{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Hvalp i huset {{forumTopicSubject}}

Hvis alt går som det skal så kommer der en lille lækker tævehvalp i huset fra i morgen Eftermiddag.
Har brugt hele weekenden på at hvalpesikre, fjerne potteplanter, sko gemt ledninger af vejen ja faktisk alt hvad der sidder løst er fjerne op i en meters højde.
Men så begynder spørgsmålene at melde sig.

Jeg ved den skal ud hver gang den har spist sovet og leget, ser søgende ud og ind i mellem.
Men hvor mange gange skal jeg på regne den skal ud om natten?

De første 3-4 dage havde jeg tænkt at vi mest bare gik ud i haven så den kan blive tryg ved det samt lære at snor og halsbånd at kende og naturligvis mig.
ER det for kort /lang tid? (helt generelt for alle hunde er jo indíviduelle) Her efter små korte ture i omegen.

Hun er ti uger nu og har fået den første vaccine må hun så møde andre hvalpe eller skal hun nøjes med voksne hunde der er vaccineret indtil hun får anden vaccine?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp i huset
  • #1   31. aug 2008 den med mødes er der flere meninger om..

Lilly var ude og møde nye hunde før hun var færdig vaccineret, det kunne ikke rigtig undgåes, da jeg deler fællesgård med 2 andre hunde, og bor i byen, med dejligt mange hundeejere smiley

Der går ikke en tur uden vi ser min. 1 hund..

Så vidt muligt skal den ud hver gang den har spist, sovet og leget smiley

• #2   31. aug 2008 En hvalp skal ca ud hver 2. time. Om natten ville jeg derfor sætte vækkeuret ca 3 gange (alt efter hvor længe i sover) i starten. Det kan man så tilpasse til hvalpen når i lige lære dens vaner en smule at kende.

Jeg synes det lyder helt fint med et par dage hvor hvalpen bare udforsker haven uden de store overraskelser i "den store verden" udenfor haven.

• #3   31. aug 2008 YlliL
    Ved godt der er flere meninger om den med at møde andre hunde, min bekymring er mest om der er større risiko ved uvaccinerede hvalpe end ved færdigt vaccinerede hunde.

Hun vil komme til at gå op af lucky fra det øjeblik hun kommer hjem så der vil hele tiden være min. en hund i nærheden. Men der er jo ingen grund til at opsøge hvalpe før hun er færdig vacc hvis det giver en øget risiko for sygdom.

Michelle
    Tak det var nogenlunde hvad jeg selv havde regnet med, men blev pludselig nervøs for om jeg var helt galt på den.
    Har læst tonsvis af bøger om at få hvalpen hjem i den sidste tid så nu kører det hele bare rundt i hovedet på mig.

Men hellere spørge en gang for meget end engang for lidt. smiley

• #4   31. aug 2008 Sabrina E - det tror jeg ikke at der er.. der er jo heller ikke en 100 procent garanti for hunden ikke blvier syg bare fordi den bliver vaccineret smiley

• #5   31. aug 2008 Det med hvor tit du skal op om natten er meget forskelligt, vi har valgt ikke at stå op om natten da vi fik vores, og langt de fleste gange lavede hun ikke noget på gulvet - kun hvis hun drak vand lige inden vi gik i seng. smiley

• #6   31. aug 2008 Det med gåturene om natten har jeg aldrig dyrket med min. Han tissede engang på gulvet den første nat vi havde ham, og eller holdt han sig fint fra 11-12 stykkerom aftenen til kl ca. 6 om morgenen.

Så tror det er forskelligt fra hvalp til hvalp.

• #7   31. aug 2008 Vi var ude om een gang hver nat i de første 4-5 dage, herefter har hun sovet igennem indtil kl 5 eller 6 om morgnen - alt efhængig af hvornår den sidste tissetur i haven var...

Min er 11 uger nu og endnu ikke færdigvaccineret.... Vi har været til hvalpeleg 2 gange. 1 gang hos dyrlægen og 1 gang hos DKK.... Det er helt fantastisk og det bør du ikke snyde din hvalp for...
    De leger på en hel anden måde med hvalpe end de gør med voksne hunde....

• #8   31. aug 2008 Vi har aldrig været oppe om natten for at gå ud med Felix, og han har aldrig lavet noget indenfor om natten. smiley Det er super dejligt..

• #9   1. sep 2008 Vores "gamle" hund (som desværre ikke er her mere) Havde vi aldrig ude om natten, og det gik aldrig galt en eneste gang :o) Vores hvalp som vi har nu, bliver lidt urolig ca kl 5 om morgenen (men der har hun osse holdt sig fra ca. 22-23 tiden) vi går så ud og tisser deromkring kl 5, går så op i seng igen og sover til vækkeuret ringer kl 7, der kommer hun så ud og tisser og laver stort :o) Vi har kun haft hende i 4 nætter, men det har endtil videre været det samme hver nat :o)
    Held og lykke med jeres nye "baby" :o)

Kommentér på:
Hvalp i huset

Annonce