syg? syg?
Laver lige et indlæg for en veninde:
Hun har en hvalp der er blanding i mellem en Dansk/svensk gårdhund og en fox terrier. Som hun har købt for halvanden uge siden ca.
Men da han her i mandags skulle være alene hjemme, havde han åbenbart været så ulykkelig og bange at han havde slået poten og haltede. Dyrelægen mente at hvalpe tit har ondt af sig selv, så det er ikke noget.
Men den halter altså stadig(søndag). og natten til søndag tissede den i sengen, som den ikke plejer. og er meget træt, og idag lå han i sin kurv og lå ned og tissede.
- Hvad kan der være galt? er det måske pga. smerter i benet eller?
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 66
Hun havde ringet til dyrelægen, hvor efter de sagde det i telefonen.
Siger jeg videre til hende, tak for hjælpen
aug 2008
Regner da med det var en dyrelæge og personen sagde at hvis det ikke var væk om en uge skulle hun ringe igen.
aug 2008
For hvis der virkelig er noget med den fod, så er det godt nok uforsvareligt!!
Ja må jeg vidst hellere råde hende til.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
En ugen er satme lang tid, hvis hvalpen har blærebetændelse - de er langt mere sårbare end voksne hunde. Din veninde skal bestille tid til et sundhedscheck.
I øvrigt forstår jeg ikke, at folk ikke får deres egen dyrlæge til at lave en ganske almindeligt sundheds check når man har fået hvalpen hjem. Jeg har altid købt hvalpe der havde fået sundhedscheck af opdrætters dyrlæge og med sundhedsbog, men alligevel har jeg været hos egen dyrlæge inden for et par dage.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Hvis hvalpen halter har den ondt, og så er der sket et eller andet som givet vis kræver at en dyrlæge ser på det.
Så vil jeg da også anbefale at man kontakter en anden dyrlæge. Den skal da ikke gå rundt en hel uge og have ondt.....
aug 2008
Men Så snakkede jeg med hende og overtalte hende til at ringe til dem igen eller et andet sted hen, fordi det virkelig var akut..
da hun så ringede igen til samme sted, og forklarede at hun mente ikke det kunne vente til onsdag, fik hun en tid med det samme.
Og ved dyrelægen blev resutatet at han havde brækket benet 2 steder, og mulighederne var en opration til 10.000 eller aflivning. Og så sagde han sgu at der havde været større muligheder hvis de var kommet den mandag det skete.. FLOT!!
aug 2008
Men gør hun ikke, hun vælger at få den opereret der...
syg?