{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Hvad kan der gøre mod FAKE profiller {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne starte en dialog, hvor vi prøver at finde ud af hvad der kan gøre for at forhindre en evt. FAKE profil.

VIlle det være en god ide at der var en række Co - Admin med kontakt til webmaster ?

Kunne det være en mulighed at man kontakte person bag profilen, før man gjore andet ?

Skal der et Medlemgebyr på siden, så dem der er seriøs kommer ind ?

Dette er bare nogle ideer til hvad der kan gøre for at forhindre en evt. FAKE profil i at komme ind.

Kom nu folkens, tag tråden op, kom med forslag. Og for gud skyld, ikke kaste med mudder i dette indlæg.

Med venlig hilsen

Bjørn J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan der gøre mod FAKE profiller
  • #1   2. dec 2004 synes det kunne være en god ide at snakke med personen som evt er falsk.
    Men synes ikke rigtig der skal være et medlemsgebyr.
    Synes der skulle være nogle "ledere" eller hvad man nu kalder dem, til at tage den afgørende beslutning om den er falsk eller ikke. I stedet for at folk bare sir, den er falsk og så ud med den...
    øhh ved ikke om kunne forstå det, men ja..0


  • #2   2. dec 2004 Det er forstålig nok, slet ikke til at tage fejl af *G*

  • #3   2. dec 2004 oki, vader altid rundt i det...
    Så det har ikke altid en mening det jeg får skrevet:P
    MEn ja..


  • #4   2. dec 2004 Hvis man påstår at en hund er falsk skal der beviser på bordet! Enhver hund kan jo ellers blive beskyldt for at være falsk.

    Jeg synes man skal blokere de Ip-adresser fra brugere som har oprettet falske hunde (og hvor der er beviser for at det er sådan). Det kan begrænse falskneriet noget, da jeg tror det tit er de samme der prøver ad - sikkert mest af alt for at få sindene i kog herinde!

    ..Og så ville det da være strålende om der var en admin der tog problemet seriøst. Måske kunne de alliere sig med nogen af brugerne herinde - men igen synes jeg at der skal noget konkret på bordet før man sletter en hund, fordi man tror den er falsk.


  • #5   2. dec 2004 Det med blokering af Ip-adresser... jeg er godt klar over at det ikke er en optimal løsning, men det gør det unægteligt svære for dem der opretter falske hunde.

    Jeg synes der bør være et minimum der hedder at man skal lægge 3 fotos på når man opretter sin hund. Jeg tror ganske enkelt ikke på dem, som påstår at de kun har 1 billede af deres hund som er flere år gammel!


  • #6   3. dec 2004 En anden ting er... Jeg synes det skulle være sådan at man ikke skulle kunne se den Hund man ligger ind, før man er færdig med at ligge billeder og tekst ind, det fjerner ikke fakehunde, men ville gøre det at dem der har rent mel i posen ikke ville blive beskyldt for at være fake. Tror tit folk bare lige ligger de 2 billeder ind som der står man skal og skriver lidt tekst for at komme ind og så regner man med at man kan lave siden færdig når man har fundet ud af det hele og er kommet ind. Tror det kunne løse mange konflikter herinde hvis det blev lavet sådan, at man ikke kunne se siden før den er færdig.

  • #7   3. dec 2004 Gitte P: det tror jeg du har ret i, altså at en del kunne undgåes hvis man først kunne "ses" når hele ens side var færdig...

    Og så at der skal være et minumum af feks. 4 gode fotos, så-og-så-megen tekst i de forskellige felter (s'følig med undtagelse af stamtavle-delen)... Det er altsammen lade sig gørligt, tage et smut rundt på de forskellige internet butikker og andre sider og se hvormange af dem der kræver at man opretter en bruger profil - som kun kan oprettes når de oven anførte ting er udfyldt som beskrevet...
    Der ud over ville en aktiv og angasjeret admin/moderator, bestemt også gøre en positiv forskæl - der er feks. en på jubiis forums og det virker og hjælper..!..

    l


  • #8   3. dec 2004 Jeg fik engang et 1 tal af en med "fake" profil...og da jeg havde fundet ud af at det var en der kun delte 1 taller ud og skrev dumme kommentarer, sendte jeg og andre et link til admin og så blev profilen slettet. Så det er som regel nemt nok hvis det er en der opfører sig helt galt!
    Personligt kigger jeg ikke efter "fakes", men jeg kan godt opfordre nye til at skrive mere tekst og flere billeder, hvis det er mangelfuldt. Ville selv være ked af at blive antastet for "fake" hvis det var min Zeus. Synes somregel godt man kan fornemme om det er en der kender hunden ud fra teksten. Er jeg i tvivl holder jeg mig tilbage og lader kendere tage roret. :o)
    Kan Claus iøvrigt se at vi samler stemmer ind til ham, han kommer vel igen ligesom Mozart og Rikke ikk? :o)


  • #9   3. dec 2004 Idéen med ip-adresser er god men kan desværre kun bruges ved dem der har en fast ip...der er mange der skifter ip dagligt...så det kan admin ikke styre....og som Cirkeline skriver kan de oprette profilen via en andens pc!
    Ideen med minimum 3 billeder er faktisk rigtig god...og et krav om at alle felter i beskrivelsen skal udfyldes..., man kan ikke styre hvor meget, men man kan måske finde ud af om det er nogen der ved nok om hunden. Nogen felter på "fakes" er der bare sat: - i nogle af felterne!


Kommentér på:
Hvad kan der gøre mod FAKE profiller

Annonce