{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Hund kørt over, øv øv øv {{forumTopicSubject}}

En lille minibuller pige søgte et nyt hjem i Januar, og jeg kiggede på hende.
Hun fungerede ikke med min han, men min kammerat der også har minibuller fik hende på prøve, og det gik fint. og han ville beholde hende.
Han var forbi i dag, og da han kom hjem med hans lille datter, så smuttede den lille minibuller pige mellem hans ben og ud på vejen, hvor den blev ramt af en bus smiley
Han ringede og det lød først ikke så alvorligt. Jeg fandt en dyrlægevagt der havde åbent, og min kammerat tog der ud.
Desværre var bækkenet knust, og der var ikke håb for hende, og hun blev aflivet.
Min kammerat er fuldstændig knust og har det så dårlig samvittighed, men er også stiktosset på ham der kørte bussen.
Ikke at han ramte ham, det ved han godt er hans skyld, men da bussen kørte hende over, så kiggede chaufføren ud af vinduet og stoppede, og da han så min kammerat kom løbende for at trække hunden ud under bussen, så kørte han videre.
Det syntes jeg også er rigtig dårlig stil, uanset om man kunne gøre noget eller ej.

Nu er jeg også rigtig meget i tvivl. Skal jeg ringe til tidligere ejer, og sige hvad der er sket, eller er det bedre at sige, at hvad man ikke ved har man ikke ondt af.???

Hun havde hende kun i kort tid, men var rigtig ked af at skulle af med hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund kørt over, øv øv øv
  • #1   14. feb 2014 Hvordan har kontakten med gamle ejer været?

    Som udgangspunkt ville jeg sige JA; self skal der ringes til gamle ejer. Men self ikek hvis kontakten er rigtig dårlig så det gør mere skade end gavn.

    Men jeg ville så absolut kontakte gamle ejer/opdrætter, hvis det var en af mine. De ønsker jo self at det går deres hunde godt, og jeg synes bestemt de frotjener at vide det hvis hunden ikke længere lever, uanset om det så er et uheld som her, sygdom eller "bare" alderdom der er årsagen


  • #2   14. feb 2014 Det er en import hund, der har været gennem flere hænder, og tidligere ejer har kun haft hende 2 måneder, men var knust ved at skulle af med hende. ( hende og kæresten var ikke enige).
    Tænker at det måske er bedst ikke at sige det...


  • #3   14. feb 2014 smiley

    Hvor trist... og ja man burde nok kontakte tidligere ejer... selvom det er frygtelig trist.


  • #4   14. feb 2014 Ok.. måske lidt anderledes, hvis den har haft mange ejere.... stadig svært.

  • #5   14. feb 2014 Tænker måske at man beskytter tidlige ejer ved ikke at sige det.
    Hun vil nok leve i lykkelig uvidenhed, fremfor at kæmpe mod de kvaler der har gjort hun måtte komme af med hende, og så vide hun er død kort efter


  • #6   14. feb 2014 åh ja hvis hunde bare havde en logisk sans smiley

  • #7   14. feb 2014 Puha, lady var rendt ud af haven en dag, og jeg havde ikke opdaget det, da der Inger nogle på døren og har lady ved sig... De fandt hende oppe på en af de trafikeredes veje hvor hun rendte rundt ude på vejen og lige ud foran en bus, der dog nåede at stoppe..

    Jeg var så tosset på mig selv, at jeg ikke havde opdaget at hun lige var væk, og så taknemmelig for de ældre damer der kom med hende....

    Så jeg forstår godt reaktionen, og hvor må det være svært, jeg ville i dette tilfælde dog ikke sige noget til tidligere ejer...


  • #8   14. feb 2014 Jeg mener at havde hørt fra en af mine bekendte hvis søn kører bybus at chaufførerne SKAL indberette alle påkørsler... også dem som de ikke har kunnet undgå og som der ikke skal politi på ... som fx. hvis en hund eller kat bliver påkørt..... men selvom det måske ikke er en regel i jeres by, så burde chaufføren ikke bare trække på skulderen og køre videre.

  • #9   14. feb 2014 åhh hvor trist.. smiley

Kommentér på:
Hund kørt over, øv øv øv

Annonce