagtens have en livsglad hund til den bliver gammel - også selv om den har HD. Vi andre bliver jo heller ikke aflivet fordi vi har fået hofteskred - vel??????

Undskyld mit udbrud - jeg er bare SÅ træt af, at der er SÅ mange der er af den opafttelse, at en hund automatisk skal aflives bare fordi den har HD.

• #14   23. aug 2008 Syntes det jeg beskriver for Dinafisens forløb, meget ligner din mening Kirsten ;0)

Nu har min vuffer så også "kun" hd i en lettere grad.. Var det mere voldsomt, og hun havde stærke smerter ville jeg kraftigt overveje aflivning.....

• #15   23. aug 2008 Jeg har en handhund på 6 år og 65 kg som ifølge DKK har han D hofter.
    Han er blevet bedst i racen på alle DKK udstillinger i år og har placeret sig som BIS 1 og BIS 2 på internationale udstillinger i år. Han har aldrig haltet og løber som en drøm.
    De billeder DKK har bedømt var digitale og er også sendt til tyskland her har man afvist dem pga at Norbert vinklen ikke ligger korrekt.
    I hans hjemland er han blevet undersøgt og her har han A og B altså B status! måske er det årsagen til at han ikke halter eller har ondt.

• #16   23. aug 2008 Ghita P..... Kender mange newfer der har både D og E hofter.. Man kan intet se på dem når de løber i udstillingsringen....

• #17   23. aug 2008 Putte Mutten - jeg er glad for at andre end jeg også selv godt vil afprøve andre metoder end "sprøjten". Jeg tror et meget stort problem er, at ikke ret mange kender til mulighederne og det er jo ikke det man undersøger som det første FØR man anskaffer sin hunden OG bliver mega glad for den.
    Jeg ved bare, at da Molly fik HD'en konstateret der sagde jeg til min mand og alle andre, at ordet "aflivning" ikke fandtes i min ordbog - og at der måtte være andre metoder. De mente alle sammen at jeg var skingrende tåbelig og at jeg bare forlængede hundens lidelser - bla bla bla - men hvem fik ret ? Det gjorde jeg sågu og det er jeg temmelig glad for. AT tænkte sig at man som første bare tænker på at aflive et dyr, dder kun lige er blevet et år???? Nej nej nej - Jeg kæmper for dem jeg har kær og så må jeg sørge for mig selv bagefter.

• #18   23. aug 2008 hmm altså ...selvfølgelig kan han få et godt liv ..min Fidel har samme problemer og han er en glad hund ..ikke så aktiv og ja han har svært ved at rejse sig og har ondt hvis han har været på en lige for lang tur.. det gælder om at give dem mange små ture og ellers passe på din dreng.. fidel har guld i ryggen tror det kostede omkring 5000 og lige nu påtænker jeg at han får guld i knæene - vil dog vente til han rundre de 3 år og udvokset.
    se tiden an .. og pas på ham han behøver jo ikke ræse rundt og kan sagtens være glad og tilfreds alligevel..
    prøv iøvrigt at fodre med J/D fra dyrlægen og svøm så meget som muligt med ham... vil gerne fortælle mere detaljeret omkring "dellens" historie så kan du skrive mig :o)

• #19   23. aug 2008 ... og så findes der et hav af forskellige smertestillende midler så der er også nogen som iokke er så hårde ved kroppen

Kommentér på:
hofteledsdysplasi

Annonce