{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.708 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om Welsh Corgi Cardigan {{forumTopicSubject}}

Jeg har lovet at stille lidt spørgsmål på vegne af en kammerat der interesserer sig for denne race.

Hvordan er denne race i en lejlighed?
Hvordan er den at opdrage på?
Nogle der kan anbefale en DKK kennel?
Hvilket pris leje ligger de i?

Andre ting der er rare at vide om denne race? Min kammerat bor alene i lejlighed, og har ikke haft hund før - udover som familie hund da han boede hjemme.

Tak for hjælpen smiley

Mvh Rilou.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om Welsh Corgi Cardigan
  • #1   24. sep 2008 Kig hellere på Pembroke hvis det er til ham jeg tror det er til. En cardi vil løbe om hjørner med ham

• #2   24. sep 2008 (sorry hvis jeg dræbte din tråd.. det var ikke meningen!)

• #3   24. sep 2008 Søster: Argh, Morder!! ;-P

Nåja, ikke at det havde særlig meget med tråden at gøre smiley

• #4   24. sep 2008 hvad forskel er der egentlig på pembroke og cardigan? Jeg har da selv kigget på de to racer for sjov. Men har aldrig kunnet gennemskue den egenlige forskel.

• #5   24. sep 2008 Jens

Jeg gør det kort fordi jeg er på vej i seng. smiley
    Der er både forskel på ydre og temp idet de indeholder nogle forskellige racer/ophav.
    Cardigan er længere og har "ræveagtig" hale. Den beskrives som årvågen og intelligent, og jeg de ejere jeg har snakket med har tilføjet at den er lidt "skarpere" end pembroke'en.

Pembroke er kortere og er ofte stumphalet. Beskrivelsen siger venlig og udadvendt, hvilket også er min oplevelse af dem. Det kan cardi'en naturligvis også være, men generelt ikke i samme omfang som pembroken.

Så er der nogle krav til farver som jeg desværre ikke har helt styr på, men du kan finde dem på www.corgi.dk

• #6   24. sep 2008 OBS! "skarp" er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det kommer jo an på hvad man er for en person og hvad man skal bruge hunden til om det er en fordel eller en ulempe.

• #7   24. sep 2008 de kan være meget gøen, da de hyrder ved at gø.
    De er ikke helt let at opdrage og kan godt finde på at smutte afsted på egen hånd - en meget selvstændig race.

• #8   25. sep 2008 Husk lige : ingen trapper - nogensinde. Det kan deres ryg ikke klare.... Mødte nogle der havde købt den smukkeste blå han cardigan og de boede på 5 sal!!!!! Opdrætter havde så lige "glemt" at informere dem om at hunden slet ikke må gå på trapper heller ikke som voksen....
    Og vær iøvrigt klar over at mange opdrættere ikke sælger til folk i lejligheder netop på grund af det problem med at folk alligevel ikke bærer dem selvom de lover det....

• #9   25. sep 2008 Aussies, ja den med trapper har jeg fortalt ham om. Han bor på første sal, og er fint i stand til at bære en corgi, også når den er voksen. Jeg tror godt jeg kan få ham til at forstå nødvendigheden af at den skal bæres - altid smiley

Platugler - Juhu, en race der stikker af. Det må jeg hellere lige fortælle ham imorgen, det er ret væsentligt, må man sige smiley

Tak for svarene smiley

• #10   25. sep 2008 Ja der er mange meninger og udtalelser,men nu skal jeg som kender racerne komme med min.

cardigan : findes i mange farver og altid med lang hale den er større end pembroken de har skæve'' komodeben '' ingen kritik,sådan skal de se ud de er glade for børn og er en dejlig familiehund,de minder i temperament om pembroken,men de kan måske virke lidt mere reserverede ,om de gør eller ej er så sandelig op til ejeren, de skal så absolut ikke bo i en bolig med mange etager, her tænker jeg højere end 1. sal. det er en dejlig arbejdvillig hund den er klog lærenem og hurtig tænkende.
    pembroken som jeg selv har. findes kun i 3 farver det er den som droningen har i England den kan fødes med stumphale og lang hale,
    den er mindre end cardiganen har lige ben og mindre ører den er måske lidt mere go' i den her tænker jeg på krudt i r..... det er en sjov og munter hund, børnevenlig ud over alle grænser, vagtsom, klog og lærenem ,de er gode til aggiliti det er en modig hund ,der er absolut ingen af racerne der er aggresive som jeg har hørt at der er en cardiganejer herinde der har udtalt om pembroken ,det passer ikke,ja sådan kunne jeg blive ved derfor har jeg corgi, og glæder mig til Alli skal have hvalpe ,forhåbentlig kommer hun snart i løbetid, vil du / i høre mere så send mig en mail.

• #11   25. sep 2008 Jeg har tidligere haft Cardigan. Den dejligtste godmodige hund. Men gøede en del. Hun ville gerne arbejde, men kunne sku ikke rigtig holde til det fysisk.
    - Skulle jeg have Cardigan igen, vil jeg KLART vælge en opdrætter som gør meget ud af at skilte med sundheden i deres opdræt - altså at de får taget HD billeder - og offentligører dem.
    Altså jeg ville gå laaaangt uden om opdrættere som kun praler med hvor god hunden er til udstillinger..
    Men det kommer jo igen an på hvad man vil bruge hunden til..

• #12   25. sep 2008 min døde også pga 5 diskusprolaps i ryggen

• #13   25. sep 2008 Åh puha, Platugler smiley Det er jeg ked af at høre. Er det en generel "fare" ved denne race, eller kan det undgås hvis den aldrig går på trapper?

Mette, tak for svaret. Jeg ved også godt hvor vigtigt det er med HD billeder, så det skal jeg nok hjælpe ham med at kigge efter smiley Jeg er ret sikker på at han aldrig ville sætte ben på en udstilling, men jeg kan jo tage fejl smiley

Evi, tak for beskrivelsen! Det er ikke helt nemt for en "outsider" at se hvad forskellen er på de to racer! Jeg sender lige en PB smiley

• #14   25. sep 2008 det er jo en race med en laaange ryg ;O) og dermed er dne også udsat for en størrer belastning. Hos os gik hun ikke på trapper, men vi fik hende da hun var to år, så jeg ved ikke hvad hun ellers havde oplevet - men det jeg har fundet ud af, er at hun havde boet på landet og derfor ikke gået på trapper.

ved ikke om man nu røntgenfotografere avlsdyr, inden avl - ligesom man gør med gravhunden?

• #15   26. sep 2008 det er ikke krav om hd. fotografering indenfor corgier de har godt nok en lang ryg men også kraftige benstammer,vil i vide mere om krav gå ind på dkk. hjemmeside under avlsrestriktioner. hd. er ikke specielt udbredt mellem corgier men kan jo forekomme hos alle racer.

• #16   26. sep 2008 Hej Evi
    Jeg ved godt det ikke er et krav fra DKK. med HD foto.. Men synes det er rigtig godt for racen at enkelte cardigan opdrættere er begyndt på det.

Nu kender jeg ikke så menget til Pembroke. Men jeg kender til flere cardigans som døjer lidt med ryg og hofter.

• #17   26. sep 2008 nogen der ved om man kan fotografere deres ryg, ligesom man gør det med gravhunde ??

Kommentér på:
Spørgsmål om Welsh Corgi Cardigan

Annonce