{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.691 visninger | Oprettet:

Øv, min hund gider ikke {{forumTopicSubject}}

Hej.. Er der mon nogen der kender mit problem.. Ved ikke om det er et luxus-problem. Men min hund gider ikke træne. Hun er en golden-tæve på 6 år. Jeg fik hende hjem juni 2010 (omplacerings-hund) Jeg knokler dagligt med træning, fordi jeg gerne vil have os til konkurrence. Jeg elsker alt hvad der har med træning at gøre. Vi går til lydighed. Men den smule jeg får tilbage fra hende er nedslående- humørdræbende. Vi kan stå i 20 min på en vej og blive kolde for tiden, fordi jeg vil have kontakten inden vi går videre, men opnår den ikke( bliver for koldt) Jeg kan hoppe og danse sjovt midt på gaden, sige div. underlige lyde. Det eneste jeg får fra hende er et blik der mest af alt.. hvis man kunne oversætte.. ville sige.. Ookaay, hvis vi absolut skal, så gør jeg det, så vi kan gå videre. Jeg kunne skrive en hel roman om det hun ikke vil, som jeg så gerne vil. Hvad gør jeg mon forkert?? Jeg er frustreret, troede golden er en pleaser-hund. Hun kommer sjældent hen til mig hjemme, for at få kontakt. jeg skal gå hen til hende, hvis jeg har lyst til at nusse hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv, min hund gider ikke
  • #1   18. feb 2011 hmm.. jeg tænker, hvad bruger du af godbidder, og træner du med klikker?

  • #2   18. feb 2011 Du tigger og beder om hendes opmærksomhed - og det gør en god lederskikkelse ikke.

    Du er nødt til at vende det hele på hovedet, så det er hende, der opsøger dig, og tigger og beder dig om kontakten. For jo mere du presser på, jo mere vil hun bare vælge dig fra.


  • #3   18. feb 2011 Godbidder er alfa og omega i opbygningen af et samarbejde og det skal virkelig være noget der rykker.....stegrester, kylling, frikadeller, ja find ud af hvad hun er vild efter og så husk rigeligt af dem,. Når hun finder ud af du ALTID er god for en snack kommer det. Du har jo ikke haft hende fra hvalp, så det vil da tage noget tid at få opbygget den der særlige relation og så gode godbidder og sjove lege/tricksøvelser/spring, så det ikke kun er lydighedsting I samarbejder om

  • #4   18. feb 2011 Måske også svært for hende, hvis hun måske ellers forhen har været van til at være overladt til sig selv, så må det være noget af en omvæltning for hende at der pludselig er nogen der forlanger noget af hende.... ikke sikkert hun vil kunne se det sjove i det og gide det?
    Jeg er ellers enig med Karina og Møghundene, vil mene det er værd at prøve som hun skriver :o)


  • #7   18. feb 2011 Haha jeg ville gerne se jer træne smiley

    Min hund har vist heller ikke været vant til særlig meget træning og han er ikke videre interesseret heller. Super godbidder hjælper smiley

    Og TID!! Buddy ville/turde/kunne ikke sit eller dæk. Vi måtte starte helt forfra med ham med en masse ting og derefter gå langsomt frem og få ham til at blive helt tryg ved os og det nye hjem først.

    Sit har taget knap 6 måneder, dæk 8 måneder. Men han kan/vil stadig ikke dække til træning eller når der er fremmede til stede.


  • #8   18. feb 2011 Jeg tænker lidt at du måske skal starte med at få et godt og tæt forhold til hunden op og køre inden du går all in med træningen. - Og der er 'bestikkelse' en god ting. Hvad elsker den af godbidder, yndlingslegetøj? Når den giver dig kontakt skal det kunne betale sig. Ikke at du skal hoppe og springe for den, du er bossen! Men fedt dig godt ind på hunden og vis at du virkelig vil den. En hund er ikke et menneske, og tænker heller ikke som et menneske, men derfor kan den godt være trist og have brug for 'bekraftelse'. smiley Og massere af kærlighed, selv når den ikke forstår hvad du vil.

  • #9   18. feb 2011 Jeg har også en omplacerings hund, som jeg fik for et år siden, det har taget rigtig lang tid bare at han vænnede sig til mig og de nye omgivelser. han var så kun 6 måneder da jeg fik ham, men han har aldrig knyttet sig til mennesker før og slet ikke træning og lignende aktiviteter. Jeg ville rigtig gerne agility, men min hund går helt i baglås når han mærker at jeg har lidt forventninger til ham så agilityen måtte jeg droppe. Jeg træner ham herhjemme og på tur, men det er kun så længe han gider ellers føler han sig presset.
    Her hjemme kan han også blive meget usikker hvis jeg kalder på ham eller forsøger at få kontakt, alt skal foregå på hans præmisser.

    Hav tålmodighed og forvent ikke noget af din hund, hvis du vil ha en hund der gider træning på dine præmisser så må du finde sådan en for det er ikke sikkert din hund nogensinde vil komme dertil.


  • #10   18. feb 2011 Jeg kender situationen rigtig godt, men har desværre ikke nogen god løsning. Vi overtog en 6 år gammel hanhund, som kun havde gået til træning som hvalp og derefter bare havde gået som familiehund uden at blive trænet med eller bedt om noget som helst.
    Jeg kendte hans opdrætter, hans forældre og 4 af hans kuldsøskende, så jeg troede jeg ville få en hund, der var interesseret i at arbejde, når han fik chancen. Det ville han absolut ikke. Han ville gerne slås med de andre hunde om en tør godbid eller et stykke ødelagt legetøj, men han nægtede fuldstændig at lave noget for at få det. Uanset hvor lækre godbidderne var. Den eneste måde jeg kunne få ham til at lave noget var ved at tvinge ham og det passer slet ikke til min måde at have hund på.
    Vi valgte at omplacere ham igen efter 1½ år og nu hygger han sig hos to ældre mennesker, der kører i hundeskov med deres hunde 3 gange om dagen og ellers bare overøser dem med godbidder uden at stille krav. De elsker ham, han elsker dem og vi kan bruge vores energi på en hund, der gerne vil arbejde.


  • #11   18. feb 2011 jeg har en golden retriver som jeg hentede på et internat for et år siden og han har tre første pæadser i lydighed og spor men da jeg fik ham gad han ikke mere og jeg valgte ikke at gå mere til træning med ham da vi ikke fik noget ud af det og det er nu et år siden og idag kan jeg lokke ham til lidt lydighed men ikke meget da han stadig ikke gider men da han ikke kommer når jeg kalder øver vi det en gang om måneden og det virker for ham

  • #12   19. feb 2011 Waouw smiley Sikke en helt fantastisk feedback fra så mange. Tusind tak smiley Rart at dele et emne og høre/læse om jeres erfaringer og få gode råd..
    Ville bare ønske jeg vidste hvordan jeg kan skrive til hver enkelt og sige tak for svaret. Ved endnu ikke hvordan man "klikker rigtigt rundt" herinde smiley er grøn ) ... Nogen der kunne være sød at fortælle hvordan ?

    Knus


  • #13   20. feb 2011 Du klikker på et navn, så kommer du ind i profilen, derinde er der en send besked, men men men det er nok at skrive tak herinde i tråden hehe

Kommentér på:
Øv, min hund gider ikke

Annonce