{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Hvad gør man som træner... {{forumTopicSubject}}

Hvad skal man gøre når en anden træner i klubben anbefaler sine hundeførere noget der ifølge min opfattelse er dybt forkert ?

Jeg har salget af hundeartikler i min lokale klub idet jeg driver en lile butik med netop hundeartikler..

Træneren på hvalpeholdet anbefaler easy walker, som er en "gå pænt " sele så snart en hundefører brokker sig over at hunden trækker...
Når der så kommer en hundefører med en 3-4 mdr. gammel hvalp og vil købe en easy walker, så nægter jeg at sælge den til vedkommende...

Jeg synes bare jeg er i et dybt dilemma, for på den ene side er det så meget imod mine principper.. Det er for dovent ikke at træne det før man søger andre hjælpemidler..
På den anden side vil jeg gerne være loyal og bakke mine "kollegaer" op i det de gør..

Hvad søren skal jeg lige gøre ??
Jeg vil jo gerne opretholde den gode omgangstone i klubben, men denne træner er også en jeg nemt kunne diskutere højlydt med.. Så meget at vi bestemt ikke skal træne samme hold, hvis et hold er så stort at det kræver 2 trænere...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør man som træner...
  • #1   3. sep 2008 Ja jeg syns du bør følge din samvittighed, din moral, og fortsætte som indtil nu.

Så må træneren komme til dig, hvis han/hun syns det er et problem at du ikke sælger den slags seler til folk medhvalpe, og så kan I evt tage den op på et møde i klubregi.

For det er da ualmindelig dårlig reklame at en træner anbefaler den slags 'hjælpemidler'.... er hundeejeren ikke netop startet til træning, for at træne sin hund?

• #3   3. sep 2008 Det er et halsbånd med 2 tynde snore der går ned imellem forbenene og samles på ryggen..
    Når hunden trækker "skærer" snorerne i hundens armhuler, og den stopper fordi det er ubehageligt...

Tanja.. Jeg vil også virkelig have svært ved ikke at følge min egen overbevisning... Men vil gerne lige høre om det bare er mig der er for stædig / vanskelig..

Jeg synes også det sender et dårligt signal når trænerne i samme klub anbefaler det modsatte af hinanden..

• #4   3. sep 2008 Tina.... Sikken en træner, dem er der desværre for mange af.......

• #5   3. sep 2008 Hmmm..

Egentlig kan du jo slet ikke blande dig i, hvad folk køber - men du kan i den grad informere kunderne om HVORDAN og HVORFOR skidtet virker.

Hvis folk efter information og egen stillingtagen stadig synes det er en god ide, så kan du ikke gøre så meget mere.

Og i forhold til dine "kollegaer" er jeg enig med Bodil...

(Og så en lille reklame for min gruppe, som er relevant her, synes jeg:
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2257

• #6   3. sep 2008 vores træner sagde at vi IKKE skulle bruge gå-pænt-sele fordi det er ondt at opdrage med vold..

Vi fik at vide den nipper hunden når den ikke går pænt

• #7   3. sep 2008 CH : Jeg vælger nu at sige at de ikke kan købe den af mig... Om de så køber et andet sted kan jeg jo ikke gøre noget ved..

Men det er jo ikke bare en afvisning.. De får et længere foredrag om hvorfor det er en rigtig dårlig ide at bruge sådan en, og jeg har endnu ikke oplevet en der insisterede på at købe alligevel..
    men ved at gøre det siger jeg samtidig : Du har en dårlig træner...
    Det er den problemstilling jeg har det sværest med..

Jeg vil prøve at tale med de andre trænere og bestyrelsen om valg af træningsmetoder..

• #8   3. sep 2008 Er det ikke et spørgsmål om, hvordan man fremlægger sagen?

Hvordan kan det egentlig være, du sælger dem, hvis du er i mod brugen af dem?

• #9   3. sep 2008 Tror nu ikke jeg ville være længe på et hold, hvis jeg hørte træneren anbefale en gå-pænt-sele... smiley

• #10   3. sep 2008 Karina, hvis man ikke kan være på et hold, hvor man er uenig med træneren om EN ting, så bliver det svært at finde et hold.

Hvis man altså har en mening om hundetræning.

• #11   3. sep 2008 CH: Nej, men kan ikke se hvad jeg skulle bruge en træner til, der giver den slags råd, især uden at prøve andre metoder, som det lyder til...

Naturligvis er jeg ikke enig med mine trænere i alt, men der er nogle ting jeg finder acceptabelt at være uenig i, og så er der andre, som jeg ikke kan acceptere.

Hvis jeg ikke kunne finde et andet hold, så ville jeg træne Panda selv...

• #12   3. sep 2008 I visse tilfælde kan jeg se fordelen i den og i grimen...
    men det er helt særlige tilfælde, og jeg føler mig rustet i at undervise i brugen af dem så de bliver brugt rigtigt.. Derfor har jeg dem..
    Jeg synes ikke man skal bruge dem fordi man ikke gider lære hunden at gå ordentligt

• #13   3. sep 2008 Jeg ved den er bandlyst i mange butikker, har selv svinet vores lokale for, at have den, den har gjort skade på mange hunde, senest en gul labrador med 2 dybe flænger under hvert forben.

• #14   3. sep 2008 Grimen er meget anderledes, og desuden er Haltien også noget lort... Det er lavet af dårlige materiaker der skader hud og pels.

• #15   3. sep 2008 Nå... Nu vil jeg samle mig sammen til at komme til træning...
    Jeg forsøger at starte en dialog vedr. problemstillingen, og skal nok opdatere her i tråden

• #17   3. sep 2008 Ville også gå til bestyrelsen med det - Om ikke andet kan I jo risikere at miste medlemmer pga. af det. Men så selvfølgelig tale med den pågældende træner og hvis det ikke hjælper, er spørgsmålet jo nu nok om træneren skal forsatte med at undervise...

• #18   3. sep 2008 Pågældende træner sidder i bestyrelsen..........
    Vi skal snart have trænermøde og så vil jeg bede om at få det på som et punkt der

• #19   4. sep 2008 hmm ja så kan det godt blive lidt svært...

Men held og lykke.

Kommentér på:
Hvad gør man som træner...

Annonce