611 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Hjælp til renlighed.. Hjælp til renlighed..

Hej alle!

I fredags fik jeg min lille nye rottweilertæve Billa på 8 uger. Hun faldt ret godt til, og klarede køreturen herhjem i stiv pote. Første dag havde hun lidt med maven, så det endte i lidt uheld herhjemme, og er ikke sket siden.

Men men men.. Vi har et lille problem, som jeg nok har brug for hjælp med, eller bare gode råd..

Når vi går tur efter spisning, leg, når hun har drukket, og bare for at komme ud med hende, så tisser hun nogle gange udenfor, hvor vi roser hende op til skyerne, og giver godbid, eller kvitterer med leg. Hun får også klaret hendes "uheld" udenfor, hvorefter vi også roser hende enormt.

Men når vi så kommer hjem, så sker det ret tit at hun render lige ind under spisebordet, på det store hvide bløde tæppe, og tisser igen. Til tider når vi at få det stoppet ved at sige Nej Billa, og så tager vi hende ud igen, og andre gange når vi det slet ikke, og så må det ske. Hér skælder vi hende ikke ud, men vi roser hende bestemt heller ikke.

Jeg er godt klar over hun kun er en lille baby, og dette tager tid, men jeg kunne virkelig godt bruge nogle råd og noget hjælp til om jeg gør det rigtige, eller om I har nogle andre ideer til mig.

/HH

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til renlighed..
  • #1   15. sep 2008 Okay, dejligt at få det bekræftet.. smiley Jeg ved godt at hun først vil blive RIGTIG renlig når det er hun er 4-5 mdr. gammel.. Vi må bare væbne os med tålmodighed, og blive ved med at gøre det vi gør.. smiley

• #2   15. sep 2008 Det lyderb til du gør det rigtige. En god ide er at vaske de steder hun har lavet "ulykker" med Rodalon. Det er det eneste der fjerner lugten 100%, så hunden heller ikke kan lugte det.
    Man kan ikke regne med at hvalpe er helt renlige før de er 6 måneder, før er deres blærefunktion ikke udviklet helt. Min Sigurt var faktisk næsten 8 måneder før han var helt renlig.

• #3   15. sep 2008 tålmodighed tålmodighed og atter tålmodighed

Kommentér på:
Hjælp til renlighed..

Annonce