{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Så skete det alligevel :( {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor mange af jer der kan huske emnet eftersom der er 800 forskellige om dagen, men for kort tid siden (et par dage) oprettede jeg en tråd hvor jeg fortalte der var gået er par med deres hund forbi hvor han havde åbnet lågen til haven og lukket sin hund ind fordi han mente de skulle snakke sammen..

Luciano er ca 6mdr.. nu får han en god og hård træning og er faktisk blevet en pisse dejlig hund.. laver ikke det store ballade, kan sit, dæk, gi pote, og gø på kommando.. men efter den oplevelse er han blevet meget vågen med hvem der går udenfor huset og høre han den mindste lyd løber han hen til døren og rejser børster og knurre (Når i høre hans knurren, ved i hvorfor jeg skriver det, for jeg skulle fandme ikke ind i et hus hvor jeg kunne høre den knurren, det er da helt sikkert)

Det er som om han er begyndt og passe virkelig meget på mig og på huset.. selv mine venner som før i tiden bare gik ind når de har banket på, står og venter til jeg kommer og åbner døren for så er de sikre på hunden ikke gør dem noget.. han har ikke gjort nogen noget endnu heldigvis, men det er fandme for trist han er begyndt på det.. træningen gik lige så godt og har holdt hans psyke nede i roligt plan.. og så sker det her.. damn

Ville bare lige ud med det

Mvh Christian og Luciano

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete det alligevel :(
  • #1   7. okt 2008 hvad mener du med en hård opdragelse??

• #2   7. okt 2008 Hende med..... - Hvor læser du hård opdragelse?

• #3   7. okt 2008 tja jeg vil sige du bare skal forsætte som før.. han kommer jo i forskællige stadiger af sin udvikling,, og det nummer med at lade have lågen stå åben håber jeg du har lært er en dum ide.. men der er altså den chance for at hunden kammer over det ses jo desværre tit i blandnings hunde af muskelhunde tyben. men giv ham lige en chance til han er to år.. evt kap bollerne af ham.. ingen grund til at produksere hvalpe på ham jo, når han er en blandning.. held og lykke

• #4   7. okt 2008 Som du har beskrevet den race i din profil. så kan jeg faktisk godt forstå hvorfor..

Det er bare en rigtigt coktal Rottweiler/Amstaff.

Men det er igen noget med at man er konsenkvent og ikke vil finde sig i noget fra hunden.
    Træning og konsenkvent, det er hvad man skal gøre og være. og så er det lige meget hvilken race det drejer sig om.

• #5   7. okt 2008 christel hård træning og hård opdragelse er i min verden to forskællige ting.. man kan godt træne hårdt, med ting uden hårde metoder...

• #6   7. okt 2008 Det er da super trist at i er kykket 10 skridt tilbage i hans opdragelse, fordi en eller anden forbipasserende tosse mente at hans hund skulle ind på dig grund for at hilse på din hund....

Jeg ville nok arbejde hårdt på at få noget af vagtsomheden ud af ham igen, Men det bliver hårdt for hans domicil grænser jo er blevet overskredet af en anden hund, uden du gav lov.

• #8   7. okt 2008 Hende med puttetroldene P : Hård opdragelse er ikke med tæsk osv.. alet ikke.. har kun haft sådan hårdt fat i ham en enkelt gang da han lige havde været ude og gå og så havde leget 1 times tid i haven og da han kommer ind skider han på gulvet.. det overskred han min grænse.. og siden da har han ikke gjort det.. han kan være alene 10 timer uden og hverken pisse eller skide på gulvet..men tilbage igen.. han bliver sat på plads lige inden han overtaget styrringen for meget.. som folk kalder det.. den rigtige måde og opdrage en muskelhund på..

Christel "nu på korstog åbenbart" . : Det er rigtig nok.. men det er jo lige netop ikke meningen folk skal blive bange for ham når de kommer.. og det gik skide godt.. men han rejser børster og knurre når han ser mennesker gennem lågen og andre hunde osv.. og folk bliver jo skide bange.. selvom han kun er en "lille" hvalp..

• #9   7. okt 2008 kykket =rykket...
    Nogle der har en staveplade idag ??

• #10   7. okt 2008 Mener bestemt heller ikke at hård træning er det samme som hård opdragelse.....
    Hård opdragelse i min verden indebærer både vold osv., - hård træning er masser af træning, både lydighed og sporarbejde mv....

Ved ikke hvordan I andre diffinerer?

• #11   7. okt 2008 som babette siger Træning og konsenkvent. men husk han måske har rotten bløde sind, selv om han virker hård.. så pas på ikke at være for hård ved ham..

• #12   7. okt 2008 Iben K : Lågen stod ikke åben.. parret der kom forbi havde en hund med.. og manden åbnede lågen og lukkede sin hund ind i haven.. det er bare noget svineri og jeg kan love dig for jeg blev tosset.. så derfor har jeg skam mit helt på det rene..

Iøvrigt var jeg igang med at lære ham at kunne gå i haven med åben port og åbne låger (hvilket han faktisk kan selvom der kommer andre mennesker) men lige den dag var det hele lukket fordi jeg ikke var i haven med ham..

• #14   7. okt 2008 Christel - kommer an på hvordan du diffinerer hård træning? Er hård træning i din verden magtanvendelse? Eller er det som de er gået i hård træning - du ved, træner flere gange om dagen osv?

• #15   7. okt 2008 Nu er jeg nysgerig... Hvad er HÅRD træning - det er første gang jeg har stødt på dette ord. i forbindelse med at træne hund......

Jeg ved at træning og konsenkvent hører sammen - og jeg ved at man ikke skal byde mere end hunden kan tåle.

Og så skal man lige gennemtænkte hvad det er man skal træne på. så hunden opfatter det rigtigt.. og at det ikke bliver noget flimmer... for så er der ingen indlæring..

• #17   7. okt 2008 Christel "nu på korstog åbenbart" . : Kald det hvad du vil.. hårdt eller konsekvent er i mine øjne det samme smiley

Jeg træner med ham over alt.. han er meget lydig.. træner ham i selvskab med min mors hund også (en Beagle, så den får hun selv lov og "opdrage" på) og han høre efter mig selvom der er andre hunde osv..

Men den lille episode her har gjort han ikke bare fiser hen til dem, men lader dem komme helt tæt på.. og jeg er jo ikke meget for han nakker en anden hund pludselig.. selvom den hund han lukkede ind i haven måske selv var udenom det ville jeg alligevel få besked på at aflive min da det er en muskelhund.. og det vil jeg fandme aldrig i Verden gøre pga en spasser der ikke kan se forskel på dit og mit..

• #18   7. okt 2008 For at snakke om noget helt andet end opdragelse af hunde, så vil jeg gerne snakke om opdragelse at hundeejere. Hvad har han dog tænkt på, ham, der gik forbi. Man åbner da ikke bare lågen op ind til en fremmed hund, og lader sin egen komme ind på dens territorium. Det er både ubetænktsomt og farligt. Han kan jo ikke vide, hvordan din hund vil reagere i forhold til hans hund, og han kan gå ind og ødelægge meget lang tids træning fra din side, hvilket jo så også er tilfældet. Hvor er det surt. Det er jo ligemeget hvilken race der er tale om, så gør man bare ikke sådan noget, ikke medmindre begge ejere af hundene er enige om, at det er okay. Hov, nu bliver jeg helt i tvivl, var det manden, der gik forbi, som åbnede lågen?
    jeg kan godt forstå din frustration, for det er jo tydeligt, at din hund er blevet bange og nu er utryg, når der går folk forbi, og den utryghed viser sig i form af knurren. Det kan tage lang tid med træning før det forsvinde, hvis det nogensinde gør. Selvom der er tale om en blandingshund, hvori der er noget muskelhund også, kan sådan nogle ting tit trænes væk. Det er en god idé at prøve at arbejde med ham, og som Iben K også skriver, så kunne det måske være en idé at få ham kastreret, hvis ikke han er det allerede, ikke at jeg tror, at det her vil forsvinde ved det, men han bliver nok lettere at arbejde med så.

• #19   7. okt 2008 Daisie smiley : Der sker intet.. han er bare meget obs på det.. Luciano kender jo dem der plejer og komme her.. (og nej det er ikke store dumme grimme rockertyper, bare ganske alm stille og rolige mennesker der dårligt vil tage i byen i weekenden.. mest for at fortælle han ikke omgåes "farlige" typer)

Han bliver jo glad når de kommer ind selvom de går ind selv, men han knurre af dem og rejser børster lige indtil han kan se hvem det er og de har sagt hej til ham

• #20   7. okt 2008 Christian H
    Kald det hvad du vil.. hårdt eller konsekvent er i mine øjne det samme smiley

Der er virkelig forskel på de to ting du siger..

Konsenmkvent er ikke ros - men ris..

• #21   7. okt 2008 Camilla T : Det var manden der gik forbi med sin hund der åbnede lågen ja..

Et eller andet sted (ved godt det lyder meget meget MEGET forkert) kunne man jo godt ønske sig Luciano havde nakket hans hun.. men igen.. det er jo ikke hundens skyld.. det er jo ejeren.. men så igen.. ejeren kunne se det var noget lort og ville nok ALDRIG i livet gøre det igen..

Ligenu løber han rundt i haven hvor alt er åbent og jeg sidder i stuen (kan se ham igennem vinduet) og han løber ingenstedet.. stopper ved kanten af indkørselen (ud til en vej hvor der køre 3 biler om dagen) og der er ingen problemer med den part mere..

• #23   7. okt 2008 Laika knurre og gør også som en gal når hun høre lyde eller nogen banker på døren med rejste børster . men det er kun lige til man har åbnet døren så er hun nede igen og glad og vil bare hoppe op af dem der kommer og slikek dem i ansigtet . som vi er ved at vænne hende af med *S*
    tror bare det ligger i en hunds natur at passe på hjemmet og den ejere *S*

• #24   7. okt 2008 Hulgaard´s Babett - brugshund med krudt i. . :

Sjovt i pludselig ved alt om hvordan jeg træner hun.. vi har haft hunde (Beagler) hele livet og jeg ved sq godt hvorden en hun der er stædig skal trænes smiley

Hunden for massere af ros når han gør det rigtige.. jeg siger jo ikke "God hund" til ham når han gør af mig hvis jeg beder ham dække.. han skal kun roses når han gør det rigtige.. han bliver derimod ikke skældt ud når han ikke gør det.. der bliver jeg bare ved til han forstår det og roser ham ekstra meget når den sidder der.. og kan jeg mærke på ham han ikke gider prøver vi bare noget nyt..

det tog mig 45min og lære ham og gi pote smiley

• #25   7. okt 2008 Bonnie L : Selvf ligger det til naturen, men det kom først efter det skete.. men ellers har han det sædvanelige vagthund i sig med at blive liggende i sofaen og kigge over på døren indtil han ser hvem der kommer..

Når han er alene ligger han også foran døren og sover engang imellem..

• #26   7. okt 2008 Babett - konsekvens behøver vel ikke kun være ris? Hvis hunden gør hvad man beder den om, og den får ros i form af fx godbid - er det vel også en konsekvens af dens handling?

Christel - ok, hvis du hælder til det første, forstår jeg godt din undren :o)

• #27   7. okt 2008 Muligt det er fint at lære en hund at den ikke må gå længere end til havelågen, hvad enten den tilfældigt står åben. Men jeg synes, at har man hund og har man havelåge, så er havelågen sg lukket altid.
    Nu er dette par hvor manden bevidst lukker sin hund ind gennem lågen til din have, en idiot.
    Men hvis du lære din hund at den ikke må gå længere end til havelågen, mhp. at kunne lade havelågen stå åben bevidst, så må jeg nok desværre kalde dig det samme. Så "beder" du om, at andre hunde skal gå ind på din grund til din hund og det er bare ikke OK.

• #28   7. okt 2008 Ja jeg ved ikke, hvad han har tænkt på. Det er fint at du træner med din hund, at den skal blive på matriklen, alletiders! Og det skal du også kunne få lov til at træne uden, at folk sender deres hunde ind til din. Min hund gøer også en del, når det ringer på døren, og især hvis det er børn, men det er en hel anden historie. Hvis jeg var dig, så ville jeg alliere mig med et par venner, som du får til at komme op og banke på, imens prøver du at distrahere din hund enten ved leg, godbider eller måske træning. Det hjælper ikke, hvis man selv begynder at skælde hunden ud, da de så tit vil tro, at man selv gøer. Istedet prøv at distrahere ham, så han kommer til at tænke på noget andet. I det øjeblik han stopper med at gø, så bliver din ven lukket ind, og hunden får en stor godbid og rigtig meget ros. Det er en måde man kan prøve at træne hunden til ikke at gø helt så meget.

• #29   7. okt 2008 Christian H
    Hvordan skal hunden forstå - hvornår den gør det rigtige eller det fokerte??
    Hvis man roser hunden hele tiden, selv om den gør det forkerte, så er der ingen konsenkvent. og hunden bliver skrub forvirret, da den ikke ved havd den skal...

Det er flot at din hund kan give poste, det kan min ikke engen.. men derimod kan den en masse praktiske ting..

• #30   7. okt 2008 Anne R * I love my Silky's* : Nu er hele min have og hus i et stykke eller hvad man nu siger.. og jeg gider ikke lukke lågen hver gang jeg kommer hjem med bilen, for jeg ved at der er mulighed for jeg alligevel skal bruge bilen om ½time igen.. så derfor lære han det.. han løber heller ikke ud til folk der går forbi, men de folk der lufter hund her VED han står der og VED lågen er åben.. og gudhjælpemig om de ikke går i samme side af vejen alligevel.. selvom fortovet på den anden side er større, og bedre og gå på.. det er som om de ønsker min hund skal løbe ud til dem så de kan brokke sig.. men som sagt.. har trænet mange hunde og ved skam godt hvordan man gør det og lige netop derfor ved jeg han bliver inde.. selv hvis han leget med katten og den løber ud stopper han ved kanten (Ser nu ret sjovt ud hvis han har fart på.. for selvom man måske glider skal han absolut ikke udover kanten og gør alt for at undgå det, hehe)

• #31   7. okt 2008 Mia&Simba .

Konsenkvens, er ikke at rose hunde -
    Hvis hunden laver nummer eller gør noget som man ikke vil ha, so gir man da ikke en godbid.

Konsenkvent er lig med NEJ,

Gør hunden det man ber den om, så er der godbid, og dygtig..

• #32   7. okt 2008 Hi hi, det må se sjovt ud det med katten smiley

• #33   7. okt 2008 Hulgaard´s Babett - brugshund med krudt i. . : Sig mig engang.. ser du slet ikke hvad jeg skriver ? smiley

Citat : "Hunden for massere af ros når han gør det rigtige.. jeg siger jo ikke "God hund" til ham når han gør af mig hvis jeg beder ham dække"

Citat : "han skal kun roses når han gør det rigtige"

Citat : "han bliver derimod ikke skældt ud når han ikke gør det.. der bliver jeg bare ved til han forstår det og roser ham ekstra meget når den sidder der"

• #34   7. okt 2008 Camilla T : Det gør det fandme også smiley han har godt nok fået mig til at grine meget.. for når han nu prøver og stoppe når han glider han man ligesom se det der "SHIT!" udtryk i hans ansigt når han kommer derhen af smiley

• #35   7. okt 2008 Det kan altså også være rottweilerens vogter instinkt som er ved at vågne op - de bliver altså mere og mere vagtsomme jo ældre de bliver - bare så du lige er klar over det smiley

• #36   7. okt 2008 Altså jeg er imponeret, min stopper ikke, når hun løber efter en kat. Det må jeg se at få lært hende, for det er da ren underholdning smiley

• #37   7. okt 2008 Det kan da ikke være rigtigt at folk skal gå over på den anden side af fortorvet for ikke at risikere noget fra din hund. Det er dit ansvar at din hund er lukket forsvarligt inde og hvis du skal ud og køre igen, så må du åbne lågen igen eller parkere bilen uden for lågen.

Du kan ikke med 100% garanti vide, om hvis der kommer nogen gående ude på fortorvet eller for den sags skyld på det modsatte fortorv, at din hund ikke kan finde på at løbe efter den anden hund. Hvis din hund ikke kan lide udseendet på den anden, så er den med garanti ligeglad med hvad den har lært og så er den væk.

Du har en hund, en blanding af racer som ikke er enormt vellidte her i DK - i hvert fald den ene af slagsen og så er det din opgave, at den ikke kan gøre ondt på andre, hvis det skulle klikke for den.

Dette er ikke en hetz mod muskelhunde, jeg har heldigvis set flere af dem som har været søde og rare, men det er et faktum er der er rigtig mange mennesker som er bange for dem og jeg selv stoler heller ikke 100% på dem.

• #38   7. okt 2008 Jeg vil nu sige at konsekvens et at holde fast i den besluning man har taget - har man f.eks sagt at hunden ikke må komme i sofaen - så må den ikke komme i sofaen - ALDRIG !!

• #39   7. okt 2008 Karin F : Det er jeg skam klar over.. men har haft en Rottie før.. og deres natur ligger til de er stille til personerne er kommet ind og så spærre døren for dem når de skal ud.. ligenu står han jo foran døren.. før i tiden lå han sofaen og kiggede ud til døren til folk var kommet ind.. og var det folk han ikke kendte stillede han sig ned på jorden ved siden af mig og var det folk han kendte løb han derhen som jordens gladeste hund smiley

• #40   7. okt 2008 Konsekvens er, at gøre det samme altid. At de samme regler gælder hele tiden. At det, der bliver rost for altid er noget der bliver rost for, at og det er bliver irettesat for altid er noget, der bliver irettesat for.

Det er ikke om der gives et nej eller der belønnes.

• #41   7. okt 2008 jeg forstod på din 'gamle' tråd at lågen stod åben den dag?, måske har jeg misforstået det:-)

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=259807

• #42   7. okt 2008 Jeg må til at lærer at gå rigtigt til træning - der er noget jeg har helt misforstået...
    Der er ikke noget der heder konsenkvent - man skab bare rose hunden - og så er det ligemeget hvad den gør... GOD HUND.....

• #43   7. okt 2008 Hver handling har en konsekvens i min verden - om den er positiv eller negativ afhænger af situationen.

Det er da også en konsekvens af en handling af få enten ris eller ros.

• #44   7. okt 2008 Anne R * I love my Silky's* : Tror ikke du er helt med.. han løber ikke ud.. har aldrig gjort det og han ved jeg har øje på ham.. og det er jo ikke sådan han viser tænder osv til hundene der går forbi.. han er bare meget vågen og rejser en smule børster.. de hunde der er ligeglade med ham er han også ligeglad med.. men dem der gør og kigger over på ham rejser han børster af.. det er sq ikke sådan han farer på dem.. og han skulle da også lige prøve på at gøre det..

Selvom jeg sidder her i stuen og han er i den ende af haven uden nogen låger osv (hele ejendommen er indhegnet.. eller.. hæk med hegn i) kan jeg kalde på ham og så kommer han løbende ind.. så får han massere af ros.. han ved godt jeg har øjnene på ham smiley

Men jeg vil lige forlade tråden lidt.. han skal lige ud og gå en tur nu smiley

• #45   7. okt 2008 Hulgaard´s Babett - brugshund med krudt i. .

He he - ja var du i tvivl om det :-))

Nej spøg til side - selvfølgelig skal hunden ikke have ros hele tiden - jeg er helt på din side
    Den skal have ros og godbid - når den har fortjent det og det er da ikke altid den har det - ja må man jo lave øvelsen om til den gør det rigtige og slutte af med ros/godbid

• #46   7. okt 2008 Der er noget der hedder konsekvens - og det er noget, der er affødt af en handling. En konsekvens kan være positiv og negativ.

Og så er der det, at være konsekvent. Og det er at gøre det samme i den samme situation.

• #47   7. okt 2008 karin J . : Den stod ikke åbent.. fik bare kun skrevet at jeg træner ham til at blive inde med åbne låger osv

• #48   7. okt 2008 Nu lukker jeg lågen og forlader denne tråd...

• #49   7. okt 2008 Christian H

Bareså du er klar over det - det er jo ikke han bliver ved med det når han bliver kønsmoden.
    At han er dygtig nu og det lyder det da til han er - er ikke ens betydende med at han bliver ved med at være det - snart kommer lømmelalderen og så får de hø i ørerne :-))
    Og der kan jo åbentbart også komme andre ind til ham - og de nåske ikke alle lige søde
    et hegn er ikke kun for at holde din hund på matriklen men også for at holde andre ude :-))

• #50   7. okt 2008 Bare så du er klar over det - det er jo ikke sikker han bliver ved med det når han bliver kønsmoden.

Ja der var så mange stavefejl smiley

• #51   7. okt 2008 CH - tak - der opstod vist lige forvirring i mit lille hoved omkring de to ord.... Er helt enig med dig...

• #52   7. okt 2008 Jeg ville få sat en lås på din låge.. kan godt værre det er irriterende at skulle hive en nøgle op af lommen hvergang du sakl ud.. men så kommer der ikke nogen uvelkommen ind..

• #54   7. okt 2008 Jo, jeg er fuldstændig med. Jeg er med på, at du er fuldstændig ligeglad med andre hunde og mennesker som går forbi ude på fortorvet eller vejen. Jeg er fuldstændig med på, at du tror du kan stole på din hund 100% og det kan du ikke. Jeg er fuldstændig med på, at din hund allere på nuværende tidspunkt står og rejser børster af andre hunde den ikke kan lide.
    Men jeg tror ikke at du er fuldstændig med på, at din hund skal holdes inde bag en lukket låge, ikke kun for din hunds skyld, men bestemt også for andres skyld.

Og at du ikke har tænkt dig at gøre det, er manglende respekt for din hund, for andre hunde og andre mennesker.

• #55   7. okt 2008 "det er sq ikke sådan han farer på dem.. og han skulle da også lige prøve på at gøre det.."

Ikke HVIS, men NÅR, han gør det, så husk lige at der kun er én, der er skyld i det......og det er IKKE din hund.

Totalt ansvarsløs opførsel.

• #56   7. okt 2008 nu har jeg ikke læst hvad der ellers er skrevet har været væk lidt.. synes bare jeg kunne huske du skrev i dit sidste indlæg, at du låd lågen til din have stå åben for at lære hunden ikke at løbe ud selv om den var åben.. og så var manden kommet forbi, og sluppede din hund ind til din i haven.. men det har nok været en anden så... det beklager jeg

• #57   7. okt 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=259807

nej jeg havde da ret din hund gik i haven med åben låge... og som jeg skrev der, så er man også selv uden om det, og jeg håber du har lært noget af det...
    og håber også det vil lykkes dig at få, ro på den igen

Kommentér på:
Så skete det alligevel :(

Annonce