{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

kære Hundeejer {{forumTopicSubject}}

Kære hundeejer.

Jeg er jo selv en af os - jeg elsker også mine hunde over alt på jorden og syntes de er jordens skønneste dyr. Men det er ikke alle der har det sådan så vil DU som ansvarlig ejer, ikke godt være med til at sikre, at alle kan være i by, ved skov og strand uden at nogle skal føle sig støt.
Det er så lidt DU kan gøre for at alle os andre ikke skal mødes af en masse fordomme.

1) hav din hund i snor - der er rigtig mange mennesker som er bange for hunde og bliver nervøse når en hund er løs. Når jeg kommer som hundeejer med mine hunde så er jeg pisse ligeglad med om din hund ikke gør noget - det kan være min gør hvis han føler sig truet!

2) hav nu poser med når du går tur og vær sød at samle din hunds efterladenskaber op. Jeg er for at sige det lige ud godt træt af at jeg skal træde i andres hundelort og endnu mere træt af at få skæld ud af folk i kvarteret fordi der ligger hundelorte på fortovet og jeg åbentlyst har en hund også selvom jeg altid har poserne på snoren. Der er så lidt du skal huske når du går med din hund poser bør være en naturlig ting også selvom du har en lille hund! Er man for sart til at samle lort op er man for sart til at have hund BASTA!

3) lad nu være med at bruge en 8 meter flexline når du går i byen. 1 folk bliver utrygge - det svarer til du har hunden løs og du har ikke styr på hunden når den kan løbe 8 meter frem. Skal du bruge flexline så lås den så den ikke kan løbe så langt!

4) når du møder folk på fortovet så vær sød at lade hunden gå inderst mod haver og hav dig selv imellem hunden og den du møder. på den måde behøver folk ikke være bange fordi de ser du har styr på din hund. min faster er sindsygt bange for hunde og tør ikke gå på gaderne mere fordi folk mener hun skal være ligeså glad for deres hunde som de er... men hun er bange det kan da ikke være fair! (hun er også bange for mine hunde så de er i hundegården når vi får besøg det syntes jeg er ansvarligt og fair overfor hende)

Blot en lille bøn fra en hundeejer til en anden..

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kære Hundeejer
  • #2   28. aug 2009 enig

  • #3   28. aug 2009 Enig!

    Fik nu skæld-ud af en ikke-hundeejer her forleden "du må ikke lufte din hund her" (på en eller anden græsplæne) men jeg kunne heldivis vifte med min (fyldte) lille sorte pose og fortælle at jeg havde da samlet op. Så var det også ok hehe


  • #4   28. aug 2009 Enig - og kan tilføje:

    Har du din hund løs på en stor plæne/mark (hvor man i virkeligheden skal have dem i snor) og du ser jeg kommer gående med min hund i snor, så vær sød at kalde din hund til dig som det mindste. Skal vi passere hinanden, så tag også din i snor medmindre du ser, at jeg slipper min løs også.


  • #5   28. aug 2009 SÅ enig, Heidi!!! Det kan ikke siges bedre smiley

  • #6   28. aug 2009 HØØØØRT!!!!
    det er bare ærgelig at det er nødvendigt at skulle sige det :O)

    igen:O)


  • #7   28. aug 2009 Tak fordi i tager så pænt imod det...
    Blev bare så sur da jeg kommer hjem fra gåturen og opdager at jeg havde jogget i en lort da jeg samlede min egen hunds lort op!


  • #8   28. aug 2009 Hvis du boede i byen, ville din hund så altid være i snor ?

  • #9   28. aug 2009 Endnu værre: når hunden vader i en lort og man skal hjem og rense poter helt op mellem trædepuderne smiley

  • #10   28. aug 2009 Lars var ude og gå med hundende for et par dage siden chunta havde skidt også havde lars samlet det op.. han gik nogle 100 meter og mødte så en gammel mand som stod i sin have og råbte.. DU DER kan du SÅ samle op efter din hund.
    Lars sagde ja det har jeg gjort hvorefter manden peger over på en lille bitte bæ som ligger uden foran hans hus. lars kigger på vores mutter og siger DEN der kan ingen af mine hunde lave - desuden har jeg samlet op hvad tror du ellers jeg har i posen her...

    Manden siger... DU skal sgu bare samle op efter din hund.
    Lars svarede... Har du LORT i ørene siden du ikke kan høre at jeg har gjort det! Den der kan ikke være min - også gik han videre

    manden begyndte at snakke højlydt omrking folk ikke havde poser med, lars kiggede på sin snor og ganske rigtigt der sad 5 - 3 til hver hund men en var brugt til chunta!

    Se sådanne ting ville vi undgå hvis folk samlede op hver gang.


  • #11   28. aug 2009 René - ? forstår ikke dit spørgsmål...

  • #12   28. aug 2009 Rene jeg har altid min hund i snor i byen. de bliver engang imellem sluppet i skoven og ved stranden når jeg tager billeder eller ved stranden når de skal bade... men er der folk hvor jeg er slipper jeg ikke min hund!
    Jeg syntes det er fair nok for dem hvor hunden går på plads ved fod hele tiden at hunden er løs men det andet kan jeg ikke bruge til noget


  • #13   28. aug 2009 Så er det vel et sted i skoven hvor det er tilladt *G*

    Jeg har da tit min hund løs i parken, ved søen osv......

    Møder en hel del hunde i flexline og synes sjældent det er et problem

    Handler det ikke blot om at vise hensyn og kalde hunden til sig når man ser der kommer mennesker ?


  • #14   28. aug 2009 Rene det har du helt ret i men der gør folk bare ikke...

    Jeg har da også mine i flexline steder hvor der ikke er mange menneksker men tager dem altid helt ind til mig hvis vi møder nogen.
    Men jeg tror næsten jeg er en af de eneste i kvarteret her som gør det - andre er ligeglade og siger jamen de gør ikke noget mens deres lille vaps står 5 meter væk og gør som sindsygt efter min store hund


  • #15   28. aug 2009 Hørt. Og når man så ser hvor mange her der er enige , kan det jo undre hvor alle dem der er uenig bliver af. Kunne da være sjovt og høre deres mening.

  • #16   28. aug 2009 Jeg må bo et rimelig heldigt sted, for jeg møder sjældent så mange problemer som bliver beskrevet herinde og ikke kun i denne tråd her.

    Det eneste store problem der er her, er lortene i parken.

    Eller vi har da også hunde der røber "røv" efter dem der går forbi, men det generer mig nu ikke *G*


  • #17   28. aug 2009 Ja jeg er også træt af at blive beskyldt for ikke at samle op efetr mine hunde, havde en oplevelse med en ældre mand der kom hen til mig og sagde jeg havde glemt at samle op efter mine hunde i går for der lå altså en lort der henne.. Jeg svare så at det har jeg bestemt ikke for vi var slet ikke hjemme i går og jeg samler altså altid op og viser ham de poser jeg har i lommen, så siger han sku at de jo ikke hjælper noget når de bare ligger i lommen og lorten var vist også fra i forgårds og der lå altid lorte der hvor jeg gik.... ( jeg har så ikke set manden der i 2 måneder og der bor rigtig mange hunde herude og jeg går altså ikke samme vej hver dag)
    Jeg bliver til sidst så sur jeg jeg beder ham om at lukke aret og går hjem, efter en time går jeg så hen og ser hvad det er for en lort han mener jeg ikke har samlet op og det er så en kattelort... FLOT ikke....


  • #18   28. aug 2009 Juhu, kan se jeg følger alle "reglerne". Men møder stadig mange der ikke samler op eller har snor på hunden - det er træls når man har en hund der ikke er glad for andre hunde

Kommentér på:
kære Hundeejer

Annonce