Hund gider ikke gå ? {{forumTopicSubject}}
Ja , nu har jeg undrer mig lidt over det i et godt stykke tid ..
Når det er jeg skal ud og gå med min hund, så går jeg altid en ud af to veje, hun kender begge fint , da vi har boet her i et halvt år..
(amstaff bla. & 3år)
Men på det sidste når vi skulle ud og gå, er der som om hun ikke vil gå længere end hun har tisset & lavet stort, og så vil hun gerne hjem igen ..
Jeg trækker lidt i hende for at få hende med, men kan godt se hun ikke rigtig vil videre , men bare hjem igen , og så trækker hun en del for at komme hjem ?
Og det er altid hende der har trukket mig afsted før , men nu er det omvendt ..
Hun vil gerne ud og gå, hvis hun ser at underboens hund også er på vej ud, så er der ingenting ?
-Hun har noget med det ene bagben , men det kommer og forsvinder af sig selv igen, og det tager ikke rigtig på hende ..
Hvad dælen kan det være ?
Kan godt gå lidt tid før jeg svarer , da jeg er på vej ud af døren om lidt , men skal nok gøre det så godt jeg kan ..
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 6 Emner: 74 Svar: 4.137
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Det behøves jo kun være en lille ting, men en ting hun frygter at opleve igen?
- Har du prøvet at tage en 3. rute i stedet?
Det med hendes bagben, får hun smertestillende for dét?
Måske hun frygter at få pludseligt ondt i benet? Måske det altid begynder at gre lidt ondt et bestemt sted på ruterne (altså når hendes ben har været for længe igang)?
Hvad med at tage en god håndfuld godbider og tålmodoghed med på næste tur og prøve en 3. rute, kan være hun så får et andet synes på gåturene? :o)
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 130 Svar: 852
Mener det er venstre bagben, og det knækker, eller siger knæklyde ..
Dyrlægen sagde jeg skulle henvende mig igen , hvis hun ændrede sig, og det syntesjeg jo lidt jeg har gjort nu ..
Men nogle gange er hun sådan nedtrykt
Der er intet sket på nogle af turene, hun er meget bange i mørke, pga det hun har været igennem , men hun er kommet godt over det , så jeg går mest med hende om aftenen hvor der er lys ..
Nej , hun får intet smertestillende for det, som også skrevet lidt længere oppe ang dyrlægen..
Jamen hende ben er jo ikke så længe igang , da hun ikke rigtig gider og gå
Men hjemme er der intet, da hopper hun rundt og div ting ..
Jamen jeg har også en 3. rute, men det er ikke så tit vi bruger den , da der kan komme ambulancer og noget , og så kan jeg ikke rigtig få hende med videre , da hun blir helt optaget af og stå og kigge på dem , især når der er sirener igang
apr 2009
Hvis hun har fået ondt nogle af de gange I har gået turene, frygter hun måske for smerten og vil hellere blive hjemme?
Men synes da, at du skal få benet undersøgt ved dyrlægen.. :o)
mar 2007
sep 2008
mar 2007
apr 2009
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Hvis hun opdager at det regner, nedlægger hun helt veto mod at gå ved at spille død. Så må jeg enten bære hende eller opgive turen
Det kan dog også pl som du selv er inde på, men det kan dylle bedst afgøre…
mar 2007
Da det er en ny dyrlæge, min tæve har kun været der en gang ..
Ja, de to - tre ruter vi følger, kan sige sige er faktisk forskellige, da vi gå af nogle stier, og da kan man gå længere som jeg plejer og gøre, jeg finder altid en ny vej eller tager et sted hen, så det ikke er det helt samme hver dag
Lidt svært og forklare ordenligt ..
Og jeg kan ikke køre hende nogle steder hen , da jeg ingen bil har , samt at der er meget langt til en skov fra hvor jeg bor
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 236 Svar: 2.232
sep 2008
Jeg ville få hende røgten for HD og tjekket for patella. HD forgår i bedøvelse og ved patella kan hunden ved bevisthed. For at tjekke for patella mærker dyrlægen på hundensknæskal og ser om h*n kan få den ud at position(til at gå af led). Jeg vil anbefale at man finder en dyrlæge som har erfaring inden for knogler og led. Du kan læse i et af mine fotoalbummer og patella operationen og optakten dertil.
mar 2007
Men da hun ikke rigtig syntes der var noget med hendes knæskaller , da det mest forekommer ved små hunde (PL), så gav hun mig noget smerte stillende, og pencelin til hudinfektion..
Og hvis det ikke går hen og hjælper, så skal vi finde en tid, hvor hun skal ind , så hun kan blive bedøvet , og de kan få hende røntgenfotograferet ..
Mere kan jeg ikke sige , da hun først skal til at starte på det idag ..
Og jeg må da godt nok sige , at min dyrlæge er meget dyre end den gamle
sep 2008
mar 2007
Men jeg kan nu heller ikke lide den nye, og det har jeg aldrig kunne ..
Men jeg kunne ikke beholde den gamle pga jeg ikke kunne få transport frem og tilbage hele tiden
sep 2008
mar 2007
Men hun kunne ikke rigtig mærke den løse knæskal, men jeg tror nu heller ikke smertestillende hjælper en dyt..
sep 2008
mar 2007
Jamen hun snakkede også noget om hofterne , men derfor ville hun give smertestillende , hvis det ikke hjælper på det, så blir der røntgen
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Hvis du ikke føler dig helt sikker på hende, bør du prøve og se om der ikke er en anden i nærheden af dig og så skifte. Jeg er sikker på at de fleste dyrlæger ved hvad de gør, men hvis man ikke klikker med dem kan det være ligegyldigt...
Dyrlægen skal have en klar fornemmelse for hvilke type hundeejer man er, og hvor lang man er villig til at gå for at redde ens hund...
mar 2007
Og der er lidt for langt hvis jeg skal gå derud, da jeg nemlig ikke altid kan blive kørt...
Ville hellere end gerne have beholdt den gamle dyrlæge , dem kunne jeg rigtig godt med
Hund gider ikke gå ?