{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.514 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog - Tøj? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har altid været meget imod det med at tage tøj på hunde, og det..
Men efter jeg selv jeg fået en lille Fransk bulldog hvalp, så syntes jeg der er synd at se hende ryste i koldt vejr.
Ville i anbefalde jeg købte noget overtøj til hende når hun skulle ud, eller er det meget normalt hvalpe fryser når temperaturen ikke er så høj udenfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog - Tøj?
  • #1   18. sep 2008 Hvis hun fryser så køb da en trøje til hende. Om det er normal hvalpe fryser ved jeg ikke, men det er jo heller ikke så vigtigt. smiley

• #2   18. sep 2008 Du må jo gøre op med dig selv om det er mest synd at hvalpen får tøj på eller om det er mest synd at den bliver syg....

• #3   18. sep 2008 En hund har pels.... !

Mennesker har ikke pels...

Mennesker bruget tøj

Hunde bruger ikke tøj....

Min mening... smiley

• #4   18. sep 2008 Min Bulldog rustede også lidt da hun var hvalp, men det var kun hvis hun stod stille, så det er bare med at få hunden i bevægelse, så den kan holde sig varm, den vil automatisk få opbygget sig et passende fedtlag under pelsen der kan isolere...

Men man kunne da godt ha et dækken til de dage hvor der er hård frost.

• #5   18. sep 2008 har en veninde der opdrætter dkk bullere -- hun giver sine en trøje på når de skal ud --

der er mange fordomme omkring det - men syntes du skal skide hul i dem og gøre hvad du finder rigtigt.. det er et spørgsmål om tilvending -- der er ikke nogen der lider overlast - ud over dem selvfølgelig der har en øm mås over det

• #6   18. sep 2008 JA DA, jeg har heller aldrig givet mine andre hunde tøj på, MEN Bosse ryster også som et espeløv og fusser og øren fuldstændig kolde i lang tid efter, så jeg har et dejligt Hurtta dækken til slem vinter og et par trøjer til ham, det lille pus.

• #7   18. sep 2008 Ja, Ja, Lonnie, men nu kan jeg ikke helt huske grunden til at Fransk fryser meget, det er noget med Deres underuld og så pga. Deres korte snude og blodtilførslen. :O))

• #8   18. sep 2008 hvorfor er det lige at et dækken er mere i orden end en trøje --- det har altid undret mig meget --- det er stadig et stykke stof der ligges omkring hunden med samme formål...

• #11   18. sep 2008 Altså jeg fryser ski da også sommetider selvom jeg har tøj på - og så må jeg da tage mere tøj på - ergo - selvom en hund har pels kan den vel også fryse og eftersom man ikke liiiiige bare ka gi den mere pels på - så må man da smide noget tøj- eller dækken-værk på den :o) ski da synd den ska fryse ;o)
    Det er så min mening :o)

• #12   18. sep 2008 Haaii..

altså jeg var ved dyrlæge i vinters med min lille prins, han havde hans hættetrøje på og det roste dyrlægen mig.. desuden vil han slet ikk med ud i dårligt vejr uden den.. for mig har den været en kanon investering..

M.v.h Camilla

• #13   18. sep 2008 ahaaaaaaa - så det er fordi det er mere normalt end det er gavnligt for hunden at det er mere okay med et dækken --

jeg forstår bare ikke folk -- eks - jeg køber et halsbånd til min hund - den skal jo bære hundetegn i følge loven så det kan jeg ikke komme uden om -- jeg kan vælge imellem et som er alm sort læder og et med en masse små sten på ---

jeg kan lide det med stenene så køber dette og opdager at min hund sku er fuldstændig ligeglad med om det er brunt - grøn - eller har sten på --

men der er en del der mener jeg ikke er vel bevandret oven i fordi jeg træffer et valg der ligger uden for deres smag og sjovt nok så er det mine penge det er købt for og ikke deres-- men har hørt agumenter om at det er synd for min hund -- hvorfor lige det ????

• #15   18. sep 2008 Fordomme fordomme fordomme......!!

Tøj til hund / klapvogne /tasker........

Så længe hunden ikke lider overlast, så er det vel for pokker ligemeget om hunden får en varm trøje på eller ej....?

Jeg forstår ganske enkelt ikke disse fordomme.....

Nogle hunde er jo netop fremavlet således at racen har udviklet en meget tynd pels, så tynd at den ikke holder til det danske klima.

Og hvem begyndte denne fremavl af en bestemt race- Mennesket....!

Og så sidder mennesket bagefter og blafrer ud om at en hund er en hund og bør ikke have tøj på ....

Mine hunde har tøj på når de fryser.... jeg vil sku hellere have en rask hund med en trøje /dækken end en syg hund uden.....

Så kast dig bare ud i det Tina s.... På med trøjen så den lille kan holde varmen...

• #16   18. sep 2008 Jeg er ikke den store hunde-ekspert, men ved tiværtifal at en Fransk Bulldog (som jeg selv har) er ret sår ubehåret nede omkring undervognen :o) det må være koldt.... altså om vinteren :o)

• #17   18. sep 2008 Hvis din hund fryder så giv den noget på, dækken eller bluse., men husk deres lille krop vender sig også til og have tøj på, så du skal kun give din buller det på, hvis det er koldt udenfor...., det er ikke nødvendigt om sommeren smiley Indie har skam også tøj, han holder varmen fint selv, så vi har ikke brugt det endnu, men det kommer helt sikkert ;D

• #18   18. sep 2008 Reiki... Terkel er helt bar på maven og brystkassen, og han har altså ikke tøj på...

• #19   18. sep 2008 Du kan jo altid nøjes med at give den et lille dækken på indtil den er i stand til at holde varmen selv...

• #21   18. sep 2008 Hvad er under uld?? Nu må jeg spørge, for kan ik se det logiske i at han har underuld, hvis han er helt bar på mave og brystkasse?

• #22   18. sep 2008 Jeg kan heller ikke se hvorfor det er så forkert at give hunden en trøje på hvis den fryser. Jeg har en lille chi, og hun får et strikket dækken på når vi skal ud og gå tur og det blæser og er koldt.
    Det er vel også fuldstændig ligegyldigt om det er en trøje eller et alm hundedækken, så længe formålet er at holde hunden varm!?
    Når jeg skal købe jakke til mig selv, finder jeg da også noget jeg syntes er smart/pænt, så hvorfor skal det være anderledes når det er til hunden??? Ved godt hunden er ligeglad, men det er jo mig der skal kigge på hende!
    Så Tina, synes du skal overveje om et dækken ikke er en god ide, det er trods alt bedre end en syg hund smiley

• #23   18. sep 2008 Mange tak for alle jeres gode svar..
    må hellere finde et dækken eller en trøje hun kan få på så.
    Den der gruppe for franske, hvad er det for noget? hvor henne?

• #24   18. sep 2008 Her er et link til gruppen smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=26

• #26   19. sep 2008 Ja, hvad er underuld, har aldrig lige tænkt så meget over det, men det er vel et ekstra pels lag som de fleste dyr har?

• #27   19. sep 2008 Reiki.. Men det er jo det jeg siger Terkel ikke har... Han er helt bar på mave og brystkasse, og man må jo sige det er der kommer tættest på jorden..

• #28   19. sep 2008 Og søde Lonnie, det er det jeg skrive det har de Franske Bullere ikke. :O))

Kommentér på:
Fransk bulldog - Tøj?

Annonce