Ny hvalp i huset {{forumTopicSubject}}
Så fik jeg fundet mig en skøn hvalp, det blev en papillon blanding og hun er SÅ skøn. Har nu haft hende en uge, og jeg savner hende hvert minut jeg ikke kan se på hende
(Det er måske lidt skørt)
Der er dog kommet lidt småproblemer.. som jeg håber I kan hjælpe med..
1. I starten peb hun 2-3 gange hver nat, vækkede mig.. Jeg kaldte hende hen i kurven nussede hende og hun lagde sig til at sove igen.. Nu er det 1 gang hver nat.. Er der noget man kan gøre?
2. Når vi går tur har hun i starten været super god til at gå fint bagved mig, vi træner indimellem med at hun går lige ved siden af mig, og dette klarer hun også fint.. De sidste to dage har hun dog bare sat sig på numsen, så snart vi er gået uden for, og nægter at gå... Kan dette skyldes at hun simpelthen ikke gider (måske pga kulden)? Har I nogen ide til hvordan dette kan løses? Jeg prøver pt at sætte mig ned og kalde hende til mig og det hjælper de fleste gange, men det er lidt anstrengende at sætte sig ned for hver 3 meter..
3. Udover det.. Så har hun det bedst med at tisse og lave stort når hun er på græs.. Dette kan til tider være lidt problematisk, da det jo ikke er altid vi er i nærheden af græs.. Skal man bare give hende tid og prøve at undgå græsset for at "tvinge hende" til at gøre det på asfalt? Eller skal jeg opsøge græsset og blive ved med at gøre det der?
Jeg roser hende selvfølgelig altid overstrømmende både når hun tisser og pøller på græs og asfalt..
Håber I kan hjælpe med mine børneproblemer
Udover det - går det fantastisk!
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Jeg tænker hun nok vil ud og tisse om natten, det er ikke alle der kan holde sig en hel nat :o)
Pas.... har jeg ikke haft oplevet før....
Jeg ville opsøge græsset hvis hun er tryg med at gøre det der :o)
Pøj pøj med det :o)
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Og da jeg bor i lejlighed, og alt græs er total hundeforbudt, var jeg nødt til at finde en anden metode.
jeg fandt så et sted, hvor hun måtte, og som er tæt på lejligheden... også står jeg ellers bare og venter på at hun har lavet det hun skal og roser hende så til skyerne. Hun lærte det på halvanden dag, det eneste negative var at stå der på hjørnet kl 5 om morgenen og vente på hun sked/tissede (-;
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.479
Måske du er kommet til at kræve for meget af hende når i er ude. Sådan så hun tænker "ups nu er v ude så skal jeg alt muligt" og vælger så at sætte sig på numsen for at fortælle at hun ikke vil lave det du plejer at be' hende om.
Hvor langt går du med hende? Kan være du kommer til at gå for langt, så hun med det samme siger fra.
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 19
Jeg ved at I sikkert er imod det - men jeg har en hundeble på gulvet hvor hun kan besørge om natten (hvilket hun faktaisk også er ret dygtig til) Så jeg tænker at hun egentlig gør det fordi hun er ensom?? Og gerne vil op i sengen? Men det kan jeg bare ikke lade hende - hun skal sove i kurven.. Hun kan putte med mig i sengen, når jeg er vågen..
Jeg ved godt hun er ny... Jeg ville bare høre, om der var noget jeg kunne gøre nu...
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 251
2. Hun er sikkert bare lidt usikker i starten hvilket er normalt, vær tålmodig og selvtilliden kommer stille og roligt..
3. Jeg synes at det er skønt at min hund foretrækker græs, så det vil jeg kun opfordre. Bor selv i københavn og det er stadig muligt at finde græs alle steder, behøver jo ikke være en hel fordboldbane
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.030
aug 2004
Har du hendes kurv lige ved siden af sengen?
jul 2008
jul 2008
aug 2004
Prøv at gå meget korte ture. Måske slet ikke gå med hende, men sæt dig og vent til hun har ordnet det hun nu skal, og så gå tilbage igen
Du kan jo prøve det af og se om det virker
Ny hvalp i huset