{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

DET BEDSTE RÅD NOGENSINDE!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var på vi med hund messe i weekenden i brøndby hallen og jeg bliver simpelthen nødt til at dele denne historie med jer:

På messen kunne man tale gratis med en hundeadfærdsterapeut, og jeg tænkte hvorfor ikke?

Jeg har nemlig i langt tid haft et problem med lotus, det er det ENESTE problem, men tilgengæld var det ved at drive mig til vanvid: Når lotus og jeg var ude og gå tur gik lots til angreb på mine sko/støvler og bed mig i læggene. Selvom det ikke var ondt ment gjorde det så ondt, men lotus ville jo bare lege. Jeg prøvede ALT hvad jeg kunne finde på; jeg ignorede hende, jeg prøvede at give hende andre ordrer, jeg prøvede at hæve stemmen, skælde hende ud og til sidst tage fat i hende.. ved godt det sidste er HELT forkert, men anede ikke hvad jeg skulle gøre.

Alt dette fortalte jeg til adfærdspsykologen, og hun gav mig det bedste råd:

Hvis hunden gør noget du ikke vil have når i går tur, skal du binde den til en lygtepæl, træ eller lign. så går du 5 meter frem med ryggen til hunden. Der står du nogle sekunder til hunden er faldet ned, og derefter går du over til den og løser den, uden at sige noget som helst. Hvis den stopper er det fint, men hvis den fortsætter går man tilbage og binder den samme sted igen. Dette gentager man indtil hunden stopper ( for det gør den!!!!!).Hvis dette sker i hjemmet lukker man hunden ind i et rum med et børnegitter for døren, igen uden at skælde ud eller noget, og lukker den ud nogle sekunder efter. Hvis den bliver ved er det ind i rummet igen.

Dette råd jeg fik på de 15 min har ændret lotus´adfærd TOTALT. Fra at jeg ikke kunne gå tur med hende næsten, til vi har de hyggeligste ture sammen nu...og det er altså sket på bare 2 DAGE.

Ville lige dele dette råd med jer herinde, håber I får glæde af det.:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DET BEDSTE RÅD NOGENSINDE!!!!!
  • #1   20. okt 2008 oki jamen det var da dejligt du fandt noget der virkede for dig.. jeg ville nok bare have lært ham en nej komando. men det er jo ligegyldig hvordan man gør bare man finder noget om virker

  • #2   20. okt 2008 christel tror bare det er en løsning for flok der ikke kan finde ud af at sige nej overbevisen og afbryde kontakten.. det er samme øvelse tager bare længer tid.

  • #3   20. okt 2008 jeg bruger at give Freja en time out i køkkenet, netop som du siger, først siger jeg neh og gør hun det igen kommer hun ud i køkkenet til hun er faldt ned.. og det hjælper... jeg bruger det os når vi spiser, der er det bare omvendt hvis ik hun opføre sig ordenligt og ikke tigger på er det ud af køkkenet...

  • #4   20. okt 2008 sikke søde i dog er herinde.. - eller ikke.. !!

    var også på vi med hund messen i søndags, og lagde godt mærke til der var stande hvor man kunne få gratis vejledning i de der 15 min. - vi har dog behov for mere, og at hunden var med :o)

    synes det er godt at du nu kan gå med din hund uden at blive nappet i læggende osv. :o)
    ikke den metode jeg ville have brugt - eller.. det er jo svært at sige smiley

    men synes det er enormt skønt for dig at det har virket og ændret jers gåture :o)



  • #5   20. okt 2008 altså jeg er jo ikke total idiot, selvfølgelig har jeg prøvet at lære hende "nej" kommandoen- det er sådan set det jeg har brugt det sidste halve år på!.

    Brug mit råd hvis i kan og hvis ikke så gør i bare hvad i vil. Det var kun tænkt som et forslag hvis folk stod i samme situation som mig selv...


  • #6   20. okt 2008 Kristina, Lækkert det virkede for dig smiley Hvor er jeg glad på dine vegne.
    Var det Irene Jarnved? Hun er nemlig branddygtig

    Ville gerne selv have været derude.


    Christel noget virker for nogen og noget andet for nogle andre.. det gør ikke den ene metode, dårligere end den anden :o)


  • #7   20. okt 2008 Jeg synes det lyder som en fornuftig løsning.

    Det er ret nemt at sige, at hunden bare skal lære nej - der skal træning til før den bliver stabil, det er ikke noget, man bare lige gør. Ikke med alle hunde, ihvertfald.

    Negativ straf, som dette jo er - hunden bliver nægtet noget, den gerne vil have, er en effektiv måde at stoppe adfærd på.

    Mener ikke, det gør hunden angst, når man fjerner sig med så kort en afstand.


  • #8   20. okt 2008 Det var dejligt at høre!
    Så længe det virker for dig er det jo dejligt, men det betyder ikke at det automatisk vil virke for alle. Synes det er et godt og effektivt råd. Brug det eller lad vær - vi er heldigvis alle forskellige!
    Her i huset bruger vi time out på altanen, men det har kun været nødvendigt nogle meget få gange... Hvis han f.eks. har været totalt overgeart og ikke til at falde til ro og vil "bestemme" aftensmadstiden smiley


  • #9   20. okt 2008 Kristina: Hvor dejligt for jer:) -Jeg har præcis samme problem med min hund, nu vil jeg da prøve samme råd:)

  • #10   20. okt 2008 tja jeg havde nok bare valgt at pive rigtig højt - Det gør de andre hvalpe jo også når det gør ondt.. Så lærer hunden at det der gør ondt..

    Det råd fik vi til hvalpe træning med hensyn til at bide i hænder osv., og bruger det da stadig, hvis vi leger og det bliver lidt for vildt. Piv og så stopper han med det samme, og man får en ordenlig slikketur;-)

    Men det var da dejligt at du endelig er kommet dit problem til livs smiley
    Og vil da heller ikke mene at det kører på angst, da hunden stadig kan se én, men bare ikke komme hen til dig....

    Det er da ikke værre end at man gemmer sig for hunden....


  • #11   20. okt 2008 er glad for at der er nogen herinde der kan bruge mit råd i hvertfald. Og det har som det eneste virket på lotus. Det med at pive som en hvalp har jeg også prøvet, uden held.
    åber nogen kan bruge hunde ADFÆRDSPSYKOLOGENS "ubrugelige" råd hehe..
    Og pak det dér sammen med at der er en "hurtig" løsning når jeg siger je ghar brugt et halvt år på at lære hende det efterhånden!!

    Men til alle jer andre: tak for jeres hilsner, håber nogen kan bruge hunde ADFÆRDSPSYKOLOGENS "ubrugelige" råd hehe..

    På mig virkede det som om hun havde mere forstand på hunde end mange herinde har...bare en observation og ikke ment som hetz.

    God aften til jer allle.


  • #12   21. okt 2008 eksperter på banen ..... dejligt du fik et godt råd der virkede :o)

  • #13   21. okt 2008 Gundogs1:
    Jeg har haft hund hele mit liv og har trænet dem de sidste 10 år, så jeg er jo ikke helt grøn i faget... Jeg havde prøvet alt hvad jeg havde lært i årenes løb, uden held. Havde spurgt alle til råds, flere hundetrænere i klubben ( nogle som har været der i 30 år(!)) og alle de ting de foreslog havde jeg prøvet. Jeg spurgte dyrlægen til råds, hun sagde det samme som jeg også havde prøvet. Min sviger mor der har trænet hunde de sidste 40 år kom med de samme råd som ikke virkede, så TRO mig jeg har prøvet alt!!! Og igen, det var ikke ment som en hetz, men jeg bliver lidt provokeret af, at folk siger "du skal bare lære hende hvad "nej" betyder. Det er jo selvfølgelig det første man prøver, og hun forstår det også godt i alle mulige andre sammenhænge, men lige i denne situation var hun helt døv. Jeg er bare lykkelig for at have fundet et råd der virker og så må folk gerne mene hvad de vil for min skyld. denne tråd blev oprettet for at give rådet videre til andre i samme situation, og ikke for at diskutere hvorvidt det var et godt råd eller ej!


  • #14   21. okt 2008 sarah a: Lad mig endelig høre hvordan din hund reagerede på det??

    Mange tak til alle jer der har forstået hvad denne tråd handler om:-)


  • #15   21. okt 2008 Til alle der gerne vil vide hvem denne adfærdspsykolog er hedder hun:

    Isabella Andersen
    "Eksamineret adfærdsbehandler og hundeinstruktør"
    Hendes hjemmeside hedder Happyhound.dk, så kan I selv researche:-)


  • Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 144
    #16   21. okt 2008 Hvor er det let at sige "bare lær hunden at sige nej"
    Det lyder lidt som den med "en pittbull er ikke farligere end en labrador"

    Hunde er forskellige. Derfor der findes forskellige træningsmetoder. Og kan ikke lige se at hunden lider under denne tråden handler om. Tværtimod.
    Hunden lærer hurtigt, at dens adfærd (biden i haser) medfører den konsekvens at den bliver ladt alene.

    Man kunne godt endnu engang have forsøgt med den "nej" kommando som nogle mener man da bare lige kan lære hunden. Men i dette tilfælde betyder det længere tids træning, samt flere frustrerende gåture.

    Så stort tillykke til Kristina og Jens med at de nu kan gå nogle ordentlige ture med deres hund.


  • #17   21. okt 2008 Iben R - Nu har jeg selv en Hyrdehund, han har også nappet os, og du kan tro at det hjalp at pive, men nu overdriver jeg også når det er. Så der kommer gerne lige et lille fald oven i hatten. Det hjalp.

    Men der var han jo heller ikke så gammel, og var ikke klar over hvad nej betød...

    Så vi lod som om at han virkelig gjorde skade på os....


Kommentér på:
DET BEDSTE RÅD NOGENSINDE!!!!!

Annonce