Hundehvalpe {{forumTopicSubject}}
Jeg er endnu ikke - i mit snart 30- årige liv - nået dertil hvor mit biologiske ur tikker - men jeg kan simpelthen ikke holde ud at se små nuttede hundehvalpe. Jeg har i denne weekend besøgt de mest bedårende små Jack Russel hvalpe på 5 uger, som med deres små nye sylespidse tænder satte sig fast i bukser, ankler, hænder og alt hvad der kunne nåes:-) - Tumlede rundt og faldt fordi de var så hvalpe-tykke og klumrede, at deres krop ikke kunne koordinere bevægelserne:-)
NØØØØJ, hvor havde jeg lyst til sådan en!!!! - Er så glad for at man alligevel kan tænke sig om!!!! - og sige nej! - Men hold da op hvor er jeg bare hvalpe-gal lige nu!!!! -
Har også brugt aftenen på at tænke over hvilke andre hunde vi kunne få - og hvilke katte, kaniner, mus, krybdyr osv. vi skulle have....
Ingen porinte i indlægget, andet end hold da op hvor er små hundehvalpe dog nuttede!
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
MEN, men, jeg har virkelig måttet grave dybt ind i mig selv og tale fornuft. Det har resulteret i, at jeg i dag takkede nej til at købe en hvalp. Det skulle jo være til fordel for den lille hvalp, at jeg købte den. Jeg måtte se i øjnene, at det ville jeg ikke kunne leve op til. Den lever jo de næste mange år, og desværre bliver det ikke hos os. Det var et tungt valg, men min sunde fornuft sagde mig, at 2 racer i huset var/er nok.
Jeg håber at jeg ikke har misbrugt opdrætterens tillid til mig. Men på den anden side, så er det bedst at være ærlig, for jeg har begået et impulskøb tidligere, som endte i en omplacering. Det er ikke fair for sådan en lille hvalp. Den skal være ønsket og velkommen også mange år frem. Men det gør skisme da ondt at komme til den erkendelse at skulle vælge den fra.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Yep, og når man siger det, så får man altid sådan et underligt blik tilbage:-)
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Så jeg er også noget så hvalpe skruk...... Gerne en lille mopse pige.. Åhh det ville være så herligt...
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Og vupti, sidder mor med 3 katte og en corgi i armene, mens min søster mumler noget med "Værsgo...."
apr 2007
Det var ikke fordi jeg overvejede at købe en hvalp! (At det så er et tilfælde at jeg elsker Jack Russels er en anden ting:-)) - Det var bare mine forældres naboer der havde dem og jeg blev selvfølgelig inviteret til at se dem - da vi altid snakker hunde, når vi mødes!
Ja, jeg fik også at vide at der var nogle hvalpe der ikke var solgt endnu, og kunne i mit stille sind ikke lade være med at overveje det - Men fra at overveje og så gøre et impuls"indkøb" er der lang vej...
MIn "flok" består jo pt kun af 1 stk skøn blanding mellem golden/lab - og overvejer også om "flokken" skulle udvides, -men det bliver dog ikke nu!
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.623
Jeg er en lykkelig mormor.
jun 2007
Men så har jeg gået og tænkt. (og dette er ikke for at fornærme nogen) men hvis en tæve fx ikke vil parres af en bestemt hanhund eller lign, så siger man gerne at der er en grund til det. at man ikke må presse på for hun kan måske mærke at hvalpene ikke vil blive gode eller lign..... Måske er det lige sådan med mennesker... Måske helt ubevidst dybt nede ved man at man bare ikke bør formere sig???
Blot en tanke.. Håber ikke den fornærmer nogen for det er ikke hensigten...
apr 2007
Fed tanke:-) - Sådan har jeg det dog ikke, da jeg er overbevist om at jeg ville være en dejlig mor, og ligeså min kæreste som far. Det handler (hos mennesker) mere om den måde man er opdraget på, tror jeg! - Har selv "gamle forældre", som ikke havde børn i min alder! - Så det falder også dem naturligt at jeg ikke har børn! -
-Imidlertid tror jeg aldrig at jeg når et stadie hvor jeg brændende gerne vil have børn - Selvom jeg måske om en måned - eller 5 år er gravid??? (ikke fordi vi prøver)...
Er sikker på at jeg ville elske mit barn over alt på jorden, men føler alligevel ikke nogen trang til at få et - men kunne sagtens leve med hvis det engang skete!!!!
-Uanset hvad, så er jeg bare mest skruk, når det kommer til hundehvalpe, for de er altså de mest skønne skabninger der findes!
jun 2007
Altså jeg har jo intet at ha det i... Det er blot en tanke.....
apr 2007
Det er dejligt at høre en mor sige sådan:-) - Er overbevist om at mine egne forældre har det ligesådan (til trods for at de så kun har mig) - Det handler vel om at ønske for sit barn at han/hun er glad og lever det liv de har drømt om - uanset om det inkluderer 2-benede, 4-benede, svigersønner/døtre, ingenbenede eller hvad end:-)
apr 2007
I øvrigt, så siger min stambog, at jeg har potentiale for en særdeles høj levealder, og at familien ikke har nogle arv elige sygdomme...*GG* ( har dyrket en del slægtsforskning)...
Jeg tror du er inde på noget, men samtdig kan du ikke sammenligne eller forklare noget ved at sammenligne dyr med mennesker, da det er helt anderledes faktorer der gør sig gældende...:-)
jun 2007
Men har læst flere gange at netop når en god hun fravælger en god han på løbetidens højeste, så er det nok en højere grund for det......
Nu vælger vi jo partnere på en lidt anden måde, så en helt sammenligning kan man jo self ikke gøre...
Men det er bare det, måske er det en dybere grund for hvorfor trængen ikke kommer???
Rent biologisk så "skal" trængen jo være der, det er den eneste måde at sikre menneskerne på... Ved avl.....
Men måske folk uden den lyst, mangler den af en større årsag....
Giver det bare lidt mening?
apr 2007
Ved godt det bare var en tanke:-)
Var ved at skrive et indlæg om forskellen mellem at parre sig for afkommets skyld og så af af lyst, men slettede det igen:-) - Det er sgu for sent for mit hoved:-)
En par sidste tanker, før jeg går i seng;(skal op kl, 5, så er nødt til det:-()
Hvordan kan det være at alderen hos førstegangsfødende stiger?
Er det at have børn egenetlig andet end et egoistisk behov - eller måske et dyrisk behov for at "reproducere" os selv?
-Nat nat - nu vil jeg gå op og drømme om Jack Russel hvalpe!!!!
apr 2007
Sidste ting, før jeg sover;
Man kan da sagtens hygge sig som kaniner, og være tiltrukket af hinanden, til trods for at man ikke ønsker sig at få børn:-)
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
Hvis folk spørger om kæresten og mig ikke skal have børn, peger jeg på hunden og siger: Vi har et barn, han har fire ben og en hale. (ikke og forståes at han bliver behandlet som et barn, han ér jo en hund
Når alt det så er sagt, så kan jeg godt blive lidt barneskruk når jeg ser de vietnamesiske unger, der er godtnok noglede nuttede nogle imellem, men tror også jeg helst ville have en der var de 5 år eller opefter *GG*
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Hundehvalpe