{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Gå hjem hund! {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på om i egentlig opdrager jeres hund til at finde hjem, hvis uheldet en dag skulle være ude?

F.eks. hver eneste gang jeg er ude at gå med hundene, når vi så skal til at vende snuden hjem af, siger jeg hjem, og så ved de godt hvor de skal gå hen.. Så begynder de at trække i snoren for at komme hjem, og finder selv hjem til huset.
Når de er er på matriklen roser jeg dem selvfølgelig..

Var bare nysgerrig om jeg er den eneste..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå hjem hund!
  • #1   6. okt 2008 Vores han ka finde hjem, hvis han stikker af. Ihvertfald hvis det regner, så ved han nok hvor vi bor.

• #2   6. okt 2008 Neej.. det har jeg ikke gjort noget specielt ud af. Men jeg gidder ikke at hun trækker hele vejen hjem. Jeg kan godt finde på at sige det et lille stykke inden, og hun ved godt når vi går hjemad smiley - men trænet det som sådan har vi ikke.

• #3   6. okt 2008 okay.. Der er jo mange der siger til en bortløben hund :"Gå hjem"! så derfor tænkte jeg at det var oplagt at de kender ordet, og ved hvad de skal!

• #4   6. okt 2008 Når mine hunde er færdige med det de skal ude....... siger jeg...
    SÅ.... nu skal vi hjem og have en kage......og i kan tro de kan finde hjem så... uanset hvor vi er henne.... *GG*

• #5   6. okt 2008 hvis man går mange ture i det område man bor i, skulle hunden ikke have problemer i at finde hjem igen hvis den vil. det er ikke noget man behøver lære den.. der er jo altså hunde som har flyttede til ny hjem flere 1000 km borte og fundet hjem til deres gamle ejer igen, på trods af de er blevet kørt væk i bil

• #8   6. okt 2008 min hvalp er 4 mdr og kan sagtens finde hjem allerede, selvom vi ikke har trænet det.... Jeg tror at hvis du går mange ture i dit lokalområde skal det være en ualmindelig uintelligent hund hvis den ikke selv skal kunne finde hjem igen....

Jeg håber så aldrig det bliver aktuelt, da vi bor inde midt i centrum, så her er mange biler

• #9   6. okt 2008 Jeg vil hellere folk tager min hund ind og ringer til polisen og får mit nummer... End at de giver den besked på selv at gå hjem. Om hun kan finde vejen ved jeg ikke - og ønsker heller ikke at efterprøve det smiley

• #10   6. okt 2008 Jeg er ikke i tvivl om at Kia nok skal finde hjem da hun jo kan følge sit eget spor om ikke andet.

Hun kender kommandoen "Kan du så komme hjem!" men den betyder ikke at hun egentlig skal gå hjem, den bruges som at hun skal finde mig.

Vi brugte den til hundetræning i forbindelse med træning af indkald. Gik hunden hen til en af de andre fik den besked på at gå hjem ==> Hen til sin ejer :o)

• #11   6. okt 2008 Ja alstå soffie kan og buster kunne den gang han var ung... men en døvhund forstår ikk hjem ordet

• #12   6. okt 2008 Jeg er nu ikke så bekymret for om min hund kan finde hjem. Det kan den uden tvivl, for hunde har en ganske udemærket stedsans, så nej det træner jeg ikke.

Istedet ville jeg være langt mere bekymret for de veje der skal krydses undervejs.

• #14   7. okt 2008 Giz ved udmærket godt hvor han bor henne :). Gå hjem kommando kan han ikke :).
    Vi var for ca et år siden ved Mui Ne, strandparadis, hvor han elskede og være. Vi var så afstd igen her for nyligt og jeg er overbevist om at han udmærket godt vidste hvor vi var henne smiley

Kommentér på:
Gå hjem hund!

Annonce