Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på Engelsk og Amerikansk staff
  • #1   5. sep 2008 Her er raceinfo på SBT'en (den engelske)
    (link fjernet)

• #2   5. sep 2008 Lidt mere info
    Racens historie
    De første Staffordshire terriers kom til Amerika så tidligt som 1870 fra England, og det er derfra at vores nuværende Amerikanske Staffordshire terrier stammer.
    Oprindeligt blev disse hunde hovedsageligt brugt som farmhunde, hvor de skulle beskytte børn og jorden omkring hjemmet. De viste hurtigt at være robuste og alsidige, samt ekstremt menneskekærlige hunde, som Amerikas pionerer havde hos sig.

Staffordshire og Staffordshire Bull terrierne var oprindeligt den samme race; men målbevidst avl har gjort de to racer temmeligt forskellige.
    I de tidlige tider blev hundene kaldt flere forskellige navne; blandt andet Staffordshire terrier og Yankee terrier. Da racens entusiaster fik racen anerkendt af den amerikanske kennelklub, AKC, i 1936, fik den navnet Staffordshire terrier. Siden da er racen avlet efter moderne tiders ønske om en god familiehund. I 1972 fik den ændret navnet til American Staffordshire terrier. Der arbejdes dog stadigvæk efter den oprindelige racestandard fra 1936.
    Det er et stort problem for racen, at den ofte kommer i miskredit pga. sit gamle slægtskab med Pit Bull terrieren. Der hviler derfor et stort ansvar på alle, der opdrætter og ejer en American Staffordshire terrier, om at være gode ambassadører for racen.

Racens karakteristik

En Am. Staff. er en middelstor, kompakt og muskuløs hund. Den har en kort og glat pels, som er meget nem at holde, og den findes i alle farver og aftegninger, det er dog ikke ønskeligt med helt hvide eller black and tan farvede Am. Staffs.
    Racens vigtigste egenskab er dens temperament. En Am. Staff. er en usædvanlig glad, udadvendt og positiv hund, som er levende interesseret i alt hvad der foregår. En Am. Staff. har en stærk og modig psyke, som gør, at den bevarer roen og ikke foretager sig noget uoverlagt. Den er en god vagthund, som gør meget lidt.
    For at en Am. Staff. kan udvikle sig rigtigt, fordrer det imidlertid en stærk fører (ejer), der med sikkerhed og kærlighed behandler sin hund korrekt fra den er en lille hvalp. Den er i besiddelse af et stort, varmt og kærligt hjerte, som stortrives i et godt miljø. En Am. Staff. afspejler nøje de mennesker, den lever hos. Det er en hund, som nyder livet i fulde drag, og som sætter stor pris på varme, bløde tæpper og sofaer.
    Udendørs er den en særdeles udholdende og stærk følgesvend som har en råstyrke og fysik, som kan måle sig med enhver. Den påskønner alle former for aktiviteter, og finder stor glæde ved agility, spor søg, fly-ball, lydighedstræning osv. Det er en hund, som elsker at følge med og køre i bil, den kan tilpasse sig overalt og sætter stor pris på at være ved sin ejers side. Desuden er det værd at nævne, at den er en meget pålidelig og robust børnehund.

• #3   5. sep 2008 Den engelske er kåret til "årets familiehund" 2 x i England
    og går under kælenavnet "nannydog"

• #4   5. sep 2008 der er ikke noget der hedder en engelsk staffordsherire terrier, men en stafford bull terrier. og deter to forskællige racer. det er ikke kun størrelsen du skal tage hensyn til men også temperment. du skal sætte dig ned og gøre op hvad du skal bruge hunden til og vælge den som passer beste til dine forvendninger.. men det bør også siges at ingen af den egner sig til første gangs hunde ejer, med mindre du er noget ud over det alm

• #5   5. sep 2008 Den "lille" af dem er det så stafford bull terrier?

Det er mig og min kæreste der vil have hund sammen. Både hendes forældre har hunde og mine har haft hund, så vi ved sådan rimeligt om det.

• #6   5. sep 2008 Ja, den "lille" er den Engelske Stafforshire BULL terrier

• #7   5. sep 2008 Ja det er det. Husk ved begge racer er der alvorlige race relaterede sygdomme, så vælg kun staffie med tavle.

• #8   5. sep 2008 Der er meget stor forskel på at have hund sammen med sine forældre og selv få. Tro mig...

• #9   5. sep 2008 Okay smiley mig der kører rundt i de navne.

Dvs. jeg skal søge på Engelske Stafforshire BULL terrier når jeg skal søge efter hvalpe smiley hehe

• #10   5. sep 2008 smiler jep og fordi din mor og far begge har køre kort kunne du køre bil da du blev 18. der er rigtig mange ting man ikke ser, som barn.. jeg er i hver fald glad for jeg fik hjælp af sanne e da jeg skulle have hund. jeg satte mg for jeg ville have en dobber men hun nedlage veto og så blev det beate og nu takker jeg min skaber for jeg ikke valgte en så svær hund som den første, der var riligt at lære

• #11   5. sep 2008 Tror nu nok vi ved hvad det kræver... men prøv lige at lade være med at være så dum smart at høre på tak...!

• #12   5. sep 2008 Husk tavlen ? er det meget vigtigt ??? :S

• #13   5. sep 2008 kenneth okay du så ikke smilet eller hvad, du kan da passe dig selv så.. google er din ven så behøver du jo ikke spørge herinde, hvis du ikke kan tåle noget

• #14   5. sep 2008 Har sendt dig en privat besked smiley

• #15   5. sep 2008 Tina T >> Ej hvor hyggeligt at du også skal ha' sbt smiley

• #16   5. sep 2008 Nogle som der kender en der har en stafford bull terrier hvalp tilsalg? smiley syntes de er svære at finde inde på nettet...?!

• #17   5. sep 2008 Ja, de er heldigvis ikke så nemme at få fat i og de koster
    et sted ml 10-og 12 tusind

• #18   5. sep 2008 Tina >>> det har du fuldstændig ret i...
    De er stærkt vanedannende

• #19   5. sep 2008 Okay det var da en sjat penge. Og det er vel så med stamtavle? det kan vi sagtens undværre? syntes jeg har set nogle til 6000 kr ca.

• #20   5. sep 2008 Jeg vil ikke råde dig til at købe uden stamtavle,
    det kan blive nogle dyre lærepenge

• #21   5. sep 2008 Okay. Hvordan det? Vil du ikke uddybe det lidt? smiley

• frida bogetoft e
    frida bogetoft e Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #22   5. sep 2008 ja du hvad rigtig nok hvad det kræver bortset fra at du ikke ved hvad hunden hedder hvor stor den bliver eller hvad den koster
    du har sku styr på det !!!!!
    en SBT. er ikke en begynder hund

her ku stå noget grimt men jeg tier

• #23   5. sep 2008 hehe uha uha Frida...! Stor kanon...

Du skriver bare hva du vil frække Frida...

• #24   5. sep 2008 der er himmel og hav til forskel på en engelsk og amerikansk staff.
    Den engelske er så meget mere en familiehund, end en amstaff.
    Den engelske staff er en famileie hund, men den er generelt svær at have med andre af samme køn...

• #25   5. sep 2008 Tak for det. Det er også det som vi har læst os til... Er MEGET sikker på det bliver den lille Engelske Stafforshire bull terrier vi anskaffer os... smiley glæder mig til at få den. Syntes bare det er super svært at finde nogle hvalpe... smiley

• #27   5. sep 2008 Jamen jeg har læst om den meget her på nettet faktisk. Var også hjemme hos en kammerat her i dag for at se om den hund er noget. Det er den absolut!!! Den var bare SÅ legesyg og så dejlig altså...! Virkelig en drømmehund...! Men ja, du har ret... Hvorfor er det så vigtigt med en stamtavle? Hvad er forskellen på en uden og en med?

• #29   6. sep 2008 Ja okay det vil vi tage op til overvejelse om det skal være med tavle alligevel så...!

• #31   6. sep 2008 og køber du med tavle får du også sikkerhed fpr at du rent faktisk køber en staffordshire bull terrier....! Hvis man ikke er kyndig ud i racerne kan man absolut ikke se på sådan en nuttet lille hvalp om der lige er mixet lidt amstaff eller andet ind i den...

Og der er store forskelle på de 2 racer

• #33   6. sep 2008 Kenneth, ved du hvad L2HGA det er?? det er ihvertfald den bedste grund til horfor du skal vælge denne race med tavle.

• #34   6. sep 2008 Vivi: hvorfor går du op i stamtavle når du selv bruger din hanhund uden stamtavle til avl til tæver uden stamtavle

• #35   6. sep 2008 Den behøver altså slet ikke være helt ren. bare den har udseenet med sig... smiley

Og nej aner ikke hvad L2HGAdet er ? Fortæl fortæl ?!

• #36   6. sep 2008 Kenneth! Hvis du vil have en staffie så synes jeg absolut du skulle tage og læse lidt om racen! Staffien er en smuk og glad velig hund, men den er også fuldt udvokset også 15-20 kg ren muskelmasse!

En staffie er en modig, ligevægtig og pålidelig hund, som er hengiven og frygtløs. Men mixet med noget andet - kan du risikere at få en hund der består af ren muskelmasse med en helt helt helt andet temperament....

Så NEJ! Det er ikke nok at den "bare har udseendet med sig".... hvis det ikke er staffie med tavle kan du simpelthen ikke vide hvad du får.... og i så fald kan du risikere at ende med et stort problem...

Jeg har haft en staffie - imens jeg boede i england - og elskede hende overalt på jorden, men jeg ville fandeme ikke turde købe en staffie i DK uden tavle... folk avler jo på revl og krat!

gå ind på raceklubbens hjemmeside og læs noget om racen. Her kan du også finde opdrætter og hvalpelister

http://www.sbtdanmark.dk/

Kommentér på:
Forskel på Engelsk og Amerikansk staff

Annonce