{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

arrrghhhh - dumme unge hundeejere --- {{forumTopicSubject}}

ja jeg ved godt jeg generalisere.. men nu faldt jeg over endnu en unghund sat til salg fordi man ikke lige har overvejet sit hundekøb ordentligt.. ejer var i foråret meget aktiv her på hg fordi de bare sååååå gerne ville have en lille hund og kunne tilbyde den guld og grønne skove..

skrev dengang til dem at jeg syntes de skulle overveje deres køb rigtig godt for en hund er for de næste 10 - 13 år --- men nej de var helt klar og kunne tilbyde paradis.. og hvad finder jeg nu i annoncerne -- deres hvalp er til salg for de skal flytte....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arrrghhhh - dumme unge hundeejere ---
  • #1   7. okt 2008 pb??

• #2   7. okt 2008 ja sådan er det jo tit herinde.. men man må jo heller ikke sige noget til dem så bliver man høvlet ned, med man er bedre videne, og man snakker om noget man ikke har forstand på

• #3   7. okt 2008 pb her også

• #4   7. okt 2008 Syntes bare det er noget forbandet pis at trække alle over en kam på den måde, der er eddermamer også mange hunde til salg fordi familier vælger at købe en hund før de ved om børn er allergiske eller fordi de ikke har tid pga arbejde, men det er sku altid os unge man hører om og det synes jeg er noget fis! Du må hjertens gerne svine dem til som gør sådan men lad være med at generalisere på den måde smiley

• #5   7. okt 2008 ja det er da typisk.

jeg kender også en der har købt en frask buller fordi den jo er sååå sød, men da jeg sagde noget med levealderen på omkring 10-15 år sagde hun. Aj kan den blive så gammel ?? det havde det unge par jo tydeligvis ikke tænkt over. så trist sådan noget

• #6   7. okt 2008 KAn godt forstå du er bitter når du gav dem det råd, men det er bare ikke alle os unge hundejere der er uansvarlige. JEg er ikke og bliver ked af det når det tit er den holdning folk kommer til os med derfor jeg reagerede lidt voldsomt smiley

• #7   7. okt 2008 Maria P

Hvis du har dit på det rene behøver du vel ikke og føle dig truffet ? smiley

• #8   7. okt 2008 maria p -- jamen tillykke med at du er ansvarlig -- og ja jeg ved godt at der er familier der også skal af med deres hunde - og ja jeg generalisere... nok fordi jeg ofte oplever at det er de unge frem for de ældre der anskaffer sig en hund som brug og smid væk ting

• #9   7. okt 2008 Nej føler mig heller ikke truffet overhovedet smiley men jo flere af den slags debatter der er, jo mere bliver ens holdning negligeret herinde fordi man ung og ikke har den samme erfaring og bla bla bla så et eller andet sted går det os uder over en som mig når folk får den holdning til alle unge hundeejere.

• #10   7. okt 2008 Hundemutter: jeg synes nu den er meget 50% 50% må jeg sige

• #11   7. okt 2008 maria træk lige været du lyder som de forflute muskelhunde ejer.. med mindre du står også er ved at sølge din hund eller tænker på det behøver du ikke at føle dig ramt.. det gør jeg sku ikke, for jeg ved jeg aldrig kommer af med beate før jeg køre hende til dyrelægen og afliver hende fordi hun ikke kan mere

• #12   7. okt 2008 Pb, please?

• #13   7. okt 2008 Nej men iben, det der bare er galt det er at det kun er når det er de unge man generaliserer og siger uha de er uansvarlige osv osv, og synes bare aldtig at der kommer en hadetråd når voksne mennesker og familier sælger hunden af den ene eller anden grund det er mere derfor, og synes måske man skulle tage alle uansvarlige hundeejere over en kam istedet for kun de unge

• #14   7. okt 2008 Og NEJ skal aldrig af med min hund før den selv er klar til at forlade denne verden

• #15   7. okt 2008 Jeg bryder mig nu heller ikke om generaliseret af NOGEN ting, men måske er det realistisk det her .. Jeg ved det ærligtalt ikke. Jeg syntes nu også det er både og med om det er unge eller ældre som sælger der hunde. Jeg bider meget mærke i de annoncer hvor der er hund til salg pga. skilsmisse - det er vel ligeså tåbeligt som at unge sælger pga. flytning (skal der så også laves en debat om dem?)

Jeg er også selv en ung hundeejer på 18 år og har ALDRIG før har haft hund før, så havde heller ingen erfaring .. Fik hund et par måneder efter at jeg flyttede hjemmefra og har IKKE planer om at skille mig af med min hund pga. alt muligt .. Jeg er indstillet på at min hund er som mit barn for mig .. That's it ... Det gør mig ikke mere uansvarligt at jeg kun er 18 år !!

• #16   7. okt 2008 maria - det er langt fra 50-50 % - nu tog jeg lige en lyn statestik - ud fra genplaceringshunde til salg er på HG -- altså ikke hvalpe og her er gennemsnits aldren for sælger 21,7 år --

• #17   7. okt 2008 Jeg syntes i det hele taget at der er rigtig mange hunde til salg på marked pga forskellige årsager.

Jeg syntes, at det er så ærgeligt at folk ikke tænker sig lidt mere om inden de anskaffer sig en hund. Det er et levende væsen. Som knytter sig utrolig meget til sine mennesker. Og det er så synd, når de skal starte på en frisk...det er jo ikke hundens skyld, at folk ikke tænker sig om. Og sidder sig ind i hvad det indebære at have hund. Jeg må indrømme, at jeg bliver noget vred indeni, når jeg ser disse annoncer.

Og selvfølgelig kan der være årsager til at man bliver nød til at gå af med sin hund. Men jeg mener virkelig også at der er mange dumme grunde. Som man burde have tænkt på inden. For det er jo ikke en tøj dukke...

Ja...også lige et lidt surt opstød herfra. Syntes bare det er så ærgeligt og synd for hunden...

God dag til alle...

• #18   7. okt 2008 Ja herinde på HG er det måske sådan men jeg mener nu også mere sådan i det hele taget, om en måned er det måske anderledes.

• #19   7. okt 2008 SD: tak for det smiley det er også bare fordi man møder så mange ude i virkeligheden som bare har samme holdning og det gør mig vildt irriteret

• #20   7. okt 2008 Det er jo ikke kun hos unge man ser de annoncer :S Der sker også hos de ældre hunde ejere, samt flergangs hundeejere..

• #21   7. okt 2008 nu fik jeg selv pølse da jeg var 20 år - og ikke viste en skid om hundehold... så det er slet ikke fordi jeg ikke selv har været der. - jeg har taget mange kampe for at kunne beholde mine hunde - jeg har måtte bo tvivlsomme steder fordi at man der måtte have hund og jeg har bla opgivet en kæreste fordi han ikke brød sig om pølse. det undre mig bare hvad det er der gør at folk ikke lytter når erfarne hundeejere oprigtigt svarer på deres spørgsmål --

• #22   7. okt 2008 evt. fordi der er så mange med så mange forskellige erfaringer, at man får kastet så mange modsigende ting i hovedet at det altid vil se dumt ud for nogle og rigtigt for andre..

• #23   7. okt 2008 Hov hov... Ikke generalisere.. smiley Vi er nogle fornuftige unge hundeejere herinde vil jeg da mene.. smiley Også en del da..

• #24   7. okt 2008 Kunne man få en PB?

• #25   7. okt 2008 pb her os smiley

• #26   7. okt 2008 Ejeren har en hjemmeside, hvor alderen står...

• #27   7. okt 2008 Tja.. Man kan altid skifte emne og snakke om generaliseringer i stedet for at forholde sig til det faktiske problem at der findes mange unge der anskaffer sig hunde uden at tænke sig om. Jeg synes ikke selv at jeg er en af dem (var 20 da jeg købte min hund), men bare fordi jeg og en del andre kan finde ud af det betyder det ikke at der ikke findes massevis af andre der ikke kan.
    Og JO, der findes dårlige hundeejere i alle aldre, men denne tråd handler altså om de unge der ikke tænker sig om - og de findes altså om vi andre er verdens bedste eller ej.

• #28   7. okt 2008 Vil også gerne bede om en pb smiley

Kan slet ikke forstå at nogen kan få sig selv til det, har selv siddet og tudet fordi min bror foreslog at jeg skulle give Chianti til mine forældre, fordi de har bedre tid til hende

• #30   8. okt 2008 uhhh ja june -- har også tilbragt 2½ år i en kolonihave for at kunne beholde mine hunde -- så kender det godt med kun at skulle være yderst kreativ specielt i vinter mdr...

• #32   8. okt 2008 jeg havde en stor tank der samlede regnvand op som jeg brugte til at bade i om vinteren hvor der var lukket for vandet -- også havde jeg drikkevand i dunke... men kunne beholde hunden og gøre min uddannelse færdig -- det var det vigtigste..

Kommentér på:
arrrghhhh - dumme unge hundeejere ---

Annonce