{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Må man...? (Loppekur) {{forumTopicSubject}}

Ymer fik loppekur her for 5 uger siden. Nu har han så, af forskellige ulækre årsager, været i bad igår med hundeshampoo osv.

Går effekten af loppekuren så ikke af, når han bliver vasket? Han får Frontline Pour on Vet. Må han få en ny i aften?

Vi var til træning i tirsdags, og jeg blev sønderbidt af lopper fra en anden hund, og Ymer klør sig ved halsen. Tror I så ikke han skal have en ny pipette? Synes beskrivelsen på pakken er meget utydelig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man...? (Loppekur)
  • #1   29. aug 2008 Et bad kan tage effekten, men det er værst, hvis man bader i dagene lige efter behandling. Efter 5 uger, er effekten sikkert til stede, men den er aftaget hos de fleste hunde.
    Du må gerne bahandle igen. Og hvis du har mistanke om lopper, ville jeg i hvert fald gøre det!
    Hvis man bruger Frontline som flåt-forebyggelse, dækker den kun 4 uger og man skal derfor bahandle igen, så der sker absolut intet ved at behandle igen efter 5 uger :o)


  • #2   29. aug 2008 mener at du godt kan bade ham uden, når det er mere end 2 dage siden han har fået, så skulle det ikke forsvinde, det går jo i blodet.:-)

    jeg er mere uskikker på om du må give ham en 'ekstra'. Den vi bruger skal gives hver 4 uge i højsæssonen og hver anden uden for.:-)


  • #3   29. aug 2008 Tak, hvor er det dejligt med et godt svar!

    Vi må have behandlet ham i aften så... Var bare i tvivl, for synes det står som om der er anderledes dosering når han ikke er så gammel :o) Men ja, jeg har en mistanke til at der er noget der har bidt ham, så han får lige en pipette :o)

    Takker :o)


  • #4   29. aug 2008 Aj det er ikke forsvundet når der er gået 5 uger

  • #5   29. aug 2008 Jeanette og Luna *

    Jeg aner intet, synes pakkens anvisning er temmelig uigennemskuelig. Men han klør jo nu? Og det er rigtigt, der står genbehandling efter 4 uger ved flåter, 8 uger ved lopper? Desuden har det jo regnet usigeligt meget, så det kan vel også være delvist skyllet af de første par dage efter behandlingen, ved at vi har gået tur?


  • #6   29. aug 2008 Jeg kom faktisk også til at tænke på, da jeg havde sendt *G*; at de jo anbefaler at man drypper igen rimelig ofte..

    Jeg bruger dem ikke selv længere, så kan ikke huske det..

    Men ja, dryp du bare igen.. Men det er ikke skyllet af, det andet.. Jeg mener (som det vist også er skrevet længere oppe) at det kun er hvis han bliver badet indenfor 2 døgn efter at han har fået pipetten.


  • #7   29. aug 2008 Tina *TullsTown *

    Var bare i tvivl om det også gik når han ikke er så gammel, var helt i tvivl om det kun var voksne hunde man måtte genbehandle så ofte :o)

    Tak :o)


  • #8   29. aug 2008 Ok, han får lige "et skud" i aften så :o)

    Igen, tusind tak!


  • #9   29. aug 2008 Regn og badning i søer og hav i de første dage kan godt tage lidt virkning. Dryp du bare igen! :o)

  • #10   29. aug 2008 vi bruger sådan noget vi selv laver, det er:
    1 bøtte rosmarin
    1 bøtte timian
    og så ellers 1 L. vand og så skal det ellers bare koge i 1 time..
    det lugter lige lidt, meen ikke så man rigtig kan lugte det, det sprøjter man så på hunden hver dag, også er der ingen lopper og ingen flåter...
    så det kan jeg kun anbefale...


Kommentér på:
Må man...? (Loppekur)

Annonce