13. aug 2008 Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Usikkerhed overfor mænd.. {{forumTopicSubject}}
Ja, det er ikke mig, der har det, men min hund. Jeg har en sheltie, der viser stor usikkerhed, når der kommer eksemplarer af hankøn indenfor døren. Hun tør ikke gå hen til dem og hun gør højt og vedvarenede. De hankønsvæsener, der kommer her i huset er ellers meget stille og rolige, men der kommer selvfølgelig en del, da jeg har en datter på 19 og en søn på 16. Overfor den kvindelige del er der ALDRIG problemer, hun går direkte hen til dem, så snart de er inden for døren - søgeer selv kontakt og vil MEGET gerne snakke. Hvis det er en mand, så gøer hun og tør ikke gå derhen. Jeg har udstyret dem med godbidder - også nogle rigtig gode af slagsen, men det hjælper ikke noget.
Og der er faktisk en del af dem, der kommer her, der har stor erfaring med hunde, så det er ikke fordi, de gør noget "forkert" eller skræmmer hende. De sætter sig på gulvet og prøver at lade hende tage kontakt.
Efter nogle timer, (ja, timer), tøer hun op og så vil hun godt snakke med dem. Men hvis de skulle formaste sig til at komme dagen efter, så starter "cirkusset" forfra med gøen osv.
Det skal lige siges, at min hund ingen problemer har med min søn eller min kæreste (som også er af hankøn - he he). Og hun har - så vidt vides - aldrig været udsat for traumatiske oplevelser med hankønsvæsener.
Er der andre, der har prøvet dette og endnu bedre, er der nogle, der har en god forklaring på dette? Hun kan simpelthen spotte det i samme øjeblik, døren er gået op, hvilket køn, der er tale om. Børn er der aldrig problemer med - uanset køn.
Det er ikke noget problem for mig, udover at det selvfølgelig er træls med den gøen og det er frustrerende for de unge mennesker, at hun så klart undsiger dem. Men jeg er bare vildt nysgerrig efter, hvad det dog kan skyldes og om andre har gjort samme erfaringer?
Så hvis I har nogle input - så kom med dem
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
Det kræver dog, at de mænd der kommer indenfor vores døre følger de regler som jeg opstiller.
Min hund har heller aldrig haft dårlige oplevelser med mænd mens han har boet med mig.
Jeg er dog før blevet gjort opmærksom på, at de dårlige oplevelser jo kan være sket hos opdrætter. Andre forklaringer har jeg ik:)
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Carina H: Tak for dit input. Jo, det giver skam fint mening, men det er såmænd ikke træningen, jeg efterlyser, vi skal nok komme efter det. Det er mere teorien bag, - hvis, der er en sådan - for angsten/usikkerheden. (Større fysik, dybere stemme osv). Og om andre har oplevet det samme.
Det ville jo være mere enkelt, hvis hun havde usikkerheden overfor ALLE mennesker og ikke kun kønsbestemt. For sheltien KAN være en reserveret race og så ville jeg egentlig bare acceptere, at det er hun så. Men sådan forholder det sig ikke her - det er KUN mænd, hun reagerer overfor.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Men det kunne faktisk være en mulig forklaring, at hun ikke er ordentligt præget på mænd. Hvorimod hun er præget på både kvinder og børn - der var 3 små børn i familien.
Usikkerhed overfor mænd..