{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.826 visninger | Oprettet:

så skete det:( {{forumTopicSubject}}

mig og min shar pei ozzy(7mdr) har lige været på vores formiddagstur i parken og jeg har ALTID snor på ham, da han godt kan spille døv. der er en del der lufter i parken bla andet en dame med 2 små terrier, som ALDRIG har snor på og hun har ik styr på dem og jeg har sagt til hende flere gange hun skal få rem på dem eller styr på dem, men hun er åbenbart ligeglad, men det er ik sikkert hun er det efter i dag. den ene terrie kom farende mod ozzy og sprang lige i hovedet på ham uden varsel, jeg forsøgte at få den væk, men den sad fast, så sparkede jeg den i røven, så slap den( stakkels hund), men ozzy nåede at få fat i den med forbenene og lagde sig ovenpå den, han bed den ik. hunden skreg, damen skreg: FJERN DIN LEDE KAMPHUND. så steg jeg sq af og det ene ord tog det andet, så nu har hun meldt mig til politiet. jeg vil så læne mig tilbage og vente på landbetjenten ringer. ham kender jeg heldigvis igennem træning i ph, så han ved jeg er en ansvarsfuld hundeejer. men det er da irriterende, for det var jo ik min og ozzy skyld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så skete det:(
  • #1   28. jan 2011 Det er ris til egen røv. Din er i snor, det er hendes ikke. Ansvaret er udelukkende på hende. Var der vidner?

  • #2   28. jan 2011 Kamphund - en Shar Pei ? Nu må hun da stoppe !
    Øv hvor en træls oplevelse for jer begge, er Ozzy okay?


  • #3   28. jan 2011 Lad os håbe hun har lært noget efter i dag.

  • #4   28. jan 2011 Nathalie: shar peien er oprindeligt en kinesisk kamphund- så den del er jo sådan set historisk korrekt

  • #5   28. jan 2011 Håber Ozzy er okay.
    Hader virkelig folk der ikke kan styre deres hunde og alligevel slipper dem fri steder hvor de ved der kommer andre hunde..
    Og kamphund??? Hun må da ha ædt noget der har gjort hende blind... eller tosset


  • #6   28. jan 2011 kamphund er da rigtigt nok smiley
    men det eneste hun får ud af og melde det til politiet er en bøde på 500 for ikke og ha sin hund under kontrol


  • #7   28. jan 2011 hej julie

    ja den var OPRINDELIGT kamphunde, men det stoppede for mange år siden, da shar peien ik egner sig til kamp. prøv lige at læs lidt om den, ozzy bed den jo heller ik, han forsøgte at vende røven til, men der sad terrien allerede fast i ham


  • #8   28. jan 2011 hvorfor ringer du ikke politiet og melder hende ? det er jo hun som har hundene løs uden kontroll , og skal man have hunden løs skal man have kontroll på hunden... så får du også snakket med poltiet og forklaret hva som skedde...

    håber det går godt med din hund og den ikke bliver bange for løse hunder.


  • #9   28. jan 2011 Marianne: I know. Men altså derfor er det jo ikke forkert, hvad hun siger? Den er lige så meget kamphund, som dem på listen. Jeg siger bare, at hun har ret i betegnelsen- ikke at din hund er en dræberhund smiley

  • #10   28. jan 2011 og ozzy er ok, han har fået et lille hak i hans fede kæber, men ik værre end, jeg selv kan rense det.
    jo og der var vidner, det var som om parken blev delt op, for og imod mig og ozzy, det var da ubehageligt. og han kan sagtens enes med andre hunde, han har været vant til at lege med hunde i alle størrelser, men han skal da ha lov at reagere, når den springer lige i hovedet på ham. men jeg har ondt af den lille hund, det var sq da synd for den


  • #11   28. jan 2011 Godt der ikke skete mere med begge hunde.

  • #12   28. jan 2011 hej dan

    en shar pei er IKKE en kamphund


  • #13   28. jan 2011 der er da ikke noget at være nervøs for på din side.. men at du nu sparkede hendes hund, er jo ikke så godt.. har selv sagt, kom der en hund og angreb min hund, så ville jeg også losse den en..

  • #14   28. jan 2011 hej jacob

    jeg havde det oz rigtig skidt med at sparke den, men jeg ville heller ik ha den bed ozzy og ik ville slip igen. og det er nok bedre at jeg sparkede den i røven end ozzy bed den


  • #15   28. jan 2011 Marianne H - puha en grim oplevelse :o( godt der ikke skete noget med din hund....

    Jeg er nok rigtig, rigtig grov nu - men helt ærligt - så er det der præcis hvad jeg altid ønsker der skal ske med folk der går med deres løse hunde og ikke kan styre dem! Skide synd for hunden, men damen der ejer hunden har rigtig godt af det! Så kan hun måske lære det! Lad dog være med at ha din hund løs hvis du ikke kan styre den!
    Jeg har ikke tal på hvor ofte jeg møder folk med løse hunde - og vi går altså kun steder, hvor man skal have hund i snor! Alligevel møder vi løse hunde - og må ofte selv stoppe op og ligefrem bede folk om at tage deres hund i snor fordi vi vil ikke hilse! så står folk der og kommer med den sædvanlige
    "Jamen den gør ikke noget"!!!!!! Men er det aldrig gået op for folk at det kunne jo være min gør noget? Altså nu har jeg jo en lille fransk bulldog så nej den gør ikke noget hehehe men hva faen gør de samme folk når/hvis de møder fx en labrador, en schaefer, en amerikansk bulldog og store hunde i den stil?
    Nå sikke en smøre heheh
    Go weekend


  • #16   28. jan 2011 hej mijanne

    jeg kan kun gi dig ret. og jeg vil heller ik ha at fremmed hunde kommer hen til ham, jeg skal nok bestemme hvem han skal hilse på og jo jeg er sippet og sart med hvem han leger med, jeg skal være sikker på, at de hunde han møder er raske og vacc og holdt efter alle regler


  • #17   28. jan 2011 Hmm

    Først vil jeg sige. Shar peien aldrig har været en kamphund de har forsøgt men den er hverken lavet til og forsøget gik ikke, da den ikke egnede sig til det..
    Troede jeg du vidste Marianne eftersom du selv har en Shar pei ? Da det fortæller alle opdrættere med DKK stamtavle og alle i Shar pei klubben.

    Men det er godt nok ikke iorden at ejeren ikke har styr på sin hund og den ligefrem angriber det er lidt farligt.. men godt i fik dem stoppet og der ikke skete det store med hundene smiley Jeg er faktisk spændt på hvad politiet siger til dig smiley


  • #18   28. jan 2011 hej nana

    hvis du læste min indlæg ordentlig, ville du kunne læse dig frem til, jeg udemærket ved, hva jeg har købt og hvordan en shar pei er og har været brugt til, så læs lige efter inden du udtaler dig mere, ok?


  • #19   28. jan 2011 Hvis jeg var dig, ville jeg ikke bare sidde og vente på at landbetjenten ringede. Jeg ville f ringet til politiet og anmelde den anden hundeejer- hendes hund bed trods alt din hund.
    Du skal ikke være ked af at du lossede den anden hund. Jeg havde gjort det samme ( har såment allerede gjort det et par gange ).
    Har folk ikke styr på deres hunde, må de sørmer tag dem i snor.


  • #20   28. jan 2011 hej lea

    ja fulgte dit råd og ringede til landbetjenten, hun har meldt mig, men nu fik han historien fra min side og den var jo noget anderledes end "damens". så nu vil han lige tale med hende igen og hun får en bøde for hver løs hund på 500 kr. så det kostede hende 1tus at lufte hunde i dag. det var en dyr tur.. håber hun så har lært af det. for sker det igen, er det sq hende der får et los i røven


  • #21   28. jan 2011 hmmm ja altså efter en hurtig omgang "googling around" ;o) så har jeg da fundet ud af en del om racen - og JO den har ganske korrekt været brugt som kamphund - blandet meget andet.... den blev faktisk engang kaldt the "Chinese Fighting Dog"
    :o)


  • #22   28. jan 2011 God idé at følge rådet med også at melde hende damen, da det jo er dig der har dit på det rene og ikke hendes!
    Jeg vidste så ikke det med at shar pei har været forsøgt som kamphund, men altså man går jo ikke bare ud fra dens udseende at det er en kamphund, for den ligner jo ikke specielt meget nogle af listehundene, så det er nok ikke særlig sandsynligt at damen vidste den har været forsøgt som kamphund.
    Men marianne, godt at høre at der ikke skete din Ozzy noget, og jeg mener også det var korrekt at give hunden et los, jeg havde gjort det samme i dit sted!


  • #23   28. jan 2011 Marianne :

    sådan forstod jeg ikke beskeden..

    men så er vi jo enige smiley syntes bare du skrev de havde været kamphunde..


  • #24   28. jan 2011 Jeg synes faktisk Ozzy klarede det flot. De færreste hunde, inkl. mine egne ville have nøjes med at ligge sig på den der lige har siddet fast i ens kæbe. Men ja jeg havde nu også losset den væk, i dit tilfælde skal ejeren jo nok være glad for, du lossede den væk, end Ozzy havde fået den væk.

    Godt i begge er ok smiley


  • #25   28. jan 2011 marianne H

    Så kan den gamle so lære at have de møgkøtere i snor hahahaha.

    Godt din hund har det fint.

    Skriv hvis der blir mere i sagen....

    1000 kr for at lufte hund!!! HAHAHAHAHAHHAHAA


  • #26   28. jan 2011 marianne H: Hehe tror ikke det vil være så smart hvis der er en næsten gang, at du losser hende bagi ;oP Synd for den hund at du måtte losse til den, men vil også mene det var bedre end Ozzy måske havde bidt den, damen er selv skyld i det der skete i dag. Godt du også fik ringet til landbetjenten. Tænker lidt om det mon ville være en god ide at tage billede af Ozzy's lille hak?

  • #27   28. jan 2011 he hen det er da rigtigt at den ikke er god til kamp men den er brugt til det ligesom mange af listehundene der kun har haft kamp som bibeskæftilse
    men kan du selv finde ud af det
    citat:hej julie

    ja den var OPRINDELIGT kamphunde, men det stoppede for mange år siden, da shar peien ik egner sig til kamp. prøv lige at læs lidt om den, ozzy bed den jo heller ik, han forsøgte at vende røven til, men der sad terrien allerede fast i ham
    citat 5 min senere:hej dan

    en shar pei er IKKE en kamphund

    altså fordi der er hunde der er bedre i kamp så er det ikke en kamphund oprindeligt ?????


  • #28   28. jan 2011 tak ina

    og nana, de HAR VÆRET kamphunde, læs dog hva jeg skriver


  • #29   28. jan 2011 ja de har været kamphunde
    ligesom alle de andre kamphunde så er de selskabs hunde i dag
    ligesom de fleste retrivere er stue hunde i dag så er det stadig en jagthund
    en slæde hund født op opvokset i en stue er det heller ikke en slædehund ?
    come on erkend dog hundens historie istedet for og kom med alle mulige krumspring


  • #30   28. jan 2011 Dan - det er den evindelige fornægtelse der træder frem ;o)
    desværre....

    til TS - synes det er super at damen kom til at betale for sin gåtur... ;o)
    frygter selv at det sker for mig en dag........ altså at jeg står i din situation.....


  • #31   28. jan 2011 Tog M ja hvis folk bare ville erkende hvad deres hunde rummer så så tingene nok anderledes ud..... men den er jo så sød og rar med børn så jeg kan ikke forstå den åd naboens hund .det har den aldrig gjort før;-( åhhh blir så træt i ansigtet, lige om lidt kommer diskukionen om muskelhund/kamphund sikkert smiley

  • #32   28. jan 2011 Selve racens udspring siges at være at finde i den kinesiske ulv – videre over i den hund der fandtes før Han Dynastiet og som blev benævnt ” Chinese fighting dogs”.( I Kina havde man et begreb ”kamphund” der dækkede over alle de gårdhunde der blev anvendt til at vogteopgaver og jagt – det er således ikke et begreb vi med vores sprog kan overføre til nytidens begreb kamphund.) Det er altså ikke muligt helt nøjagtigt at fastslå hvor gammel racen er, men man kan med sikkerhed sige at den er flere tusinde år gammel og at oprindelsen er før Han Dynastiet men man kan ikke tilbagedatere den nøjagtigt.

    (link fjernet)



  • #33   28. jan 2011 Dan .
    Måske man skulle tie stille når man ikke ved hvad man snakker om...


  • #34   28. jan 2011 Dan - jeg kan også mærke den der lille nerve ved siden af højre øje.... den begynder så småt at hoppe nu.......
    der er ingen skam i at eje en kamphund.... kan slet ikke forstå at folk er så forhippede på at kalde dem muskelhunde/kærlighedshunde/familiehunde ja whatever-hunde.....


  • #35   28. jan 2011 Heidi - måske du skulle læse det hele inden DU udtaler dig? ;o)

    ***Men nogle af de 20 Shar Pei´er i HONG KONG blev brugt til hundekampe (i 1960-1970´erne)***


  • #36   28. jan 2011 gider ikke kopiere det hele.... så interessant er det alligevel ikke ;o)

  • #37   28. jan 2011 Hvor er det godt at høre at der stadig findes retfærdighed.
    Det kan måske lære hende en anden gang at få snor på sine bidske kræ.


  • #38   28. jan 2011 heidi k lige lidt fra den side du linker til
    Shar Pei blev brugt til hundekampe under Han dynastiet. Selvom dens kraftige kæber og stive pels, rigelige og fleksible hud og de små ører, som hos nogle af tidlige Shar Pei´er kun var på størrelse med en tommel fingernegl, gav hundene en fordel, så kunne de ikke måle sig med nogle af de tungere racer. Og for at øge deres kamppræstationer sultede man dem, gav dem stoffer og stak dem med stænger for at få dem til at angribe. Fordi de ikke var rigtig gode i kamparenaen, blev de mere og mere brugt til at jage vildsvin og vogte ejendom. (kilde: Juliette Gunliffe. The Shar Pei Today) )

    er vi enige i at den har været brugt til hundekampe ligesom SBT AST ambull men ingen af dem egner sig så godt som en pitbull
    måske man skulle læse det man linker til inden man ber andre om og tie stille ..eller var det for langt ?


  • #39   28. jan 2011 t og m: nej men det er en skam ikke og erkende det smiley

  • #40   28. jan 2011 Dan - HELT enig smiley
    man kommer langt, hvis bare man er sit ansvar bevidst smiley


    (synes også det er yderst morsomt, at bede andre tie bøtte, når der så i SAMME tekst står præcis det, der er blevet sagt)-men der blev da stille ;o)


  • #41   29. jan 2011 Dan . - -T&M Hysted -

    Har skam også læst det hele af det jeg linker til.
    Men kan se at det er meget blandet hvad der står hos henholdsvis shar pei klubben og opdrættere.





  • #42   29. jan 2011 Tina har du forretsten droppet at tegne for mig?
    Hørte aldrig mere fra dig efter jeg sendte billederne???


  • #43   29. jan 2011 Godt der ikke skete mere.
    FEDT kællingen får en bøde på 1000. Er bare så træt af løse hunde der ikke er styr på.


Kommentér på:
så skete det:(

Annonce