Så skete det alligevel :( {{forumTopicSubject}}
Jeg ved ikke hvor mange af jer der kan huske emnet eftersom der er 800 forskellige om dagen, men for kort tid siden (et par dage) oprettede jeg en tråd hvor jeg fortalte der var gået er par med deres hund forbi hvor han havde åbnet lågen til haven og lukket sin hund ind fordi han mente de skulle snakke sammen..
Luciano er ca 6mdr.. nu får han en god og hård træning og er faktisk blevet en pisse dejlig hund.. laver ikke det store ballade, kan sit, dæk, gi pote, og gø på kommando.. men efter den oplevelse er han blevet meget vågen med hvem der går udenfor huset og høre han den mindste lyd løber han hen til døren og rejser børster og knurre (Når i høre hans knurren, ved i hvorfor jeg skriver det, for jeg skulle fandme ikke ind i et hus hvor jeg kunne høre den knurren, det er da helt sikkert)
Det er som om han er begyndt og passe virkelig meget på mig og på huset.. selv mine venner som før i tiden bare gik ind når de har banket på, står og venter til jeg kommer og åbner døren for så er de sikre på hunden ikke gør dem noget.. han har ikke gjort nogen noget endnu heldigvis, men det er fandme for trist han er begyndt på det.. træningen gik lige så godt og har holdt hans psyke nede i roligt plan.. og så sker det her.. damn
Ville bare lige ud med det
Mvh Christian og Luciano
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.913
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 847
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det er bare en rigtigt coktal Rottweiler/Amstaff.
Men det er igen noget med at man er konsenkvent og ikke vil finde sig i noget fra hunden.
Træning og konsenkvent, det er hvad man skal gøre og være. og så er det lige meget hvilken race det drejer sig om.
dec 2006
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Jeg ville nok arbejde hårdt på at få noget af vagtsomheden ud af ham igen, Men det bliver hårdt for hans domicil grænser jo er blevet overskredet af en anden hund, uden du gav lov.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 213
Christel "nu på korstog åbenbart" . : Det er rigtig nok.. men det er jo lige netop ikke meningen folk skal blive bange for ham når de kommer.. og det gik skide godt.. men han rejser børster og knurre når han ser mennesker gennem lågen og andre hunde osv.. og folk bliver jo skide bange.. selvom han kun er en "lille" hvalp..
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
Nogle der har en staveplade idag ??
jun 2007
Hård opdragelse i min verden indebærer både vold osv., - hård træning er masser af træning, både lydighed og sporarbejde mv....
Ved ikke hvordan I andre diffinerer?
dec 2006
jul 2008
Iøvrigt var jeg igang med at lære ham at kunne gå i haven med åben port og åbne låger (hvilket han faktisk kan selvom der kommer andre mennesker) men lige den dag var det hele lukket fordi jeg ikke var i haven med ham..
jun 2007
jan 2006
Jeg ved at træning og konsenkvent hører sammen - og jeg ved at man ikke skal byde mere end hunden kan tåle.
Og så skal man lige gennemtænkte hvad det er man skal træne på. så hunden opfatter det rigtigt.. og at det ikke bliver noget flimmer... for så er der ingen indlæring..
jul 2008
Jeg træner med ham over alt.. han er meget lydig.. træner ham i selvskab med min mors hund også (en Beagle, så den får hun selv lov og "opdrage" på) og han høre efter mig selvom der er andre hunde osv..
Men den lille episode her har gjort han ikke bare fiser hen til dem, men lader dem komme helt tæt på.. og jeg er jo ikke meget for han nakker en anden hund pludselig.. selvom den hund han lukkede ind i haven måske selv var udenom det ville jeg alligevel få besked på at aflive min da det er en muskelhund.. og det vil jeg fandme aldrig i Verden gøre pga en spasser der ikke kan se forskel på dit og mit..
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 39
jeg kan godt forstå din frustration, for det er jo tydeligt, at din hund er blevet bange og nu er utryg, når der går folk forbi, og den utryghed viser sig i form af knurren. Det kan tage lang tid med træning før det forsvinde, hvis det nogensinde gør. Selvom der er tale om en blandingshund, hvori der er noget muskelhund også, kan sådan nogle ting tit trænes væk. Det er en god idé at prøve at arbejde med ham, og som Iben K også skriver, så kunne det måske være en idé at få ham kastreret, hvis ikke han er det allerede, ikke at jeg tror, at det her vil forsvinde ved det, men han bliver nok lettere at arbejde med så.
jul 2008
Han bliver jo glad når de kommer ind selvom de går ind selv, men han knurre af dem og rejser børster lige indtil han kan se hvem det er og de har sagt hej til ham
jan 2006
Kald det hvad du vil.. hårdt eller konsekvent er i mine øjne det samme
Der er virkelig forskel på de to ting du siger..
Konsenmkvent er ikke ros - men ris..
jul 2008
Et eller andet sted (ved godt det lyder meget meget MEGET forkert) kunne man jo godt ønske sig Luciano havde nakket hans hun.. men igen.. det er jo ikke hundens skyld.. det er jo ejeren.. men så igen.. ejeren kunne se det var noget lort og ville nok ALDRIG i livet gøre det igen..
Ligenu løber han rundt i haven hvor alt er åbent og jeg sidder i stuen (kan se ham igennem vinduet) og han løber ingenstedet.. stopper ved kanten af indkørselen (ud til en vej hvor der køre 3 biler om dagen) og der er ingen problemer med den part mere..
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
tror bare det ligger i en hunds natur at passe på hjemmet og den ejere *S*
jul 2008
Sjovt i pludselig ved alt om hvordan jeg træner hun.. vi har haft hunde (Beagler) hele livet og jeg ved sq godt hvorden en hun der er stædig skal trænes
Hunden for massere af ros når han gør det rigtige.. jeg siger jo ikke "God hund" til ham når han gør af mig hvis jeg beder ham dække.. han skal kun roses når han gør det rigtige.. han bliver derimod ikke skældt ud når han ikke gør det.. der bliver jeg bare ved til han forstår det og roser ham ekstra meget når den sidder der.. og kan jeg mærke på ham han ikke gider prøver vi bare noget nyt..
det tog mig 45min og lære ham og gi pote
jul 2008
Når han er alene ligger han også foran døren og sover engang imellem..
jun 2007
Christel - ok, hvis du hælder til det første, forstår jeg godt din undren :o)
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Nu er dette par hvor manden bevidst lukker sin hund ind gennem lågen til din have, en idiot.
Men hvis du lære din hund at den ikke må gå længere end til havelågen, mhp. at kunne lade havelågen stå åben bevidst, så må jeg nok desværre kalde dig det samme. Så "beder" du om, at andre hunde skal gå ind på din grund til din hund og det er bare ikke OK.
okt 2008
jan 2006
Hvordan skal hunden forstå - hvornår den gør det rigtige eller det fokerte??
Hvis man roser hunden hele tiden, selv om den gør det forkerte, så er der ingen konsenkvent. og hunden bliver skrub forvirret, da den ikke ved havd den skal...
Det er flot at din hund kan give poste, det kan min ikke engen.. men derimod kan den en masse praktiske ting..
jul 2008
jan 2006
Konsenkvens, er ikke at rose hunde -
Hvis hunden laver nummer eller gør noget som man ikke vil ha, so gir man da ikke en godbid.
Konsenkvent er lig med NEJ,
Gør hunden det man ber den om, så er der godbid, og dygtig..
okt 2008
jul 2008
Citat : "Hunden for massere af ros når han gør det rigtige.. jeg siger jo ikke "God hund" til ham når han gør af mig hvis jeg beder ham dække"
Citat : "han skal kun roses når han gør det rigtige"
Citat : "han bliver derimod ikke skældt ud når han ikke gør det.. der bliver jeg bare ved til han forstår det og roser ham ekstra meget når den sidder der"
jul 2008
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
okt 2008
feb 2007
Du kan ikke med 100% garanti vide, om hvis der kommer nogen gående ude på fortorvet eller for den sags skyld på det modsatte fortorv, at din hund ikke kan finde på at løbe efter den anden hund. Hvis din hund ikke kan lide udseendet på den anden, så er den med garanti ligeglad med hvad den har lært og så er den væk.
Du har en hund, en blanding af racer som ikke er enormt vellidte her i DK - i hvert fald den ene af slagsen og så er det din opgave, at den ikke kan gøre ondt på andre, hvis det skulle klikke for den.
Dette er ikke en hetz mod muskelhunde, jeg har heldigvis set flere af dem som har været søde og rare, men det er et faktum er der er rigtig mange mennesker som er bange for dem og jeg selv stoler heller ikke 100% på dem.
nov 2005
jul 2008
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det er ikke om der gives et nej eller der belønnes.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=259807
jan 2006
Der er ikke noget der heder konsenkvent - man skab bare rose hunden - og så er det ligemeget hvad den gør... GOD HUND.....
jun 2007
Det er da også en konsekvens af en handling af få enten ris eller ros.
jul 2008
Selvom jeg sidder her i stuen og han er i den ende af haven uden nogen låger osv (hele ejendommen er indhegnet.. eller.. hæk med hegn i) kan jeg kalde på ham og så kommer han løbende ind.. så får han massere af ros.. han ved godt jeg har øjnene på ham
Men jeg vil lige forlade tråden lidt.. han skal lige ud og gå en tur nu
nov 2005
He he - ja var du i tvivl om det :-))
Nej spøg til side - selvfølgelig skal hunden ikke have ros hele tiden - jeg er helt på din side
Den skal have ros og godbid - når den har fortjent det og det er da ikke altid den har det - ja må man jo lave øvelsen om til den gør det rigtige og slutte af med ros/godbid
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og så er der det, at være konsekvent. Og det er at gøre det samme i den samme situation.
jul 2008
jan 2006
nov 2005
Bareså du er klar over det - det er jo ikke han bliver ved med det når han bliver kønsmoden.
At han er dygtig nu og det lyder det da til han er - er ikke ens betydende med at han bliver ved med at være det - snart kommer lømmelalderen og så får de hø i ørerne :-))
Og der kan jo åbentbart også komme andre ind til ham - og de nåske ikke alle lige søde
et hegn er ikke kun for at holde din hund på matriklen men også for at holde andre ude :-))
nov 2005
Ja der var så mange stavefejl
jun 2007
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
feb 2007
Men jeg tror ikke at du er fuldstændig med på, at din hund skal holdes inde bag en lukket låge, ikke kun for din hunds skyld, men bestemt også for andres skyld.
Og at du ikke har tænkt dig at gøre det, er manglende respekt for din hund, for andre hunde og andre mennesker.
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.211
Ikke HVIS, men NÅR, han gør det, så husk lige at der kun er én, der er skyld i det......og det er IKKE din hund.
Totalt ansvarsløs opførsel.
dec 2006
dec 2006
nej jeg havde da ret din hund gik i haven med åben låge... og som jeg skrev der, så er man også selv uden om det, og jeg håber du har lært noget af det...
og håber også det vil lykkes dig at få, ro på den igen
Så skete det alligevel :(