664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

kennelhoste igen sorry... kennelhoste igen sorry...

Nu har jeg så lige fået afvide at den hund Tulle legede med torsdag i sidste uge nok har kennelhoste og så kommer der lige et par tanker herfra jo.

Hvis Tulle er smittet vil jeg kunne se det inden for 10 dage efter eller?

Hun skal jo så ik ud blandt andre hunde nu når jeg ik ved om hun overhoved er smittet, men hvor meget smitter det, kun når de sammen osv?

For min søn leger med en nabo søn som også har hund og tænker på om de kan bære smittet via krop og tøj eller kun fra hund til hund??

skal ikke udsætte nogen som helst for smitte fare jo...

Håber bare ik min lille pige er smittet.. det ville være synd jeg sku isolere hende fra andre nu , hun har brug for at se andre hunde jo..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kennelhoste igen sorry...
  • #1   9. okt 2008 Det smitter meget......

• #2   9. okt 2008 (link fjernet)

• #3   9. okt 2008 kennelhoste smitter som influenza. altså mest ved direkte kontakt, hvis din søn leger med naboens søn, så kan det måske godt i teorien smitte, men det er ikke noget jeg ville bekymre mig om, hvis ikke det er helt små hvalpe på få uger eller en svagelig hund.

hvor gammel er din Tulle, er hun blevet vaccineret?

• #4   9. okt 2008 Det smidter helt vildt. min dyrlæge siger at hvis man som person er sammen med en syg hund og skla over til en rask skal man vaske sig godt og skifte tøj.
    Jeg ville ikke tage nogle risiko overhoved, det er en grim sygdom specielt for hvalpe og ældre hunde. Kender godt din følelse jeg havde det på samme måde da chunta var syg men det hjælper bare ikke noget.

• #5   9. okt 2008 man kan sagtens tage kennelhoste med hjem på hænderne eller under skoene.... Så hvis i mistænker det, så få lige sønnen til at vaske hænder og tage jakke og sko af, inden han hilser på hunden...

• #6   9. okt 2008 jeg synes nu ikke at det er sååååå smitsom. Man skal da tænke sig om, ja...altså ikke rode en hund med kennelhoste i munden, og så gå videre til den næste. og de skal heller ikke spise af samme skål. Men derudover synes jeg ikke at det er specielt smitsomt, hvis man ellers undgår direkte kontakt hundene imellem. Jeg har selv prøvet det. Og selvom jeg havde flere hunde så var det kun et par stykker, der blev ramt, og det var ikke sådan at jeg skiftede tøj/sko når jeg skulle gå fra de smittede til de ikke smittede.....men jo, man skal tænke sig om.

• #7   9. okt 2008 Lykke... dine hunde kan jo sagtens alle være smittede, og de så har forskelligt imunforsvar der gør at nogle reagere mere end andre...
    Og kan godt være du synes det ikke er slemt og smitsomt, men det synes dyrlæger og forskere der undersøger bakterierne smiley :)

• #8   9. okt 2008 Camilla: jeg vil nu stadig sige, at jeg nægter at tro på, at de var smittede, idet på et eller andet tidspunkt ville det komme til udtryk, f.eks i stress situationer som udstilling osv.
    Hvor har jeg skrevet at jeg ikke synes at det er slemt?
    Så længe man isolerer hunden der er smittet, og evt den hund man ved, den smittede hund har været i kontakt med, så tror jeg ikke på, at der sker noget. Heller ikke selvom man ikke lige skifter tøj....men hver sin teori. Man skal selvfølgelig ikke være skødesløs i sin omgang med smittede hunde, som sagt skal man tænke sig om......

• #9   9. okt 2008 Nu er det sådan at den hund Tulle legede med havde været til dyrlægen og dyrlægen sagde det ikke var kennehoste, men bar en alm hoste men nu har en opdrætter så sagt det nok er kennehoste, derfor vil jeg tage mine forholdsregler og være på den sikre side.. og det jo kun dage det handler om, for nu det en uge siden de var sammen og tulle er rask og frisk så indtil videre ingen panik men ville derfor vide præsis hvor mange dage for jeg har læst netdoktor osv, men alle sider har forskellig infoer..

Tulle er 4 Mdr og har fået sine vaccinationer som 8 og 12 uger kan de have beskyttet mod hun ikke bliver smittet, hvis nu hun ik er blevet det?

Det vil være umuligt at få en dreng på 3 og 5 til at forstå de skal vaske hænder osv hele tiden derfor er det noget være rod hvis hun nu blir syg.. for de to drenge leger hos hinanden dagen lang og er jo os i børnehave hvor de jo kommmer hjemmefra så man kan ik rigtig sikre sig den vej.. og jeg kan jo ikke lukke Tulle inde i et rum de timer drengene leger her... det godt nok svært så smiley øv altså...

Drengens hund er 2 år..

og har lige fået sin årlige vaccine for 2 dage siden faktisk..

Håber bar på det bedste smiley

Forresten har jeg læst nogen får pencillin mod det andre ikke hvordan kan det være??
    og begge komme over det...

• #10   9. okt 2008 Dem der får pencilin får det mod de følger sygdommen kan give. som fx lungebetændelse... Selve kennelhosten kan man ikke give noget for da det er en virus... Men som sagt kan de få noget for ubehaget og for de andre ting der støder til....

• #11   9. okt 2008 det er en luftbåret sygdom og den kan derved hænge ved vil nu mene at de´n ikke skulle kunne smitte igennem dín søns tøj men hvis hundene derimod er tæt på hinanden hold hende isoleret fra andre hunde og håb på det bedste held og lykke med det

• #12   9. okt 2008 Line ikke kun luftbåren.. For som også Lykke skriver længere oppe så smitter det gennem savl og det at dele vandskåle og sådan.....

• #13   9. okt 2008 Hun vil ikke komme ud blandt andre hunde før jeg er sikker på hun ikke er smittet, men jeg har stadig ik fundet ud af om det var rigtigt med de 10dage fra hun var sammen med en smittet hund, til jeg vil kunne se om hun er smittet??

• #15   9. okt 2008 Jo ca 10 dage så vil du kunne se det.........

Kommentér på:
kennelhoste igen sorry...

Annonce