{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Kære hundeejer {{forumTopicSubject}}

Til alle jer derude og jeg håber inderligt ikke at der er nogen som bliver stødt...

Kære hundeejer.

Hvis du kan have hund kan du også samle op efter den når den skider! Jeg kan informere om at høm høm poster fåes hos de fleste dagligvare forretninger og i hundeforretninger.

Når du går tur så hav kontrol over hunden - det gælder ikke at den vadder ude i 8 meters flexline også du siger hov når den løber over vejen for at ville over til en kat...

Det er ikke at være god hundeejer at bakke bilen ned til stranden også slippe dine hunde løs før du ser hvad der går på stranden - specielt ikke når de ikke lystrer dig og kommer når du kalder!

I min verden bør alle hunde (også de små) som minimum kunne komandoerne sit, dæk og slip - kan anbefale et begynder hunde kursus.

Og når i går på gaden med jeres store eller farligt udseeende hunde, så vær sød at stille jer imellem evt hund og forbipasserende på gaden. Der er så mange mennesker som bliver bange for hunde og ender med at skabe splid fordi de har haft dårlige oplevelser!

Hvis du ved din hund ikke kan klare synet af andre hunde - SÅ HOLD DIG VÆK FRA HUNDESKOVE OG HOLD HUNDEN I SNOR!

Hvis alle overholdte disse ting ville hundeejere kunne leve i fred sammen med ikke hundeejere. Jeg elsker hunde overalt på jorden alle racer hunde er skønne, Men FUCK jeg hader at joggge i en hundelort fordi der er en som syntes han/hun er for fin til at samle op!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kære hundeejer
  • #1   9. sep 2008 helt 100% enig

    eneste men er at folk også skal stille sig imellem små hunde og forbipasserende, der er mange der er bange for hunde i alle størrelser og jeg vil også gerne selv vælge hvilke hunde der skal i nærheden af mig og mine børn ;o)


  • #2   9. sep 2008 Enighed herfra.
    Saml op og vis hensyn. Det er ikke hjernekirurgi. smiley


  • #3   9. sep 2008 Jeg vil da gerne vide hvor de poser fås..... ???? Der hvor jeg bor, skal de købes, og det er der vist rigtig mange der ikke har råd til (ironi kan forekomme)
    Iøvrigt er de høm-høm-poser latterlige små, for de "kakler" mine hunde laver kan ikke være i ;o)))) Jeg bruger fryseposer, som også er meget stærkere og ikke går så let i stykker....

    Men I har ret - hundeejere ville blive set med mere velvillige øjne, hvis ALLE hundeejere forsøgte at holde de få, men simple retningslinier.


  • #4   9. sep 2008 Smydi der er rigtig stor forskel på høm høm poserne personligt kan jeg bedst lide den kvalitet som jeg kan købe i Rema, de hedder christal og er rigtig stærke. har aldrig oplevet en er gået i stykker og chunta kan virkelig lægge en ordenlig kage nogle gange.

    Har bare hørt den der med - uf det lugter!
    Jeg kan kun svare - det skulle du have tænkt på inden du anskaffede dig en hund. og hvis jeg er rigtig strid siger jeg UF kan du ikke engang selv gå på toilettet og tørre dig??


  • #5   9. sep 2008 Helt enig!

    Vil dog sige at jeg næsten altid stopper op med Chick og får hende til at "sitte" når der går nogen forbi, for når hun gør det, og vi laver lidt kontakt øvelse, ja så siger hun som regel ikke noget til at der går nogen forbi smiley


  • #6   9. sep 2008 Hmmm.. Jeg ved ikke. Det er så nemt at sige, man er enig her. Men det hele forekommer mig lidt unuanceret...

    Verden er ikke så enkel.


  • #7   9. sep 2008 CH må jeg spørge hvad er der svært ved at samle en bæ op?

    Janni og morten, den med at sitte bruger jeg også. Chunta har lært at sætte sig hvis der kommer børn forbi, fordi han er så stor og ligner en bamse men børn bliver bange derfor når han ser et barn slår han numsen i jorden


  • #8   9. sep 2008 Nu handler dit indlæg ikke kun om at samle bæ op ;o)

  • #9   9. sep 2008 Nej det er rigtig nok, og der er selvfølgelig undtagelser som bekræfter reglen.
    Det mit indlæg er til for er for at gøre hundeejerne opmærksom på at det er disse handlinger som skaber mange af de fordomme som er ved hunde. Det er samlet ud fra dialog med ikke hundeejere.

    F.ex min onkel gik tur ved stranden den anden dag - der kom en mand kørene ned til stranden åbnede bagsmækken på bilen - to store hunde fes ud og tonsede lige i hovedet på en dame som kom gående med hendes lille hund - manden råbte - de gør ikke noget og åbnede en øl.
    Damen her en bekendt af min onkel er nu bange for at gå ved stranden.

    Naboens pige rendte og legede - de har endda hund- også gled hun i en hundelort fordi folk ikke gad samle op og det her var endda på en sportsplads!

    en anden person fik ødelagt et par bukser fordi ejeren ikke holdte sin hund, den gik i flex line og gik over til den her person og bed i lommen fordi han havde noget hunden åbentbart syntes var lækkert

    min gamle hund blev som hvalp (15 uger) overfaldet af en sindsyg schæfer og ejeren viste udemærket godt at den ikke kunne med andre hunde men han slap den alligevel bare løs i hundeskoven.

    og sidst men ikke mindst - det er ikke en uge siden jeg var ved at køre en lille hund ned fordi ejeren ikke havde styr på den i dens flexline!

    Alle disse ting kunne have været undgået - hvis folk havde taget ansvar for deres handlinger og for deres hund


  • #10   9. sep 2008 Tjaaa..

    Hvis verden var sort/hvid...

    Der er så mange ting man som menneske stiller af forventninger til andres handlinger og motiver. Men nogengange er tingene bare ikke som man selv fortolker dem - nogengange er tingene langt mere nuancerede end de ser ud, når vi et mikrosekund får indblik i andres måde at holde hund på.

    Det er så let at fortælle, hvad andre skal gøre rigtigt - men helt ærligt - laver vi ikke alle fejl?
    Er vi ikke bare menneskelige?

    Og hvad angår aggressive hunde - jamen for hulans, en hund kan gå ind i hundeskov som en glad lille fjantemus og ud som et frådende monster - alt afhængigt at, hvilke hunde, hvilke hændelser og hvilke beskuere, den møder på sin vej.


  • #11   9. sep 2008 Jeg giver Lars og Heidi helt ret! Det som de beskriver burde være en selvfølge for ALLE hundeejere!!! og ikke kun os som har store hunde..det er sgu lige ulækkert at træde i en lille lort som i en stor. Mht ikke at løbe over til fremmede i snor så bør man på den ene eller anden måde sørge for hunden ikke bare tonser overt til folk..mange kan godt blive skræmte. Det kan man enten gøre ved "sit"(i SNOR!) eller aflede hundens opmærksomhed med en godbid. Sværere er det ikke..

  • #12   9. sep 2008 Er også enig-med hensyn-til,at samle op efter sin hund.Og alle hunde skal være i snor-stor,som lille.. Burde være logik for alle os hundeejere.

Kommentér på:
Kære hundeejer

Annonce