Hund/kat {{forumTopicSubject}}
Så er der kun fem dage til lille Zuma kommer hjem til os, så vi er efterhånden ved at være over spændte og glæder os rigtigt meget. Vi har bare et par ting vi er lidt i tvivl om, som de bøger vi har læst ikke har kunnet hjælpe med, så nu prøver vi her på denne super fantastiske side. Sagen er den at vores kat og den lille ny, begge skal ha' deres madskåle i køkkenet. Vi har hørt at hunden skal ha' mad to gange om dagen, og efter en halv time skal man tage det fra den hvis den ikke har spist op. (lyder lidt mærkeligt i mine ører, da jeg troede en hvalp bare skulle ha' lov at æde løs så den kan vokse og udvikle sig). Men problemet er at vi aldrig har taget maden fra katten, så nu kan hunden jo bare gå hen og spise videre af kattens mad når den i løbet af dagen måske får lyst. Vi kunne selvfølgelig tage maden fra katten osse, men det synes vi er synd da den aldrig har været udsat for det før, og sikkert ikke ville kunne forstå det. Hvad gør vi der?.
En anden ting er, at vi har besluttet at han ikke må være i sofaen. Vores spørgsmål er så om i tror at han kan forstå det, når nu katten godt må. Desuden har vi tænkt på om vi mon kan ta' ham op på skødet til os i sofaen uden han begynder at tro at han osse må være i selve sofaen, eller er det bedst vi sætter os ned til ham på gulvet.Håber nogen har et par guldkorn til et par urutinerede "førstgangskøbere", hvis man kan sige det sådan. Rigtig god jul til jer alle.
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.043
Nogle af vores venner, har både en lab og en kat. De har det dog delt sådan op, at katten har sin mad stående i bryggerset på bordet, hvor han så bare hopper op når han er sulten. ´Hunden spiser også i bryggerset, men det er så bare på almindeligvis, hvor han får maden og så spiser han og så bliver skålen fjernet igen.
Med hensyn til sofaen, så kan deres hund godt forstå katten godt må og han ikke må. Tror bare I skal være konsekvent fra starten af, så han ved at han ikke kommer op i den sofa selvom katten gør, altså ikke ynke ham når han sidder og kigger sødt på jer
Håber I kan bruge det til lidt, men ellers logger der nok nogle på der har både kat og hund senere! Tillykke med jeres dejlige hund, glæder mig til at se flere billeder af ham når I får ham hjem
sep 2005
Følger: 50 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 112 Svar: 1.221
Mht. mad er det bedste at dele din hunds daglige portion mad op i 4 så er der størst chance for at den spiser op og syntes sagtens at i kan lade madskålen stå fremme:) Hvis i fortsat lader katteskålen stå fremme skal i nok regne med at jeres lille ny vil spise kattemaden, det er jo ren guf:)
Mht hund i sofaen og hvis i har bestemt jer for at den ikke må være der syntes jeg det er meget dum ide at tage den på skødet, det vil den forbinde med atden gerne må være der, hvis i tilgendgæld har en stol hvor den gerne må være kan i tage den på skødet der, og det er ikke noget problem at katten må være i sofaen så længe i fra starten fortæller hunden at der er andre regler for den vil den sagtens kunne forstå det:)
Håber du kan bruge det til noget og held og lykke med den lille nye glæder mig til at se den her på Hg og glædelig jul til jer fra os:)
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.331
Jeg synes at du skal gøre det, som du selv har det bedst med, OG som hunden har det bedst med. Jeg tror ikke der er en rigtig og en forkert metode, så gør som du selv har det bedst med.
Og de mennesker som jeg kender, der har både hund og kat gør også det med at katten spiser på et bord, hvor hunden ikke kan nå maden :o)
Held og lykke med den lille. Han ser jo skøn ud.
Vi går selv og ventet på en lille labrador. Vi skal over og se på den om 14 dage, og hvis det er hvalpen for os, så skal vi have den hjem i starten af januar. Vi har ventet siden før parringen, så vi ved godt hvor svært det er at vente ;o)
Men kun fem dage, så er det jo lige ved og næsten :o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Vi har også både hund og kat.
Da emma var hvalp satte vi kattens mad op i en højde så emma ikke kunne nå det. Da emma blev ældre satte vi kattens mad ned hvor den plejer at stå. Vi lærte simpelhen emma at det var forbudt område og hun røre det ikke. Skal lige nævne at hun har stor respekt for katten og han bestemmer fuldt ud, så måske derfor holder hun sig langt fra hans madskål.
Ang. sofaen, så må vores kat være overalt, dog ikke i vores seng. Emma bliver ikke misundelig over at katten ligger i sofaen. Jeg tror ikke at dyr tænker på den måde, de holder sig bare til de regler som gælder for dem.
Så jeg vil sige at i kan uden problem nægte hunden adgang til sofaen, det vil den ikke blive ked af *GG*
Emma må godt være i vores seng, men hun ved også at katten ikke må, så han bliver jaget ned.
Håber du kan bruge det til noget.
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 27 Svar: 69
Mht. skødehund, så tror jeg ikke hunden fatter at den må være i sofaen når i er der og ikke når den har lyst. Det er bare hvad jeg tror, jeg ved det ikke.
nov 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 1
Hund/kat