{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Tillidsbrud? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Futte skal have fiskeolie og flydende glokusamin dagligt. Hvis jeg blander det i hendes mad, nægter hun at spise.
Derfor bliver jeg nødt til at tvinge det i hende. Det gør vi ved at min kæreste holder hende, og jeg "sprøjter" det stille og roligt ind i munden på Futte med en sprøjte.

Hun gemmer sig under sofaen, og kan bare ikke lokkes ud derfra. Derfor fanger vi hende, når hun ikke lige venter det.

Er det et tillidsbrud set fra Futtes side?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tillidsbrud?
  • #1   9. okt 2008 Det kan da i hvert fald ikke være de bedste oplevelser...
    HVorfor skal hun have de tilskud? fejler hun noget eller?
    Og hvorfor ikke i stedet finde et foder med tingene i?

• #2   9. okt 2008 Hvordan dælen skal vi ellers gøre det?

Futte har engelsk syge og skal derfor have ekstra fiskeolie og glokusamin.. udover det der findes i foder.

• #3   9. okt 2008 kan man ikke komme det i tun, leverpostej eller noget som hunden godt kan li? så det ikke smages så meget, hvis det virkelig er vigtigt?

• #4   9. okt 2008 Hun skal have 4 ml af hver, så der skal ret meget leverpostej i før hun vil spise det.. det er jo ikke sundt?

• #5   9. okt 2008 ville ringe og spørge dyrlægen om råd for er sikker på jeres hund til sidst ikke stoler på jer:(

• #6   9. okt 2008 Jeg ville også høre dyrlægen ad om tilsvarende tilskud, med samme gode egenskaber, kan fåes på en anden måde - måske som pulver eller tyggegodbider...
    For jeres nuværende fremgangsmåde lyder ikke som en god løsning i længden smiley
    Ellers kan i forsøge at positivt betinge tilskudene. simpelthen gøre det til dagens ubestridte bedste tidspunkt, når dette serveres. Lige hvordan har jeg ikke noget bud på. Måske med klikker...

• #7   9. okt 2008 Det kan dyrlægen da ikke hjælpe med?

• #8   9. okt 2008 Det skal desværre være flydende.
    Vi stopper straks med sprøjten og håber på at tilliden kan komme tilbage.
    Vi må prøve at blande det sammen med et eller andet, der tager det værste af smagen.

Tak for jeres svar:)

• #9   9. okt 2008 Ellers kunne du måske give hende noget ekstra lækkert efter hun har fået det "dårlige"? Det kan være at det kunne vende det til en lidt mere positiv oplevelse?

• #10   9. okt 2008 Kirstine:
    Det har vi også prøvet.. men desværre uden held:(

• #11   9. okt 2008 Nå, øv... synes lige jeg var så klog smiley Måske ville jeg prøve at dele det op over 2-3 gange om dagen så det er lettere at blande op... Ellers har jeg ikke flere kloge ting og sige *ss*

• #12   9. okt 2008 Prøv at blande det i a 38 mixet med lidt torskerogn evt.. Det vil de fleste hunde spise og kan tåle smiley

• #13   9. okt 2008 Super ideer I kommer med.. dem vil vi prøve.. mange tak for hjælpen:))

• #14   9. okt 2008 Uhh jah find noget hun kan lide at spise og bland det deri.

Der er maaange ting du kan vælge at prøve så det ikke alt sammen er "usundt" og ikke altid det samme, men bare en god guffer i forbindelse med at hun alligevel skal have sin medicin.

Leverpostej, tun, makrel eller anden form for fisk, kylling, skinke eller andet kød etc.

Hvis Kia skal have flydende medicin sprøjter jeg medicinen ind i de der små frikadeller man kan købe eller i andet kød. Så giver jeg hende først en frikadelle uden medicin og derpå den med medicin mens jeg "utålmodigt" tilbyder hende endnu en frikadelle hvorpå hun skynder sig at spise medicindellen så hun ikke går glip af den næste godbid.

Nogle gange spytter hun medicindellen ud og så får hun ikke næste godbid før hun har vist interesse for medicindellen ...

Hun skal gøre trick for godbidderne :o)
    Således bliver det bare endnu en lille træningsafbræk i hverdagen som hun er vant til. 5 minutter her og 5 minutter der hvor vi holder hendes "tricks" i behold og hun får gevinst i form af ros og godbidder :o)

Kia fik allergi da hun var 6 mdr. gammel ... Hun har siden skullet have medicin i forbindelse med udbrud eller forebyggende hvis hun stikker sig på e bi eller lign. så jeg har bevidst trænet at gøre medicinering til en naturlig del af hverdagen.

Nogle gange får hun medicindellen som nr. 2 delle andre gange som nr. 4. så hun ikke lærer at nr. 2 altid er BVADR :o)

Det samme gør jeg med tbl.
    I et stykke kød eller andet hundeguf og så spiser hun det.
    Hun ved godt at det lugter forkert men når jeg tilbyder hende det må det vel være okay?

(Sådan tænker hun sikkert ikke men tillid er vigtigt hvis I skal have hende til dgl. resten af hendes liv at indtage medicin).

Jeg ville ikke tvinge noget i hende da det netop som du siger er tillidsbrud :o( Når I tvinger hende viser i hende også at selve medicineringen er noget skræmmende da I opfører jer mærkeligt og grænseoverskridende ...

I skal have fjernet stressmomentet igen så medicinering bare er en helt ufarlig måske endda positiv dagligdagting.

I gang med at træne tillidsøvelser og prøv evt. at gøre medicineringen til en af dagens gode oplevelser :o)

Held og lykke :o)

• #15   10. okt 2008 Umiddelbart tænker jeg lidt at man kunne blande det i makrel i tomat. Det kan de fleste hunde li' og der skulle da være en chance for at det kan dække smagen lidt. Og sådan en dåse om dagen dør hunden jo ikke af:o)

• #16   10. okt 2008 Uhm makrel i tomat er skøønt siger Kia :o) og så har tomat jo ry for at fjerne øjensnask og dillersnavs .o) Øhh hos hunde altså :o)

• #18   10. okt 2008 Jeg har nok været bange for at give Futte for meget "snask" til at skjule smagen, da hun ikke må tage på i vægt. Så må jeg skære lidt ned på foderet, hvis hun skal have en dåse makrel hver dag.

Tusind tak for alle jeres gode råd:))

• #19   10. okt 2008 Jannie -makrel i tomat er heldigvis ikke så fedende, og at skære en smule ned i tørkosten er jo intet problem:o)

• #20   10. okt 2008 Har købt makrel, så vi er klar:)) Håber virkelig vi kan genvinde Futtes tillid.

• #21   10. okt 2008 Ja og havde Futte været en rask hund, ville jeg heller ikke være betænkelig ved at skære ned i mængden af tørfoder.

Kommentér på:
Tillidsbrud?

Annonce