{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.508 visninger | Oprettet:

Hårsækmider + tegn på allergi {{forumTopicSubject}}

Så har Cæser og jeg været til dyrlægen idag, 5. gang indenfir de sidste 4 uger. Cæser er nemlig i behandling for hårsækmider, og nu viser han også tegn på allergi (røde knopper, hårtab flere steder på kroppen, bumser i hele hovedet og irriteret hud på poter, ben, mave og hoved). Så om 8 uger når han er færdig med hårsækkemide-behandlingen, skal vi se hvad han muligvis er allergisk for. Og så skal han have noget specielt olie i maden, en stor pille hver dag og til dyrlægen hver torsdag.

Puha, stakkels lille vuffer.

Så nu er jeg en meget bekymret hundemor..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårsækmider + tegn på allergi
  • #4   19. sep 2008 Hej alle.

    Vi kommer også ugentligt hos dyrlægen for behandling mod hårsækmider, men vi kan ikke rigtig se fremskidt, han har faktisk kun tabt flere hår på det sted som hvor hårsækkemide-angrebet startede.

    Men dyrlægen siger samtidig at vi ikke kan starte behandling (prøver osv) på hans allergi, men han ser jo værre og værre ud for hver uge der går. Han klør sig, og på poter, ben og og mave (hvor han er hvid) er han blevet så tyndhåret at han er næsten helt lyserød. Og på bagbenet hvor han brun og har trykt hår, har han hårløse plamager (staves).

    Bliver bare urolig når jeg ser ham sådan, og ikke kan gøre noget ved det. Nu har jeg fået nogle piller, som skal hjælpe på huden samt olie til hans foder, så det hjælper ham lidt mens han er i behandling for hårsækmider. Men der går jo ca 8 uger før han er færdig med den behandling =/.

    Det han får nu er også Dectomax og han får 1,7 ml hver uge .. Han fik den 4. sprøjte i går, men vi kan stadig ikke se nogen som helst form for bedring,

    Men altså Cæser har det ellers fint. Han er frisk, legesyg og ellers ligesom han plejer at være. Så det er dejligt at han ikke er påvirket for meget af al det allegi og hårsækkemide.

    Det med at han ikke må få prednison har jeg også fået afvide mange gange af dyrlægen smiley


  • #5   19. sep 2008 Det var dyrlægen der sagde at han viste tegn på allergi, men vi kunne ikke komme igang med prøver da det kunne vise et forkert udslag fordi han er i behandling for hårsækmider, så det ville dyrlægen ikke. Når behandlingen er færdig om 8 uger, ville han så tage prøver.

    Jeg har også tænkt på, om de "udslag" han har fået, de hårløse steder, bumser, røde områder, kunne være en reaktion på hårsækmiderne eller behandlingen, da han ikke havde noget af dette forhen.

    Men jeg må smutte ned i dyrehandleren og spørge efter noget foder som er allergi venligt, det kan jo ikke skade at prøve.


  • #6   19. sep 2008 Præcis, bare mig der bliver bekymret, når han for hver uge der går taber mere og mere pels, får flere røde områder, poterne, især mellem tærene er HELT røde og betændte bumser overalt =/

  • #7   19. sep 2008 Han får noget som hedder CEFA-CURE VET, som indeholder cefadroxil, som han skal være på i 10 dage, og han fik første pille igår ..

  • #8   19. sep 2008 Og så får han Viacutan PLUS - olie tilskud til hans foder .. 5 "sprøjt" over hans mad, en gang dagligt..

  • #9   19. sep 2008 Det må jeg høre om hos dyrlægen på torsdag, hvis der er flere muligheder så vil jeg vide det smiley

    Men tak for hjælpen smiley


  • #10   20. sep 2008 Vores Spike kløede sig nøjagtig på samme måde og solg ud osv..Det var protein forgiftning. Så nu er det lav protein foder og ik så mange godbidder af de lækre-kalun osv..
    Han slog også vildt ud over at ligge på et lammeskind-total hævet og kløende knopper..Vi fjernede det og time for time foretog hævelse-kløe osv..


  • #11   30. sep 2009 Hej Maria.
    Jeg har også en hund med allergi.
    Når en hund får allergi, svækkes hundes imunforsvar og derfor skal der ikke ret meget til at de reagere på mange forskellige ting. Hunde med allergi, har brug for et specielt allergifoder hvor proteiner er slået i slukker, da de IKKE kan tåle for meget protein. Derfor er det IKKE smart at give dem BARF og slet ikke hvis du ikke har fået hunden allergi-testet af din dyrlæge. Pas på med at lytte til det med BARF, da det kan gøre meget mere skade end gavn. Jeg har diætist på min hund på Københavns dyrehospital, hvor de VED hvad de snakker om. Man er velkommen til at tage derned og snakke med dem, uden det koster noget. Diætisten hedder Gitte Kamp, hun er rigtig dygtig.! Et godt råd prøv at foder med ARDEN-GRANGE.DK Man kan bestille det over nettet eller jeg kan hjælpe dig. Det er et allergi foder som er SUPER og jeg ville foreslå dig at du prøver med hvid fisk/kartofel eller Laks. Det koster mellem fra 400 kr for 15 kilo. Køb Viacutan olie og giv 2-3 pumpelslag i foder, så kan du se en forskel efter nogle uger. Start med det inden du får den allergi-test, da den er MEGET dyr.!
    Skriv gerne hvis du har brug for hjælp. Vh Camilla Christensen.


Kommentér på:
Hårsækmider + tegn på allergi

Annonce