{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

fordomme {{forumTopicSubject}}

ja igen i dag var der så et eksempel på folks fordomme om de dejlige muskelhunde.

Byens SFO'er havde arrangeret høstfest på torvet. og børnene skulle hentes der, jeg tog så Link med derned.
og opdagede så en anden bruger herfra der havde sin dejlig staff dreng på 1½ år med også, hendes hund begyndte at pive og logre da han fik øje på min og ville tydeligvis lege.

først kom en over til mig, hilste på Link og sagde, "jeg er ikke tryg ved den hund derovre her sammen med børnene". jeg sagde at det nu ikke bekymrede mig, da det bare var en stor glad hund der elsker børn (har hilst på mine unger før og der var han helt rundt på gulvet af glæde)
lidt efter kommer en anden hen til mig og siger om samme hund, "jeg har også hørt den er meget bidsk"
sagde så at det var den ikke den pev bare fordi den ville hilse.

vi gav så hundene lov at hilse og de fjollede selvfølgelig rundt. men så kom vi til at snakke om at det da bedst kunne passe at der kom til at stå i lokal avisen at der var hundekamp midt i børnemarkedet he he.

ej ved ikke hvad jeg ville med det her indlæg, det undre mig bare til stadighed at folk reagere så voldsomt på en glad hund bare pga. dens race, den gjorde virkelig intet der på nogen måde antydede andet end at den var glad og gerne ville hilse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fordomme
  • #1   28. aug 2008 Fordomme om muskelhunde irriterer mig SÅ meget! Det er ejeren og ikke HUNDEN det er galt med i de fleste tilfælde. Hvorfor er folk ikke bange for chihuahua'er? De kan da, om nogen være nogle bidske satanner!

  • #2   28. aug 2008 altså jeg syntes virkelig det er træls at folk dømmer hunden på race og medie omtale!! altså alle hunde af samme race er da ikke ens!! og jeg syntes altså at de såkaldte muskelhunde er lige så søde som små hidsige racer!! sorry, men det er altså min mening!!

  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #3   28. aug 2008 Mie: Det er der ingen opgørelse over

  • #5   28. aug 2008 Først lige: rigtig god stil bare stille at forklare at hunden bare gerne vil hilse osv:o)
    -man ser så ofte indlæg hvor folk fortæller at de skældte ud osv, og det hjælper jo ikke på jeres (ejerne) ry.

    Dernæst. Ofte er det jo bare fordi folk ikke kender hundene. Ikke alle danskere kender jo til hunde overhovedet, og af de der gør, er det jo langt fra alle der kender til og har mødt jeres race(r).
    Så venlig oplysning til de der viser interesse må da være vejen frem.

    Og så er det hele jo ikke bare fordomme. En del af problemerne er jo reelle nok, omend de ikke findes hos alle hundene/ejerne


  • #7   29. aug 2008 julie og gucci a
    jeg forstår slet ikke hvad du mener med det, synes da på ingen måde der er noget negativt i min indlæg

    og til nogle af jer andre, kan ikke se hvorfor man igen hiver andre racer ind i debatten som noget negativt


  • #8   29. aug 2008 Lone
    der er jo heller ingen der vil kommandere folk til at være trygge, men at der lige frem er en der kommer hen og siger at hun har hørt at den er meget bidsk, det er da udelukkende fordi snakken går


Kommentér på:
fordomme

Annonce