{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.765 visninger | Oprettet:

Så skete det :( {{forumTopicSubject}}

Vi var ude på vores lille lunte tur nede hvor vi plejer og jeg kan se lidt fremme at der står en mand og en dame og snakker, ergo tager jeg begge tøserne i snor, da jeg ikke vil have at de slikker folkene ihjel smiley

MEN, så får jeg set at den her mand står med en stor fed schæfer, og lige så snart jeg får øje på den, så starter den med at løbe faretruende mod os, jeg når kun lige at råbe til manden at han skal kalde den til sig, hvorefter han svare "der sker ikke noget"! BUM! så er denne fede schæfer oppe i hovedet på molly, og hun flipper HELT ud!
Aldrig i mit liv har jeg hørt eller set hende gå sådan amok, jeg prøver gevaldigt at bakke væk, men jeg er fanget i begge hundenes snore..
Molly når desværre at få fat i både øre og strube på schæferen og den hyler som var helvede brudt løs - endelig sker der noget hos ejeren..
Molly har fået bidt et mega hul i øret på hunden, men jeg kunne ikke se for alt dens pels om der er kommet bidskader i struben, men blod, det var der ihvertfald ..

Og fanme ikke om ejeren flipper helt ud og råber mig ind i hovedet at jeg burde kraftedme ikke have en hund når jeg ikke kunne styre den og den lille møg aggressive pis hund skulle aflives og alt i den dur..
Jeg blev så rasende på idioten, for det var jo ikke vores skyld! så han fik lige en sviner tilbage og han klappede ganske hurtigt i.. Men uden snor går han nok ikke igen..

ØV for en oplevelse!! Jeg har en hund der er rigtig ked af det nu! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det :(
  • #1   19. sep 2011 SIkke en grim oplevelse.

  • #2   19. sep 2011 Det var rigtig grimt.. Åh jeg ryster stadig smiley

  • #3   19. sep 2011 Puuuha.... :S

    Var det i hundeskov eller lign ? eller bare ude i det fri ?


  • #4   19. sep 2011 Jeg bor ved en skov/åben eng.. Det er rigtig populært brugt at hundejere, desværre også populært hos idioterne smiley

  • #5   19. sep 2011 Sikke da en kæmpe nar!! og ja, er da total hans fejl da begge dine hunde jo var i snor...

    Håber ikke Molly fremover bliver bange for andre hunde.

    Og ja, var det i en hundeskov eller noget? for er der ikke skiltet med at hunde må være løse SKAL de være i snor.


  • #7   19. sep 2011 ej det lyder ikke godt.... vi var også i hundeskoven i lørdags med vores lille vaps, og kæresten spørger om vi ikke skal lade ham gå uden snor, og jeg er sku ikke meget for det, så jeg kigger bare rundt hele tiden for at sikre mig at der ikke kommer nogen med hunde, for så er det hurtig på med snoren og op i mors favn, jeg er sku blevet lidt rad af alle de oplevelser folk må have haft med deres hunde... smiley

  • #9   19. sep 2011 Det var ikke hundeskov, det er en offentlig skov/eng..

    Der var ikke det der lignede kontrol over hans lortehund..

    Men håber heller ikke at hun eller kiki for den sags skyld, er blevet mistroiske overfor andre hunde..
    for vi nyder rigtig godt af at kunne komme i hundeskov og slippe dem løs da vi ved at de ikke gør nogen noget og bare gerne vil lege og hygge sig..

    Men syntes faktisk det er lidt synd for hans hund at han er sådan en spasser.. for det gjorde virkelig ondt på den smiley


  • #10   19. sep 2011 Hvor er det bare synd for dig. Super ærgerligt at det skulle komme der til.
    Men jeg tror ikke du skal være bekymret for hvem der får skylden. I bladet hunden har der netop været et læserbrev der spurgte til en situation som din. Læseren spurgte om hvem der fik skylden hvis ens hund var i snor og en anden hund angreb og som følgerne her af blev skambidt. Svaret lød at så længe hunden i snor reagere i selvforsvar, så er det ikke dens skyld, og man kan ikke forlange at den skal aflives…
    Men jeg kan sagtens følge dig, det er bare så ærgerligt at den slags sker! Hvordan klare dine hunde sig?


  • #11   19. sep 2011 Jeg er 100% klar over at det aldrig kan blive min skyld..
    jeg sagde også til ham at han var velkommen til at melde mig og at han sagtens kunne få mit navn osv.. Men så ville jeg også have hans så jeg kunne melde ham.. så klappede han kaje.. smiley Har grundigt styr på reglerne fordi jeg næsten vidste at denne dag ville komme smiley Desværre lidt grimt..

    Begge hundene har det okay nu, de leger ude i bryggerset.. men jeg kan godt se på molly hun er lidt ked af det, hun er utrolig følsom, så det har taget lidt på hende at jeg råbte og skreg sådan.. smiley Desværre.. Men vi får nogle gode guffere osv.. smiley


  • #12   19. sep 2011 Øv en grim oplevelse håber i alle kommer over det..

    Jeg forstår ikke at man ikke tager sin hund i snor når der kommer andre ,- synes det er respektløst, om man har styr på den eller ej...



  • #13   19. sep 2011 Ih altså hvor er det altså bare en unødvendig oplevelse :O(

    Håber I kommer jer over epsioden alle sammen uden alt for mange problemer. :O)


  • #14   19. sep 2011 Øv en oplevelse, men synes ikke du kan kalde hans hund for en lortehund... Den ville jo sikkert bare lege og har jo intet ondt ment med det, tværtimod synes jeg det er rigtig synd for den at den skulle overfaldes af din hund, bare fordi den ville lege og har været vant til at løbe hen og lege med hunde... Det er jo helt klart ejeren til den hund der er problemet og skulle have holdt mere styr på sin hund... Det er ikke din skyld, du har jo handlet efter alle kunstens regler, og det er ikke din hunds skyld, den blev jo bare bange og det er ikke den anden hunds skyld, den ville jo bare lege... Det er udelukkende den anden ejeres skyld, men øv hvor er det dog synd for hundene....

    Håber både din hund og den anden hund der blev bidt kommer sig og ikke bliver bange for andre hunde...


  • #15   19. sep 2011 Håber jeg virkelig også smiley

    Ville ikke kunne tilgive mig selv hvis hun blev en anderledes hund da hun er helt perfekt som hun er, da hun normalt ALDRIG har problemer med andre hunde, og er god til at sætte sine grænser på en pæn måde.. smiley

    men jeg har ikke rigtig lyst til at gå derned igen smiley Øv. for det er vores yndlingssted at lege og hygge os smiley


  • #17   19. sep 2011 Dejligt at dine hunde efter omstændighederne har det godt…
    Vi må håbe at det for alvor kan lære sådan en spade at få styr på sin hund! Bare synd at det skulle gå ud over hans hund først…
    Vi har også en bulldog på vejen, som ejeren også altid lader løbe løs, og Zena er rædselsslagen for den. Dens ejer forstår heller ikke at jeg beder ham kalde hans hund til sig ”den gør jo ikke noget”. Jeg er ved at bliv sindssyg over det!!! Nej men det gør min – den er rædselsslagen, og din bliver ved med at ignorere de tegn Zena giver om at den ikke vil have 3 ton overvægtig køter på ryggen!! Hvor svært kan det være at lære sin hund enten at komme når man kalder eller at holde den i snor?!!!


  • #18   19. sep 2011 Maria og Balto - jeg skriver også at hunden kommer Faretruende løbende mod os.. altså med ørerne tilbage og hovedet nede i helt stiv hale.. Det er for mig ikke et tegn på at ville lege.. er det for dig?

    Håber egentlig bare at vi kommer over det uden problemer, og ham manden og hans hund er jeg, lidt grimt sagt, drøn ligeglad med.. han fik sin lærestreg på den grimme måde


  • #19   19. sep 2011 Hold da op, en hidsig satan af en hund du har dig !

    De er da godt, at den kan finde ud af at forsvare sig selv - men det undrer mig nu alligevel, at man, når man står med en hund i snor, ikke er i stand til at få den til at lade være med at bide en anden hund ???


  • #20   19. sep 2011 Anja - lige præcis, den der sætning "den gør ikke noget" er jeg så PISSE træt af.. ØV hvor kan jeg blive rasende igen nu..

    Der er intet værre end at ens hund er utryg og ked af det smiley


  • #21   19. sep 2011 - Martine -

    Måske Molly blev bange. Og forsvarede sig?? - ejeren af den anden hund har bare at holde styr på sin hund når der kommer andre med hund der er i snor.


  • #22   19. sep 2011 Martine - med to hundesnore viklet rundt om benene, panik i hovedet, og en stor schæfer helt op af en, så er der altså ikke så meget at gøre udover at råbe og prøve at skille dem ad.. men når den løse hund bare ikke skrider, så kan man ikke gøre det helt store..
    Når ens ben er viklet ind kan man jo ikke bakke væk


  • #23   19. sep 2011 Jeg forsvarer ikke idioten med schæferen - prøv nu at læse hvad jeg skriver, ikke ?

    Jeg undrer mig som sagt bare over, at man når man står med sin egen hund i snor, ikke har så meget styr på den, at man kan undgå at den bider en anden tilløbende hund ...


  • #24   19. sep 2011 Molly, kiki: Havde ikke set at du skrev faretruende...
    Synes stadig ikke du kan være sådan over for hunden, da det jo klart er ejerens skyld, men nok om det....
    Er jo stadig på din side, synes bare det er synd at det hele skal gå ud over hundene fordi ejeren ikke har styr på den..

    Martine: Det tænker jeg også lidt, men kommer jo an på hvilken hund det er, er måske ikke så nemt lige at holde en stor hund, når man går med to og en anden hund kommer hen til en og ikke vil flytte sig??


  • #25   19. sep 2011 Maria og Balto -

    Hmm .. jeg kom gående med mine to, og der kom to små hysteriske sataner af en dansk-svensk og en jrt .. mine blev dækket af, og de to små hunde truet væk af mig, mens mine egne hunde lå afventende .. jeg gider da ikke, at skulle slås med mine egne to - det er rigeligt, at holde styr på at få andres væk.


  • #26   19. sep 2011 Så undrer mig stadigvæk over, at man ikke har mere styr på sin hund, end at den i snor kan nå at bide en anden ..

  • #27   19. sep 2011 Martine:
    Der er jo forskel på hunde, nogle er bedre trænet end andre, nogle er nemmere at træne end andre, nogle slår det klik for i sådan en situation, nogle ligger helt roligt uden problemer... Du kender jo ikke baggrunden for dens reaktion, måske den er utryg, måske den har været overfaldet før osv osv...
    Der er tusind ting der kan afgøre om hunden går til angreb eller ej....
    Uanset hvad, burde den anden mand have haft sin i snor eller i hvert fald kunne kalde den til sig, når der kom andre hunde... Min hund går også løs og kommer ikke altid når jeg kalder, så jeg er altid obs på om der er andre hunde i nærheden, og kan jeg risikere der kommer nogen så er han i snor.... Og hvis den anden hund virkelig kom med et faretruende signal, så synes jeg et eller andet sted det er ok at hendes hund forsvarer sig, selvom det er synd for den hund der blev bidt, hvis ikke dens hensigt var at overfalde...


  • #28   19. sep 2011 Martine - der er en grund til at jeg har mine hunde i snor, det er fordi jeg ganske enkelt ikke har 100% styr på dem, og jeg ville ikke risikere at min hund tager initiativ til at bide en anden hund fordi at jeg ikke har snor på,..

    Men vil da gerne se dig styre to små hunde som lynhurtigt i frygt fiser rundt om benene på dig også med en stor schæfer hund som er truende og løs..

    Jeg syntes overhovedet ikke at min reaktion var forkert, på nogen måde.. jeg havde mit på det rene og havde egentlig ikke regnet med at molly ville bide da hun ALDRIG har vist aggressive tegn før..


  • #29   19. sep 2011 Maria - helt bestemt.. kan godt se hvad du mener.. smiley Men stadig vil jeg ikke ændre at jeg syntes det er en lortehund da den har "tvunget" min hund til at forsvare sig som hun ALDRIG har skullet før.. smiley

  • #31   19. sep 2011 Linda - Ja præcis.. smiley Håber han holder den i snor fremover.. smiley

  • #32   19. sep 2011 Altså hvis kun man er til små hunde kan det godt være man ser en schæfer som faretruende, uden den reelt er det. Det er store hunde.
    Men der var jo ingen af os der overværede sammenstødet.
    På en måde syntes jeg det er okay hunden i snor forsvare sig, håber jeg da os min gør hvis jeg nogensinde kommer ud for det, men samtidig, hvis schæferen virkelig var gal of faretruende så havde den altså ikke fundet sig i din lille hund havde bidt den!


  • #33   19. sep 2011 Nu som medløber - jeg er ikke bange for store hunde, og jeg elsker schæfere, syntes det er en dejlig hund..
    Men med de signaler som den kom løbende med, tvivler jeg stærkt på at den bare syntes at det var sjov og ballade, men tror den blev ganske forskrækket over at lille bitte molly gav den hele armen.. smiley


  • #34   19. sep 2011 Okay vidste ikke du kendte til schæfere, for syntes tit folk der ikke kender til racen omtaler dem som nogle bæster, der både er arrige og alt muligt, og det er de altså langt fra smiley

  • #35   19. sep 2011 Min moster havde schæfer hele min barndom, og mit største ønske har altid været en schæfer, dog har min tid aldrig været til en sådan race..
    Så jeg elsker dem, og er lidt ked af jeg skulle have en sådan oplevelse med dem smiley


  • #36   19. sep 2011 Føj altså en historie med den ruhåret smiley Håber dine hunde er okay og at Molly os er smiley

  • #37   19. sep 2011 Stounstrups - ej en ekstremt grim oplevelse! smiley
    Den er meget grimmere end min.. Men for pokker da.. ØV at ham der er sådan en bøvert!! smiley

    At melde ham er overhovedet ikke i mine tanker da jeg syntes at lærestregen er påfaldet ham rigeligt smiley Håber jeg


  • #38   19. sep 2011 Stounstrup - han så ihvertfald rystet ud, så mon ikke..

    Hanne - hundene har det okay nu.. de leger og tosser ihvertfald.. og kiki gør som hun plejer, sætter sig på molly xD


  • #39   19. sep 2011 Er han blevet overfaldet så mange gange ?! Det jo sygt ! Stakkels hunde
    smiley :(


  • #40   19. sep 2011 øv hvor jeg ked af den situation og på din hunds vegne, jeg har oplevet det to gange i hundeskov hvor andres hunde er røget i flæsket på mine og 1 gang ved en have som ikke var indhegnet og ud kommer den her westie gøende og snapper ud efter barni flere gange, som fribrilsk prøver at bakke væk fra situationen, men kan ikke da han var i snor, ejeren fik en skideballe af den anden verden, hvorfor de ikke indhegner deres have, når deres hund ikke kan med andre.
    vil håbe at du kunne få hende socialseret med en sød schæfer for at hun ikke får et problem schæfere fremover.


  • #41   19. sep 2011 Det lyder desværre fuldstændig som mange af de kedelige oplevelser jeg har når jeg går med mine hunde :o((
    jeg har ALTID mine i snor for jeg ved de ikke er gode til fremmede men blir sku rigtig ked af at andre ikk har styr på deres løse hunde, som regl hvis der kommer en løs hund farende mod os så står fix (dansk-svensk gårdhund) klar til at forsvare sig, den lille og mig, hun tar gerne en slåskamp, men det er næsten altid mig der får skylden da folk mener hun skal ha mundkurv på :o( dette mener jeg bestemt ikk hun skal da jeg så desværre tror hun mister livet, så kan hun jo slet ikk forsvare sig.. folk kan bare lære at ha styr på deres hunde!! Blir såå sur da dette sker jævnligt


  • #42   19. sep 2011 Det sker desværre rigtig tit at folk ikke har deres hund i snor.. Og Jeg har sådan lyst til at tage privat initiativ til at snakke med hundeejere omkring at have snor på deres hund når der er andre i nærheden.. uanset om ens hund er venligsindet eller ej.. så kan man jo altid snakke med ejeren om at hilse og derefter måske slippe løs til leg.. smiley ellers er der jo hundeskove hvor der er masser af legesyge hunde smiley

    Mange gange er det jo også hundeejeres uvidenhed omkring deres egen hund og andres hunde..

    Men ved ikke om det ville hjælpe at smide lidt oplysning rundt til folk f.eks. via facebook osv. som opfordrer til at have hund i snor i mødet med andre hunde, og hvordan man skal gebærde sig selskab med andre hunde.. smiley


  • #43   19. sep 2011 Pia K

    <b> Man må ikke gå med sin hund løs. </b>

    Hvor mener du den lov hersker? Over det hele?


  • #45   19. sep 2011 <i>Der er jo forskel på hunde, nogle er bedre trænet end andre, nogle er nemmere at træne end andre, nogle slår det klik for i sådan en situation, nogle ligger helt roligt uden problemer...</i>

    Aha, det er det de gør ? Ligger helt roligt af sig selv uden problemer ?? Der kan man bare se - og jeg som troede, at det var min stædige træning af dem, der havde gjort resultatet .. der tog jeg da godt nok fejl.

    <i>Men vil da gerne se dig styre to små hunde som lynhurtigt i frygt fiser rundt om benene på dig også med en stor schæfer hund som er truende og løs..</i>

    Jamen jeg skal da hjertens gerne ringe dig op, hvis jeg en dag køber to små hunde og der render en schæferhund hen til dem, som er truende og løs .. men tror desværre det har lange udsigter.


  • #46   19. sep 2011 Martine - Du læser jo kun hvad du vil, med det første du skriver.. hun skriver ikke at de ligger sig helt roligt af sig selv.. hun skriver blot at nogle hunde sagtens kan forholde sig roligt og andre ikke kan..

    Jeg syntes jeg har gjort hvad jeg kunne i den situation som jeg stod i.. at min hund bed, det er ikke noget jeg er stolt af overhovedet.. Men jeg er stolt af at jeg tog situationen som jeg har gjort, for jeg ved at havde det været min kæreste som havde gået med hundene så havde han ganske enkelt slået hunden halvt fordærvet inden molly havde så meget som nået at reagere da han ikke vil have nogle i nærheden af sin hund..


  • #47   19. sep 2011 Molly

    Nej, jeg læser bestemt ikke kun hvad jeg vil - men Baltos indlæg er da om noget en direkte indikation af, at min hunderace er forbandet nem at træne for det første - og så er den derudover en dejlig en af slagsen, som bare lægger sig fint ned og observerer hvis der kommer en anden hund farende i hovedet på den !

    Jeg er 100% enig med din kæreste !



  • #48   19. sep 2011 Hov - kom til at trykke lige hurtigt nok på knappen.

    Jeg mener på INGEN måde at du bærer NOGET SOM HELST ansvar i det der er sket - det er helt og aldeles sch-ejeren, der er en idiot.

    Som sagt undrede jeg mig bare - og gør stadigvæk - over at man ikke har mere kontrol over sin hund når der kommer en anden drønende op i hovedet på den.


  • #49   19. sep 2011 Om jeg havde haft snor på Naquita ville jeg da heller ikke kunne styre om hun bider en anden hund der farer op i hovedet på hende. Det eneste jeg ville få ud af det er at Naquita får alle knubsene fordi hun ikke kan forsvare sig.

    Jeg tænker ofte, ved de her tråde, at jeg sådan ville ønske den anden part dukkede op og gav sin side af sagen.


  • #50   19. sep 2011 Man kan ikke altid forudsige en hunds reaktion.Uanset hvor trænet den er.Over nervøse ejere gør også hunden utryg og det kan fremprovokere en uønsket reaktion hos hunden.Når han siger at der ikke sker noget,kunne det jo være fordi han ikke har oplevet det før.God bedring til molly...

  • #51   20. sep 2011 Pia K

    Hvilken by er det?

    Er det "byen" som i Kbh? For så forstår jeg det godt.


  • #52   20. sep 2011 Pia K bor i Sønderjylland, så tvivler på hun mener Kbh smiley

  • #54   20. sep 2011 Alfisten - jeg skriver også at jeg tager snor på mine hunde da jeg ikke ønsker at mine hunde slikker folk ihjel, det er det jeg mener med at jeg ikke har 100% styr over mine hunde.. Jeg træner altid med mine hunde når jeg er ude, og grunden til at jeg tager snor på mine hunde, det er at ikke alle mennesker er interesseret i at en hund klistre sig op af dem for at ville snakke.. Ingen af mine hunde er aggressive eller noget i den stil, og jeg blev lige så chokeret over mollys reaktion som hun selv gjorde..

    Min hund skal aldrig nogensinde have mundkurv på fordi at andre folk ikke kan holde deres hunde, der kommer løbende med faretruende adfærd, væk fra mine..

    Aldrig vil jeg beskyldes for ikke at træne mine hunde, der er en grund til at jeg slipper mine hunde når de ikke er i nærheden af andre, både mennesker og andre dyr, det er at jeg gerne vil blive ved at træne mit indkald, sådan at det til sidst sidder 100% i begge hunde.. Hvis det ikke er at træne, så ved jeg ikke hvad det er..


  • #55   20. sep 2011 molly blev chokeret over sin egen reaktion ???? og hvad er det du kalder faretruende adfærd ???? er det hundesprog du mener ???


  • #56   20. sep 2011 Lars - Ja hun var kanont rystet bagefter og var rigtig ked af det osv. så derfor ved jeg at hun er blevet chokeret over hvordan hun reagerede.. Hun opfører sig aldrig sådan..

    faretruende adfærd, mener jeg, er når hunden der kommer imod en er helt stiv i kroppen, ørerne tilbage, hovedet nede, og kort mundvig..


  • #57   20. sep 2011 Ja har oplevet noget lignende i en hundeskov...har en jrt og han kan ikke rigtig med schæfere.Han har faktisk en enkelt gang bidt en i læben.Den stod hen over ham og gøede ham lige ind i femøren.Derefter skubbede den til ham med poten og så gik det stærkt.Det gør den ikke igen.Molly skal nok komme sig over det.Hunde er sejere end de fleste tror... smiley

  • #58   20. sep 2011 hehe.. Hun er en sej lille mandehund.. så tror helt bestemt at hun nok skal komme sig over det, men jeg skal helt sikkert en masse ud blandt andre hunde så hun kan se at de ikke er så dumme som den schæfer og dens ejer smiley

Kommentér på:
Så skete det :(

Annonce