Skoder 1. hund for 2. og 3. hunde :-S {{forumTopicSubject}}
Tænk helt uden dårlig smag i munden står nogen jeg møder på aftenturen og fortæller at de skal af med deres 1. hund som de har overtaget for 1½ måned siden ( Lille stærk terrierblanding ) til fordel for deres 11 uger gamle Amstaffblanding.. Grunden : At deres hvalp dominerer den lille terrier for meget og at de imorgen for en 3. hund - en 8 uger gammel Amstaff.....
GUD hvor er det ucharmerende !
Og så tror jeg ikke på at den lille terrier bliver kuet en skid, for det er en stærk lille fætter, som ikke er bleg for at gå tæt på Laura ( min hund ) som kan være ret strid og dominerende selv når hun føler for det...
Så ud med den uinteressante lille terrier, fordi at man pludselig har fået en idé om at nu skal man ha' 2 Amstaff-agtige hunde istedet..... ( Har ikke noget personligt imod sådan en hund hvis nogen føler sig forulempet om min udtalelse *G* )
Ved godt at de findes, men har bare aldrig hørt nogen stå og lukke sådan noget ud...
"Vi elsker ham virkelig men det går ikke" Efter man har haft hunden i 1½ måned og lige har fået en lille hvalp som er mere spændende...
Og de skulle af med den NU fordi at den nye hvalp kom imorgen :-S :-S
NÅ, skulle bare lige af med lidt varm luft *G*
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.437
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Og hvad var endnu værre var at efter at de havde stået og ævlet om at det var vigtigt at den fik det rette hjem, så spurgte de mig om jeg ville ha' ham.............................. Mig , en totalt fremmed ...
Noget helt andet er så at jeg synes at det var en dejlig lille hund og godt kunne forstille mig at den ville passe godt med Laura.
Men skal bare ikke ha' flere dyr nu !!
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
hvalpe er søde og sjove - når de vokser er de jo BARE en hund, og hvad sjov er der ved det måske?
fatter dælme ikke hvad folk vil med en dims der er utæt og har en makulator som mund!?
jun 2007
Man bliver virkeligt i dårligt humør over alle de ligeglade mennesker !
Pia - Ja, men bliver altså virkelig forundret over faktisk at møde nogen...
Nina - Terrieren er ikke engang en hvalp, men en ca 1 årig hund de har overtaget....
Tænker virkelig meget på den lille bastard.. Den har virkeligt ikke fortjent at være kastebold..
Havde jeg været single , havde jeg nok også snuppet ham med hjem med det samme..
Den har sgu et dejligt stærkt sind, ligesom min egen hund... Håber at den finder den rette ejer !!!
aug 2006
De mennesker er efter min mening, overhovedet ikke i stand til, at vurdere hva det rette hjem er. De har jo ikke engang, kunnet give det selv........
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
jun 2007
Nina - Ja så hellere 2 små hvalpe som kan skide hele huset til og æde alt i hjemmet, bare det er den 'rigtige' type.
Dem bliver de sikkert også trætte af om 5-6 mdr....
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 879
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Samtidig havde brugeren en købsannonce, hvor de søgte en tjekkisk rottehund, som ville få "gode" ejere, der boede på en gård med en masse plads....
jun 2007
Så er det mere bare idéen om det at ha' hund, istedet for at ha' hundén..
Karina - Nej hvor tåbeligt..
Så er det ikke bare halvhjertet, så er det virkeligt uintelligent
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 45 Svar: 519
Man skiller sig da heller ikke af med sit barn fordi han/hun har skæve tænder, mørkt/lyst hår eller fordi barnet ikke gider høre efter.
Hunden har ikke bestemt at komme i en sådan familie. DET MÅ VÆRE EJERNE der er noget galt med, - Har haft hvalpe selv. Hvor af en kom tilbage efter ½ år, da de ikke ville koste medicin på ham som kostede 80,- kr om måneden, de tog direkte herfra da de afleverede ham ud for at købe en anden hund.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
jun 2007
Og 5 minutter efter er hvalpen bare totalt utryg og bange for alle hundene der er der ( Laura, 2 Rottweilere og så den selv og den lille terrierblanding som skal skoddes )
Det er først da den ene Rottweiler får charmeret sig ind på den at den har lyst til at lege igen. Så der er altså ikke meget dominerende hund over den endnu. Så det er tydeligt at det er en plade de bare stikker fordi at det vel lyder bedre at der er en grund......
aug 2006
aug 2006
Hvor er det en skam, at man ikke kan forhindre sådanne mennesker, i overhovedet at have hund..........Har ondt af den lille Terrier
aug 2006
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Jeg skal have hvalp her om nogle uger, men glæder mig allerede, til den "bare" er en hund ;o) Hvalpe er søde i en dags tid eller to, men så vil jeg bare gerne havde en voksen, velopdragen og fornuftig hund!
Mette: Jeg skal til at starte et mindre opdræt og det er min plan, at hvis jeg har en tæve, der af en eller anden grund ikke kan "bruges" (for dårlig på udstillinger, ikke sund nok, ikke fertil el. andet), så kommer hun også et andet sted hen. Jeg synes ikke det behøver være en skidt ting. Jeg vil gerne lave super gode cavaliere og gøre en forskel i min race, men jeg vil ikke ende op med 10 hunde, hvor det kun er måske 2 tæver, der opfylder mine krav og resten så bare er "fyld". Mine hunde skal være udstillings- og avlshunde, men også familiedyr og træningspartnere. Det er svært, hvis man har 10 hunde.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
Det ved jeg godt at nogle mennesker gør. JEG kunne ikke gøre det er MIT problem. De er bare måden det bliver gjort på. Der er flere eksempler herinde på at tæverne bare skal råavles på og når de så ikke kan mere af den ene eller anden årsag, er det bare med at få dem solgt så man kan få nogle nye tæver og tjene flere penge:-)
jun 2007
Maj-Britt - Fatter heller ikke at nogen folk bare er helt pjattede med hvalpe på den måde...
Laura var da også sød og hun var en af de nemmere hvalpe. Men alligevel er jeg da mere flad for hende nu hvor hun lystrer bedre og ikke skider på gulvet mere
ACE - Ej hvordan fanden kan man få sig selv til det ?!
Skoder 1. hund for 2. og 3. hunde :-S