{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Kunne i sælge jeres hund?? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og kiggede salgsannoncerne igennem, og bliver bare så sur og trist når jeg læser hvor mange der skal af med deres hunde af latterlige årsager.. "Har ik nok tid, er blevet skilt, nyt job, ny bolig" osv osv..

Kunne i nogensinde finde på at sælge jeres hund?? Jeg kunne ihvertfald ikke, lige meget hvad der skete ville jeg ALDRIG skille mig af med Nuba..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunne i sælge jeres hund??
  • #1   16. okt 2008 Ja, det kunne jeg hvis han havde det dårligt hos mig.

• #2   16. okt 2008 Samme som søster..

• #3   16. okt 2008 Jeg ikke bare tror det - jeg har været tvunget til det. Mine 2 tøser kunne bare ikke sammen, og det var jeg nødt til at tage alvorligt. Det er pokkers hårdt, og jeg savner Bolette pigen hver dag. Men jeg ved hun har fået et rigtig godt hjem, og hvorfor har hun ikke fortjent at få et godt liv, når jeg nu var nødt til at vælge imellem hende og Bianca.

Her nytter det ikke at være egoistisk - det er hundens tarv frem for min, der tæller her.

Men det er da absolut ikke noget jeg ønsker at skulle gøre igen. Men man kan jo desværre ikke spå om fremtiden.... så ingen kan vel undslå sig fra at kunne komme i en situation, hvor man er tvunget til det.

• #4   16. okt 2008 .. eller.. jeg ville nok overveje en aflivning frem for at udbyde ham på HG. Når du spørger om jeg ville sælge har jeg i tankerne at det skulle være indenfor min vennekreds eller hundenetværk

• #5   16. okt 2008 Nej da.
    Og HVIS vi kom ud for at vi af en eller anden grund ikke kunne ha Daisy, ville hun blive givet væk til nogen vi kender meget godt så jeg altid kunne følge hende.
    Men det sker aldrig. Hvad er et liv uden hund? :o)

• #7   16. okt 2008 Selvfølgelig er der åsager som kræver det, det er jeg klar over.. Men jeg synes bare at der er SÅ mange tynde grunde herinde. Også skilsmisser, ja i må meget undskylde, men jeg synes det er en tynd grund i de fleste tilfælde, jeg tvivler på at det er alle som skriver herinde at de skal af med deres hund pga skilsmisse, som kommer af med den fordi det simpelthen er umuligt at finde ny bolig hvor man må have hund.

• #8   16. okt 2008 Kort og godt NEJ jeg vil aldrig sælge en af mine hunde, jeg stod også i den dumme situation sidste år at jeg mistede min bolig, men mine hunde kommer i første række og de har altså klaret det fint at vi nu har boet på et værelse hos min mormor i over 1 år nu, de ser det som deres hjem og de kræver ikke meget plads, de bliver jo aktiveret uden for og slapper af inden dørs...

• #9   16. okt 2008 Netop Nadja, hvis man virkelig vil, så kan man også godt få det til at fungerer, det er måske ikke altid det mest optimale i en periode, men sådan er det jo bare.

• #11   16. okt 2008 Nej......Jeg kunne aldrig sælge mine hunde. HVIS der skete noget nu som gjorde, at jeg ikke kunne have dem, ville Blackie blive aflivet, Lotus foræret til sin opdrætter og Kaido ligeså........Men det er utænkeligt, da jeg, udover min mand, har en familie, som elsker de hunde, så de ville klart tage sig af dem:-))
    Boligmæssigt vil jeg hellere bo på gaden sammen med mine hunde end at sælge dem:-)

• #12   16. okt 2008 Jeg synes ikke det er latterlige årsager, men jeg ville aldrig gøre det alligevel.. Så propper jeg ham sgu i tasken smiley

• #13   16. okt 2008 Nej det er jeg enig i, men til forskel for så mange andre, ville jeg aldrig nogensinde skifte job eller bolig hvis det betød at jeg skulle sælge min hund.

• #14   16. okt 2008 Nej !
    Emma skal enten bo her ved os eller i hundehimlen......var hun en ung hund, så måske, men ikke den alder hun har nu, så kunne jeg ikke drømme om det.

• #15   16. okt 2008 Nej, jeg kan ikke lide at sælge dyr.
    Derfor kunne jeg ikke finde på det.

• #16   16. okt 2008 Jeg tror, jeg ville vælge aflivning før videresalg. Ihvertfald som tingene står lige nu.

Jeg kan ikke helt sætte mig ind i situationen.

• #17   16. okt 2008 hvis jeg skulle flytte så ville jeg ikke flytte et sted hen hvor man ikke måtte have hund jeg ville aldrig sælge loke for han er for meget værd i mit hjerte så ingen ville have råd til ham smiley

• #18   16. okt 2008 *Fruit Batten* Så for dig betyder træningen mere end selve hunden?? Eller hvordan skal det lige forstås???

• #19   16. okt 2008 jeg tænkte faktisk en gang at jeg ville havde ønsket at jag havde solgt lucky... men jeg ved det ikke rigtig... på en måde hvis jeg vidste at hun ville havde haft det bedre og fået nogle ting som jeg måske ikke havde magtet at give hende. og på en måde ikke.. lucky og jeg havde en samhøringshed som er svær at beskrive

• #20   16. okt 2008 Der kan være mange grunde til, at man kan blive nødt til det...
    Har et vennepar som skulle af med den ene, da de ikke kunne sammen. De var begge fuldstændig opløst, men det var for hundenes bedste...

Men rent personligt ville jeg nok give ham til mine forældre. De er så glade for ham og har sagt, at de med glæde vil tage ham :o)

• #21   16. okt 2008 Jeg syntes ikke man kan skære det sådan over en kam.... Alle kan sku komme ud for en situation i deres liv hvor de er nødsaget til at skille sig af med sin hund, som det bedste for både hunden og ejeren....

• #22   16. okt 2008 Nej ikke uden en meget alvorlig grund og så ville jeg ikke sælge dem, men give dem til min bedste veninde, det er allerede aftalt.

• #23   16. okt 2008 Det er forkert at skille sig af med sin hund uden god grund, MEN, som internetbruger er det næsten umuligt at finde hoved og hale i om undskyldningen er *god* nok, især fordi det ikke er alt der skrives i en annonce.

Derfor vil jeg gerne dele med jer hvorfor 3 hunde har måttet forlade min families hjem i løbet af min levetid.

1. Bear: blandingstæve som min mor og far ejede da jeg blev født. Kunne under ingen omstændigheder lide mig, men tolererede min tilstedeværelse. Da min lillebror blev født (jeg var 3) slog det klik for den, og hun kunne finde på at stå og knurre ad spædbarnet gennem tremmerne i sengen.
    Hun kom på en gård hvor hun fik meget bedre kår, mere plads og mere opmærksomhed.
    Den grund der ville være skrevet i en annonce (havde det været idag): kan ikke med børnene

2. Mario, Golden retriever købt da jeg var 7 år og givet væk da jeg var 10 pga flytning grundet skilsmisse. Flytning og skilsmisse? skriger det vel i jeres indre, men vent, det bliver endnu bedre: Vi mistede samtidig alle vores penge, havde en uge til at forlade Hong Kong, og ejede intet andet end nogle smykker, penge nok til et depositum på en lillebitte lejlighed i dk (husdyr ikke tilladt) og flybilletter til DK. Vi (min mor og hendes to børn på 7 og 10) var hjemløse i et halvt år, og boede hjemme hos mormor, som hellere ikke kunne klare at have hund.
    Hunden kom til at bo hos vores dyrlæge som elskede ham, og hendes 3 andre hunde. Han blev 14 år gammel.
    I annoncen havde der stået: Grundet flytning (fordi resten ærlig talt ikke rager folk)

3. Bailey, Hovawart: Min mors x-kærestes hund, som jeg trænede og elskede som min egen. Manden fik kræft da hunden var ca 7 mdr og endte med at miste brugen af benene, de gamle gik fra hinanden og jeg flyttede i lejlighed for at læse i kbh (alt sammen indenfor 4 mdr). Min mor er sygeplejerske og har for skiftende vagter til at kunne tage så stor og krævende en hund, x-kæresten var ikke fysisk i stand til det, jeg tiggede og bad men fik ikke lov fordi de synes at det var både synd for mig og hunden (tid og plads).
    Hunden kom på en gård som tilhører en bekendt. Hun leger med en border collie til hverdag og passer på heste, køer og får.
    I annoncen havde der nok stået: grundet sygdom/skilsmisse/flytning, eller sådan noget...

Det giver sig selv at ikke alle har så gennemførte grunde, men jeg håber da at historien giver en smule perspektiv, fordi det netop ikke er hele historien man får i en salgsannonce.
    Det er også sk*de hårdt for hjertet at måtte sige farvel til sine bedste venner, og jeg ligger stadig søvnløs over de to sidste fra tid til anden fordi de har betydet så meget for mig. Men de har det altså bedre der hvor de er/var nu/dengang.

(jeg ruller dog stadig refleksivt øjne når jeg ser en muskelhund i lømmelalderen til salg.. en grov fordom, men sådan er jeg åbenbart)

• #24   16. okt 2008 ALDRIG....
    Og i tilfælde af at jeg skulle gå hen og blive slået ihjel i en bil ulykke feks. Så har jeg informeret miin familie om at min hund IKKE skal sælges/gives bort. Og hvis de ik kan have hende sammen med deres hund, så skal hun hellere aflives. Da jeg ikke stoler på at fremmede ville ku behandle hende li så godt..

• #25   16. okt 2008 NEJ! .. ... hvis mine valgmugligheder var opbrugt såsom mine børn ikke kunne overtage Harley.. af grunde .. jeg ikke selv var herre over.. ville han blive aflivet .

• #26   16. okt 2008 Aldrig i livet... jeg skal virkelig LAAAAANGT ude i hampen før jeg kommer af med mine, og jeg var næsten endt på gaden fordi jeg ikke kunne finde en bolig hvor dyr var tilladt, men det har aldrig strejfet min tanke en eneste gang at komme af med Baloo,.. hvis jeg skulle komme i en situation hvor jeg ved at jeg aldrig nogensinde ville kunne give dem et ordentlig liv igen bliver de aflivet, specielt Baloo for han kan ikke med andre. Hvis det er en situation hvor jeg ikke kan tage mig af dem i nogle måneder, ville min mor passe dem til der er styr på situationen.

• #28   16. okt 2008 ´*Søster Mcfluff* Først og fremmest er jeg rígtig ked af at høre den måde du har måttet sige farvel til så mange hunde på. Men jeg vil også lige pointerer at jeg altså godt er klar over at det ikke er alle som kommer af med hunden uden en seriøs grund, og jeg er også godt klar over at der kan opstå en situation hvor man ikke har noget valg. Og til mange af jer andre, så har jeg i mit indlæg skrevet nogle forskellige grunde som jeg synes er nogle tynde grunde, har ikke skrevet noget om, hvis man bliver syg eller hunden ikke kan med end anden hund, barn osv.

• #30   16. okt 2008 Hvor er hundens tarv henne - oplever at mange har en forstilling om at de ikke kan. Men står man i en situation hvor det ikke kan være anderledes, så tror jeg man vil overveje det.

Hvorfor er der ellers SÅ mange der bliver omplaceret.

BEEN THERE, DONE THAT - men det var ikke sjovt, men godt for hunden.

• #32   16. okt 2008 Nanna

Det har jeg også fuld forståelse for. Jeg har det egentlig på samme måde, og er faktisk nødt til at minde mig selv om det mange gange i løbet af en dag på HG for ikke at oprette tilsvarende tråde. Mit indlæg er mere et svar på dem (ikke nogen bestemt) der af en eller anden grund mener at de er herre over hvad fremtiden vil bringe - at der altid er en mulighed. Jeg er enig i at der <i>ofte</i> er en og at der er mange der virker som om de tager den lette løsning, men at man skal være åben for at nogle situationer ender med hunden som offer, være det aflivning eller viderformidling. Jeg taber dog fuldstændig tråden over for folk der med grædende hjerte sælger en hund for derefter at anskaffe sig en ny lige bagefter.

Jeg ville aldrig sætte min hund offentligt til salg, men at give ham til en bekendt ville godt kunne være en mulighed hvis jeg stod i møg til halsen - havde han adfærds eller sundhedsproblemer ville aflivning være løsning.

• #33   16. okt 2008 CHINE

Ja, hvis ejeren ikke magter det så får hunden hellere ikke en fis ud af at være der. Men hvor ville det være fedt at have en fremtidsmaskine så man på forhånd kunne finde ud af hvem der er egnet eller ej.

• #35   16. okt 2008 Nej

• #36   16. okt 2008 jeg ville ikke sælge, jeg ville aldrig tage penge for en (brugt hund)....

jeg har givet en hund væk, fordi hun var blevet panisk for min lejlighed, og hun var bare íkke en byhund... og det var helt klart i karlas interresse at hun kom ned til lillen, hun har et bedre hem end jeg nogensindekunne give hende.... og hvis lillen ikke ville have haft hend, havde hun været aflivet, ingen tvivl om det....

på det tidspunkt galdt det for mig om at se, hvad hun havde bedst af... og det var helt klart det rette valg, men nøj hvor måtte jeg holde mange pauser hjem fra slagelse, hvor jeg bare tuede....

hver gang jeg køre ned for at besøge hende, bliver jeg i tvivl om det er det rigtige jeg har gjort, men hver gang jeg køre hjem er jeg sikker i min sag.... karla er en landhund....

• #37   16. okt 2008 nej, hvis han ikke havde det godt her , så skulle han aflives, han skal ikke andre steder hen .
    men jeg går da meget ud fra at min trovaste ven bliver ved mig hele livet smiley og at han ikke klager over noget.

• #38   16. okt 2008 Nej så ville jeg først spørge familie og venner og hvis det ikke var en mulighed ville jeg få den aflivet. Ingen hund i min varetækt skal opleve at blive kastebold.

• #39   16. okt 2008 ham jeg har NEJ

men har stået i en situation hvor jeg var nødt til at skille mig af med min hund, af hensyn til hele familien, men mest af hensyn til ham

• #42   16. okt 2008 Nej ikke medmindre det var absolut nødvendigt - jeg har været en tur i helvede og tilbage igen med min den ældste af hundene - kan jeg gå 6 år igennem med så mange sorger og smerter så skal der meget til at kue mig og mit hundehold smiley

• #43   16. okt 2008 chancen er noget større for at manden bliver solgt smiley men aldrig hunden, mit kærlighedsbarn..

• #44   16. okt 2008 Kunne aldrig sælge Lilly, så meget ved jeg. Er meget afhængig af hende.
    Silas - ved det ikke. Blir også mere og mere glad for ham, så det kunne jeg nok heller ikke.

• #45   16. okt 2008 Canis bliver her :o) Han er mit barn og min familiehund no matter what! Jeg kommer aldrig i en situation, hvor jeg ikke kan have ham (ulykker, alvorlige handikap og allergiske børn undtaget - tror dog ikke jeg skal have børn).

Tria, min lille nye tæve, kunne jeg der imod godt finde på at sælge, hvis hun ikke kommer til at leve op til mine krav om udstilling og avl. Hun er købt til at opfylde mine drømme og kan hun ikke det, må hun give plads for et nyt forsæg. Jeg brænder for racen og vil gerne lave virkelig smukke og sunde dyr, som kan forbedre racen. Jeg vil samtidig have et tæt forhold til mine hunde og kan derfor ikke have ret mange.

• #47   17. okt 2008 nej, jeg ville aldrig sælge mine hunde videre..... de bliver hos mig eller bliver aflivet...

Så synes jeg, at det er lidt skidt, når man nu kan kalde det lamme undskyldninger for, at komme af med sin/sine hunde... men helt ærligt, der er ikke nogen der ved, om det er sandt eller ikke.... synes det er forkert , at dømme folk, før man reelt kender deres historie....
    Ja, der er mange hunde til omplacering, og nok har de måske valgt forkert, måske sker der noget i deres liv, der vender op og ned på det.... men at fordømme dem.... det vil jeg ikke...
    Det er da trist for hundene, som er taberne her.... og dog... får de nu en dejlig familie, så har de da ikke tabt.... smiler

• #48   17. okt 2008 hvis det kom så vidt at jeg af en eller anden grund ikke kunne have loke ville han ikke få et nyt hjem så ville jeg hellere aflive ham men så vidt kommer det aldrig loke blir her hos os til han ikke kan mere

Kommentér på:
Kunne i sælge jeres hund??

Annonce