1.069 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kennelhoste vaccinen. Kennelhoste vaccinen.

Abby er lige blevet vaccineret i fredags og hun fik også næsevaccinen mod kennelhoste (Bliver dryppet i næsen).
Jeg var i København i weekenden, men kæresten fortalte at hun fredag aften fik et ret voldsomt omvendt nyseanfald. Hun har før fået sådan et, men det er sjældent.

Da jeg så kommer hjem søndag får hun flere amfald i løbet af aftenen og natten. Tror hun fik 6 - 7 stykker.

Nu her til aften har hun så fået 4 - 5 anfald også og jeg begynder at tro at det kan være vaccinen.
Hun grynter/snøffer også lidt og det gør hun normalt ikke.

Hun virker ikke dårlig, men jeg tænker at vaccinen måske kan få næse/svælg til at hæve eller blive irriteret.

Har nogle af jeres hunde reageret negativt på vaccinen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennelhoste vaccinen.
  • #1   20. okt 2008 Jeg må ringe til dyrlægen imorgen, men vil gerne høre om i har oplevet noget lignende efter vaccinationen.

• #2   20. okt 2008 nej begge mine er og vacc. i næsen og jeg mærkede intet til det.

• #3   20. okt 2008 Det vil jeg også få gjort, altså tjekket det.
    Hun nyser heller ikke normalt, det er omvendt nysen, så det er rigtig ubehageligt. )o:

• #4   21. okt 2008 Ja, det var en ide, men ved ikke om det hjælper. (o: Jeg håber min dyrlæge kan gi´mig et svar imorgen, for det er træls.

Håber ikke at der er flere hunde der reagere på samme måde, dt kan jo være det bare er hende der ikke kan tåle den i næsen.

• #5   21. okt 2008 Ja, håber at de driver over.
    Og godt i fik græsset ud af næsen. (o:

• #6   21. okt 2008 Ja, det sker jo også at de reagere på de andre vacciner. Men rart at høre at din hund blev normal efter et par dage. (o:

• #7   21. okt 2008 Jeg vil hoppe iseng, tak for jeres svar. Jeg kigger om der er kommet flere i morgen. (o:

• #8   21. okt 2008 Kennehoste kian lindres en smule, når og hvis man vaccinere - men fjdene det helt kan man ikke - og aligevel skal man holden hunden væk fra andre hunde, op til 21 dage. og så er det ligemeget om hunden er vaccineret eller ej.

• #9   21. okt 2008 husk nu for hulen at den vaccine SMITTER ! det er levende virus og hunden smitter andre hunde med kennelhoste de første 10 dage efter vaccination!

• #10   21. okt 2008 Steen A
    Hvis den var til mig er du helt gal på den..
    Men mange brokker sig over at andre smitter med kennelhoste og glemmer så at deres NYvacc hund også smitter!

Jeg selv går feks på en tæningsplads hvor vi ikke behøver at blive væk på grund af kennelhoste.. Det er kun en virus og det dør hundene ikke af!

• #11   21. okt 2008 Det er ret normalt at se bivirkninger efter den nye vaccine. Det er jo en (meget!) mild form for kennelhoste man giver. Hoste, nysen og næseløb er det man oftest ser. Feber og almen utilpashed bør dog ikke opstå.

Sussan: Nej, vaccinerede hunde kan ikke smitte med egentlig kennelhoste - heller ikke selv om de udviser ovenstående bivirkninger. Men møder de en anden hund kort efter vaccinen er givet, kan det da godt tænkes, at den anden hund får lidt vaccine :o)

Man skal dog være lidt ekstra opmærksom, for er hunden smitte med kennelhoste umiddelbart før den fik vaccinenen eller lige efter, kan det jo være rigtig kennelhoste og ikke bare bivirkninger man ser.

Kommentér på:
Kennelhoste vaccinen.

Annonce