3.708 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål om Welsh Corgi Cardigan {{forumTopicSubject}}
Jeg har lovet at stille lidt spørgsmål på vegne af en kammerat der interesserer sig for denne race.
Hvordan er denne race i en lejlighed?
Hvordan er den at opdrage på?
Nogle der kan anbefale en DKK kennel?
Hvilket pris leje ligger de i?
Andre ting der er rare at vide om denne race? Min kammerat bor alene i lejlighed, og har ikke haft hund før - udover som familie hund da han boede hjemme.
Tak for hjælpen
Mvh Rilou.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
mar 2006
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Nåja, ikke at det havde særlig meget med tråden at gøre
feb 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 479
mar 2006
Jeg gør det kort fordi jeg er på vej i seng.
Der er både forskel på ydre og temp idet de indeholder nogle forskellige racer/ophav.
Cardigan er længere og har "ræveagtig" hale. Den beskrives som årvågen og intelligent, og jeg de ejere jeg har snakket med har tilføjet at den er lidt "skarpere" end pembroke'en.
Pembroke er kortere og er ofte stumphalet. Beskrivelsen siger venlig og udadvendt, hvilket også er min oplevelse af dem. Det kan cardi'en naturligvis også være, men generelt ikke i samme omfang som pembroken.
Så er der nogle krav til farver som jeg desværre ikke har helt styr på, men du kan finde dem på www.corgi.dk
mar 2006
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.216
De er ikke helt let at opdrage og kan godt finde på at smutte afsted på egen hånd - en meget selvstændig race.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.339
Og vær iøvrigt klar over at mange opdrættere ikke sælger til folk i lejligheder netop på grund af det problem med at folk alligevel ikke bærer dem selvom de lover det....
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
Platugler - Juhu, en race der stikker af. Det må jeg hellere lige fortælle ham imorgen, det er ret væsentligt, må man sige
Tak for svarene
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
cardigan : findes i mange farver og altid med lang hale den er større end pembroken de har skæve'' komodeben '' ingen kritik,sådan skal de se ud de er glade for børn og er en dejlig familiehund,de minder i temperament om pembroken,men de kan måske virke lidt mere reserverede ,om de gør eller ej er så sandelig op til ejeren, de skal så absolut ikke bo i en bolig med mange etager, her tænker jeg højere end 1. sal. det er en dejlig arbejdvillig hund den er klog lærenem og hurtig tænkende.
pembroken som jeg selv har. findes kun i 3 farver det er den som droningen har i England den kan fødes med stumphale og lang hale,
den er mindre end cardiganen har lige ben og mindre ører den er måske lidt mere go' i den her tænker jeg på krudt i r..... det er en sjov og munter hund, børnevenlig ud over alle grænser, vagtsom, klog og lærenem ,de er gode til aggiliti det er en modig hund ,der er absolut ingen af racerne der er aggresive som jeg har hørt at der er en cardiganejer herinde der har udtalt om pembroken ,det passer ikke,ja sådan kunne jeg blive ved derfor har jeg corgi, og glæder mig til Alli skal have hvalpe ,forhåbentlig kommer hun snart i løbetid, vil du / i høre mere så send mig en mail.
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 27
- Skulle jeg have Cardigan igen, vil jeg KLART vælge en opdrætter som gør meget ud af at skilte med sundheden i deres opdræt - altså at de får taget HD billeder - og offentligører dem.
Altså jeg ville gå laaaangt uden om opdrættere som kun praler med hvor god hunden er til udstillinger..
Men det kommer jo igen an på hvad man vil bruge hunden til..
feb 2006
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
Mette, tak for svaret. Jeg ved også godt hvor vigtigt det er med HD billeder, så det skal jeg nok hjælpe ham med at kigge efter
Evi, tak for beskrivelsen! Det er ikke helt nemt for en "outsider" at se hvad forskellen er på de to racer! Jeg sender lige en PB
feb 2006
ved ikke om man nu røntgenfotografere avlsdyr, inden avl - ligesom man gør med gravhunden?
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 27
Jeg ved godt det ikke er et krav fra DKK. med HD foto.. Men synes det er rigtig godt for racen at enkelte cardigan opdrættere er begyndt på det.
Nu kender jeg ikke så menget til Pembroke. Men jeg kender til flere cardigans som døjer lidt med ryg og hofter.
feb 2006
Spørgsmål om Welsh Corgi Cardigan