Min gamle rottweiler´s ulykke {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen på kg denne tråd blir sikker lang så undskyld på forhånd:)
i september sidste år mistede jeg min rottweiler hun var kun 8 mdr.
vi skulle til håndboldkamp 2 km herfra jeg havde smidt godbider over det hele aktivitetslegetøj var der også masser af.
men da vi kom hjem ca to timer senere ku jeg høre en hun pive men jeg troede det kom inde far da badeværelses vinduet var på glem med et hængsel.
da vi kom op havde hun splittet alt ad blomser modermælkserstatning til vores baby lå over det hele kattebakken var tømt på hele badeværelset alt var ødelagt vi kunne ikke se vores hund og hun kom ikke da vi kaldte på hende så gik jeg ud på badeværelset og kunne se hun havde skubet hængslet væk fra vinduet så det stod åbent så fik jeg kigget helt ned i baghaven og der lå hun og pev. vi lagde vores søn der kun var 4 mdr gammel på stuegulvet og løb ned til hende hun så forfærdeligt ud ansigt ben og mave var skrabet vi ringede starks til dyrelægen og han bad os komme vi fik en god ven som bor 200 m fra os til at komme og se efter nicklas vi tog et tæppe lægde det på græsset for at bære tikita op på så vi ku få hende i bilen men hun skreg så højt at jeg ikke kunne bære hende så det endte med at vi måtte lægge tæppet i bagagerummet og lægge hunden på det jeg sad omme bag ved sammen med hende hele vejen og trøstede hende men hun græd og var bange så jeg blev ved at tysse på hende og sige det var helt okey.
vi kom frem til dyrelægen han gav hende en bedøvende sprøjte så vi ku få hende ind uden smerter han undersøgte hende og han sagde med det samme hun gar brækket ryggen ham stak en kanyle i hendes bagpoter og der var ingen reaktion så hun var blevet lam i begge bagben jeg blev ved at spørge kan det ikke opereres og han blev ved at sige nej det kan det ikke maria hun er blevet lam og jeg kunne slet ikke forstå det jeg græd og græd vi fik lov at sige farvel til hende inden han aflivede hende.
det var så hårdt men da vi kørte hjem og skulle rydde op efter hende sad der bare en klump i halsen.
nu det et år siden og vi er stadig ikke kommet over det jeg græder stadig når vi kigger billeder af nicklas da han var lille for der var ingen tvivl tikita ville være med på alle billeder selv når han var i bad sad hun og passede på ham.
nu jeg ikke interesseret i at høre hvad vi gjorde forkert for det ved vi jeg havde bare brug for at få det ud.
så nu har vi besluttet at få en rottweiler igen vi føler nu vi er klar og hende vi skal have hende af er træner så hun har rådført os i hvad vi skal gøre så ikke det sker igen.
undskyld evt stavefejl
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 613
gi pote
begge poter
godnat
dæk
rulle rundt
det min
passe på
søg ja simpelthen alt
det eneste minus var hendea alene hjemmeproblem
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 18
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
"vi skulle til håndboldkamp 2 km herfra jeg havde smidt godbider over det hele aktivitetslegetøj var der også masser af."
Er ked af at høre den skrækkelige historie, det er tragisk hvad hunde kan gøre i desperation og afmagt..
maj 2008
maj 2008
jeg glemmer aldrig hendes skrig da hun skulle bæres ind i bilen det skrig sidder fast.
åååh nej nu tuder jeg igen.
har oprettet et fotoalbum med hende hvis i ville se hende
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 216
Er godt nok ked af at høre hvad der er sket, og det i er gået igennem. det er hårdt at sige farvel til et 'familie'medlem, fordi det er det jo nærmest. en del af en selv.
Jeg håber i snart vil lægge det lidt bag jer, selvom det er svært og måske få glæde ved en ny dejlig hund
dec 2006
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 2.393
maj 2008
havde vi nu ladet værd at sætte hængsel på for at få lidt luft ind havde hun været her endnu
havde hun kommet i bur havde vi haft hende endnu.
men vi var modstander af bur vi ville lære hende at være alene og så må det koste nogle ting og møbler og så var det det men det gik ik som forventet.
hun rørte dog aldrig møbler bare alt andet.
vi kunne også have laddet kattene være inde så hun ikke var helt alene
maj 2008
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Men jeg tror ikke der var noget i kunne have gjort - det var jo ren og skært uheld - at hun ligefrem skulle forsøge at trænge ude gennem det vindue - lad være at gå med disse tanker - hvis og hvis .....
hun ser ud til at have været en dejlig hund
se fremad - op med humøret og tænk på den lille nye rottepige - som I måske skal have :-))
maj 2008
men vi kan se hun havde prøvet at springe over på det flade tag der er 1 meter ved siden af vinduet men at hun så var røget ned og ramt betontrappen.
vi håber vi får den nye rottweiler og nu har vi fået gjort lejligheden børnesikret så nu kan der ikke ske noget mere men frygten er der helt sikkert
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
og så rigtig meget held og lykke med din nye hund..........den skal nok en dejligt hjem hos dig......
maj 2008
maj 2008
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Selvfølgelig må du oprette din Tikita herinde - himmelhunde er velkomne*SS*Held og lykke med din nye hvalp - glæder mig til at se billeder og læse om hende..((o;
maj 2008
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Og det lyder godt, at I mener at I er klar til hund igen:-) Det er altså også en dejlig ting:-)
maj 2008
vi har været klar til hun længe men nu vi klar til en rottweiler:)
maj 2008
vi ville ikke have nogle skeletter i skabet så vi fortalte hvad der skete med tikita og så sagde manden vi godt kunne komme og kigge og da vi havde lagt røret på gik der 2 min så fik jeg en besked hvor der stod vi ikke skulle komme da vi var nogle uansvarlige hundejer når vi ik ku sørge for at vores hund ikke røg ud af vinduet og jah den slog hårdt og man begyndte at tro på det jeg gik helt ned med flaget
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Men held og lykke.. En rottweiler er også en dejlig hund:-)
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Hvem i alverden forbinder alene-hjemme problemer med et vindue på klem?
Jeg ville ikke gøre det, da jeg ikke ville forvente at min hund ville kravle i vindueskarmen og skubbe et hængsel væk.... Det er da ikke en fejltagelse far jeres side, men en utrolig tragisk ulykke!
maj 2008
Min gamle rottweiler´s ulykke