{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Hvordan lære de ikke at bide? {{forumTopicSubject}}

Jeg har vores lille hvalp Ífur på 10 uger. Og det er stadig lidt svært for ham at forstå at han ikke må bide. Vi prøve en del forskellige ting. Han er blevet bedre, men det er lige som om at jeg ikke altid kan forstå hvad vi mener, mens andre gang forstår han det..
Det kan godt være at det bare er hvalpe kuller som lige skal ud, men hvordan lære eller har I lært jeres hvalpe ikke at bide?

Hilsen Louise, Anders og Ífur

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan lære de ikke at bide?
  • #1   2. sep 2008 siger nej, når de gør det og bliver de ved, så afbryder jeg legen og ignorer dem ... når de så har skiftet tænder, så plejer det er gå over af sig selv

• #2   2. sep 2008 Nu er han jo heller ikke så gammel endnu... Det skal nok komme! smiley Men ellers som de andre foreslår...

• #3   2. sep 2008 Ok. tak for de hurtige svar. Ja jeg håber også at det hjælper lidt når han er færdig med at have hvalpe tænder

• #5   2. sep 2008 Med Sonne siger jeg hårdt: "slut" og fjerner min hånd. Så stopper han med det samme. Det er ogsp godt at lære hunden denne kommando, hvis legen med andre hunde blive for vild.

• #7   2. sep 2008 Min hund gjorde det i rigtig mange måneder - indtil jeg fandt ud af, at alle de tricks, jeg kunne bruge på min gamle hund, var fuldstændig uvirksom på den nuværende - han var bare lidt mere kold i røven ;o)

Det eneste, der her virkede var, at hunden mistede kontakt, når han brugte bisser.
    Det var til gengæld supereffektivt, og i øvrigt det allerbedste middel vi har, når hunden opfører sig uhensigtsmæssigt i vores nærhed.

At skælde ud, tage fat, lægge ned på ryggen - alt det der gængse har virket modsat...

Heldigvis fandt vi de vises sten, for jeg lignede noget, der var løgn efter rigtig mange måneder med schæferbissespor overalt.

• #8   2. sep 2008 min hvalp er 8½ uges penge

siger bare NEJ eller SLUT max 2gange, så stopper han

at han så måske begynder igen 10min er en helt anden sag smiley

• #9   2. sep 2008 når din hvalp bider - skal du pive virkelig højt som om du var en anden hvalp.
    Det er sådan de lærer at omgås hinanden i en hvalpeflok smiley

• #10   2. sep 2008 jeg gør det samme som Karin F! og det er virkelig effektiv, har også prøvet at det med at sige nej og vende ryggen til, meen så går hunden bare med rundt og fortsætter! så jeg bruger altid det med at pive/vine rigtig højt når de bider og så når den stopper med at bide så roser du hunden!!

• #11   2. sep 2008 Det har Cassius altid syntes var fantastisk - mere gang i legen ;o)

Så den duede bestemt ikke her i huset, tværtimod.

• #12   2. sep 2008 Den med at pive eller skrige, opildner også bare Ymer... Han ophidses af høje lyde fra Kim og mig, som om vi opfordrer til leg... (Ja, ALLE høje lyde der ikke lyder som skældud *ss*)

Vi siger "Nej" og stopper kontakten... Det virker tilnærmelsesvis godt nok:o)

Kommentér på:
Hvordan lære de ikke at bide?

Annonce