{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Øv min hund er halt :( .. {{forumTopicSubject}}

Min hund var her til morgen halt på det ene bagben , han har hd , men har aldrig været plaget af det med halthed .. Vi var i går en tur nede ved søen og bade og lege , og lucky laver sådan nogle store bomber i vandet og jeg mistænker lidt at det måske kunne være årsagen ..

Jeg så først haltheden sådan rigtig da vi var påbegyndt vores tur i rebild , så den måtte vi jo tage med ro og bare en lille tur smiley han ville helst ikke trave , helst galop , jeg kiggede gentagende gange under poten for at se om der skulle sidde noget og drille oppe i poten men det gjorde der desværre ikke smiley ..

Øv ! han har fået noget smertestillende og hvis ikke det er blevet bedre skal han i røntgen først på ugen , efter dyrlægens anvisning .. Det er ikke mere end en lille måneds tid siden vi var ved dyrlægen sidst med hans flækkende negl , og der var han så bange at han tissende over det hele , jeg må ærligt indrømme at stopper haltheden ikke , så må jeg sige farvel til min bedste ven smiley ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv min hund er halt :( ..
  • #1   11. apr 2014 Afliver du ham fordi han halter?

  • #2   11. apr 2014 Hvis det er korsbåndet som jeg mistænker det er , så ja

  • #3   11. apr 2014 Hmmmmmm........ Hvorfor det?

  • #4   11. apr 2014 Et korsbånd kan laves..

  • #5   11. apr 2014 Ja , men han har slem hd og er rædselsslagen for at komme til dyrlægen , det ville helt sikkert blive for min skyld hvis han skulle have det lavet plus kontrol og genoptræning .

  • #6   11. apr 2014 l.P - jeg håber ikke det er korsbåndet, men en overbelastning. Kan godt forstå din beslutning hvis det er korsbåndet, når hunden har HD. Det er hårdt for hunden at komme igennem operation og genoptræning såvel for ejeren. Vi var overvejelsen igennem her med Bella som rev korsbåndet over. Vi var virkelig i tvivl om vi skulle lade hende operere eller få fred. Vi undersøgte hvilke dyrlæger som laver knæ opereration og blev godt chokeret over priserne er steget gevaldigt med den gamle metode som er lavet med nylon sutur og fandt en dyrlæge som var fornuftig i pris og hun blev opereret. De dyrlæger som jeg snakkede med, anbefalede at Bella blev røngentfotograferet i alle led, for at se om hun havde slid og hvis ja, så skulle man virkelig tænke sig om med at lade hunden opereret, da det giver som regel flere problemer for hunden. Håber det bedste for din hund

  • #7   12. apr 2014 Jeg håber også det bare lige er ingenting , var jeres meget halt da den rev sit ? Eller var man lidt i tvivl om hvad det skyldes ? .. Jeg håber jeres er ved at komme helt tilbage til normalen , så i kan nyde mange hende mange gode år :)!
    Min egen skal i hvert falde ikke trækkes igennem alt det , havde han været tip top og ikke havde hd , så havde jeg ikke tvivlet et sekundt , men det her ville simpelthen være at trække ham igennem helvede .


  • #8   12. apr 2014 Min var MEGET halt, og det var kun revet halvt over

  • #9   12. apr 2014 Hvis det er korsbåndet, så forstår jeg godt din beslutning.

    Floyd ville ikke komme gennem en sådan operation.

    Håber det bedste for jer


  • #10   12. apr 2014 Han er heldigvis ikke så halt i dag som i går , men rejser sig helst ikke på det ben , og sidder med det sådan lidt skå når han skal sitte .. jeg håber det bare er en forstrækning ! ..

    Mange tak til jer der gad bruge tid på at svare .


  • #11   12. apr 2014 l.P - forstår dig udmærket omkring din beslutning. Bella skulle lige løbe sin æres runde efter hun havde tisset og så knækkede hun sammen og skreg af smerte, da det sprang. Hun gik enten på tre ben eller let på tå spids og satte sig på skrå når hun skulle sidde, men hun røg med det samme til dyrlæge da jeg kunne se at det syge ben var kortere end det raske, var bange for at hun havde fået et hofte skred men det var korsbåndet og knæet var hævet da vi ankom til dyrlægen, dyrlægen kunne ikke lave testen for at se løshed i knæet pga hævelse, så hun gav cartrophen indsprøjtning og vi kom en uge efter og ingen tvivl om det var røget. I den uge gik hun relativt på benet, til at vi troede at det var revet halvt over men nej desværre, hun havde bare meget hurtigt lært at affinde sig med knæet. Hun blev meget halt og havde flere smerter efter operationen, til vi var i meget tvivl om vi havde det rigtige. Hun er stadig ikke 100% rengående nu efter 5 mdr

  • #12   12. apr 2014 Åh stakkels hund smiley jeg håber hun snart bliver rengående ! ..
    Jeg gav lucky noget af det smertestillende vi har herhjemme til hofterne som han egentlig var stoppet på , og idag er det bedre , så nu giver jeg ikke smertestillende idag og så må jeg se om haltheden er vendt tilbage i morgen .. Det så svært at bedømme hvor ondt og alvorligt det er , lige nu render han og leger med pind ude i haven og opføre sig som om det er det mest fantastiske øjeblik i hans liv smiley jeg har svært ved at vurdere hvilken slags halthed det er , nogle gange er det som om han ikke træder igennem på benet , og andre gange som om han ikke kan placere det rigtig i forhold til de andre ben , så det lige tager sådan et ekstra sving ..


  • #13   12. apr 2014 Ja jeg håber også at hun bliver helt ok men min dyrlæge mistænker at suturen er for slap i knæet og at hun har fået gigt forandringer efter operation + hun også mangler muskelærtur. Men nu bliver hun efterhånden også en ældre dame til at skavanker melde sig men hun er fuld vigør og højt humør til at hun er glad og endda leger med sig selv. Vi har lige fået hund nr 2 for tre uger siden, hvor hun selv lægger op til leg og endda begyndt at få mere muskel på det syge ben. Hun får smertestillende på de meget dårlige dage, men ellers trives hun til vi tror hun har nogle gode år endnu. Vi kan håbe at det er en forstrækning i knæet lucky har fået. Du må se hvad dyrlægen siger. Men min erfaring nu med at vi har haft to hunde med sprunget korsbånd, er at de vender sig hurtigt til det og næsten går rent efter et par dage, så det kan virkelig snyde en som hundeejer

  • #14   12. apr 2014 ja vi kan desværre ikke pakke dem ind i vat , og undgå alle de ting der melder sig med alderen ..

    Jeg har brugt denne her med stor succes http://www.ebay.com/itm/MVP-K9-Mass-Muscle-Builder-45-serving-Dog-Supplements-MVPk9-Shar-pei-Canine-Pit-/140717817652?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20c36f7f34 han har fået det i en 3 måneder , men da han har opnået den ønskede virkning så får han det ikke længere smiley . .

    Jeg er også bange for at han kan skjule det for godt for mig , men hans knæ er ikke hævede eller andet , i mine øjne .. men nu må jeg tage en dag af gangen og så må vi se om det ender med han skal i røntgen og hvad udfaldet bliver .


  • #15   12. apr 2014 Tak må lige tag er kig på dit link smiley håber at høre positivt fra dig og god bedring med ham

  • #16   12. apr 2014 Tak skal du have , jeg skal nok lige smide en Update om nogle dage smiley

  • #17   12. apr 2014 Hvis hunden har slem HD så kan jeg godt forstå din beslutning.

    Lotus fik en TTA operation 1. oktober sidste år. Allerede efter få dage var hun helt rengående og nu er hun fit for fight og har været det længe. Hun har været med til agility siden februar (bare springene sat HELT ned, tunnel, pose og slalom). Hun er fuldstændig sig selv igen smiley


  • #18   12. apr 2014 Det er ikke noget vi mærker til i hverdagen , men dyrlægen sagde i hvert fald en D , så jeg tør ikke håbe på at jeg kan holde muskel masse på ham under genoptræningen . .

    Det er heldigvis allerede blevet bedre , men det altid så svært at vurdere med de køre hunde smiley ..Hvordan reagerede din da den havde sprunget korsbåndet mette ? .. Jeg er glad for at høre din skønne pige er kommet så nemt over operationen :o)


  • #19   13. apr 2014 L.P.

    Hun kom ind fra haven en søndag aften og var halt. Mandag morgen var jeg hos dyrlægen, som henviste mig til Faxe. Tirsdag morgen var jeg på Faxe til forundersøgelse og mandag blev hun opereret. Onsdag gik hun meget bedre end inden hun blev opereret. Og efter få dage var hun haltfri.


  • #20   13. apr 2014 Det var godt nok også hurtig betjening , var hun bare halt , eller var hun meget halt og pev ovs ?

  • #21   13. apr 2014 Hun var tydeligt halt, men Lotus piber aldrig når hun har ondt.

  • #22   13. apr 2014 Åh det så svært med de hunde smiley jeg må have ham undersøgt i morgen , han halter ikke længere men jeg synes han vrider lidt i poten når han sætter den smiley

  • #24   15. apr 2014 Åh ja selvfølgelig ! .. Han er helt haltfri nu heldigvis ! Der blev kigget bøjet og vurderert , der blev ikke skønnet at han skulle i røntgen når han var helt halt fri , selv efter en bøjning .. Der var ingen hævelse at se heller selvom han stadig trådte en smule skævt da vi kom derop , han mente han havde fået et slag eller fortrukket noget da han lavede bomber i vandet .

Kommentér på:
Øv min hund er halt :( ..

Annonce