1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Mops - 27.000 kr.?? Mops - 27.000 kr.??

Da jeg var på arbejde her i weekenden, kom der en, der også arbejder der, forbi. Hun havde en lille sød mopsepige med, som ikke var til at stå for. Da hun er gået, fortælle en af de andre så, at ejerne har givet ikke mindre end 27.000 kr. for hende. Vistnok med den begrundelse at hun hun var fra Litauen og havde en meget fin stamtavle. Jeg og en anden mente det var langt ude i hampen, da man, så vidt jeg er orienteret, ikke i så høj grad ændrer på prisen, fordi en hund måske er mere udstillings- og/eller avlsegnet end andre (på papiret). Men er det virkelig realistisk - og bruger man det i højere grad i udlandet end herhjemme? Eller er det bare for langt ude?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mops - 27.000 kr.??
  • #2   27. okt 2008 orv manner!

Så ka vapsen da bestemt både pudse vinduer og tage opvasken.

• #3   27. okt 2008 jeg har også lige hørt om en malteser tæve der kostet 25000kr og en til 30000 kr pga nogle fne linjer så jo jeg tror sagtens det kan forkomme

• #4   27. okt 2008 Hold da op...

• #5   27. okt 2008 For mig lyder det længere ude end Hampen :o) ( som er en by 5 km. fra mig hvis nogen er i tvivl )
    27 kilo er dæleme meget... Uanset hvor god hunden så er..

• #6   27. okt 2008 altså det er ikke unormalt at en pomser med de rette linier koster +20.000 kr her hjemme -- og mere også i udlandet ---

kender flere der har givet det og satte selv 20.000 af da jeg i sin tid begyndte at lede efter en god pomser

• #7   27. okt 2008 Jamen jeg blev også helt paf, da jeg hørte det.. Synes jo det er helt vanvittigt! Godt nok var hun sød og bestemt rigtig flot, men alligevel... Er da sikker på, at man ville kunne finde en ligeså god hund til den "normale" pris...

Men det, jeg undrede mig mest over, var egentlig, om det er noget, man praktiserer? For jeg har nemlig ikke hørt om det før..

• #8   27. okt 2008 Det lyder altså helt vildt - voksen eller hvalp??

• #9   27. okt 2008 Gad vide hvor svært det mon er at blive champion i Lithauen...............

• #10   27. okt 2008 Hundemutter okay, det synes jeg også er lidt vildt, men på den anden side, så pomsen vel heller ikke ligeså "let" at finde som mopsen, er den? Har en idé om, at der ikke er så mange opdrættere af pomser, men det er måske bare noget, jeg bilder mig ind? For hvis det er sandt, vil prisen jo unægteligt blive højere smiley

• #11   27. okt 2008 Nicola som hvalp vil jeg næsten tro - hun er 7 mdr. nu

• #12   27. okt 2008 Tine L jamen så høje er priserne da heller ikke, er de? altså, jeg er godt klar over, det ikke er en billig race, men nu har jeg jo selv en chi, så den normale pris finder jeg egentlig ikke overdrevet..

• #13   27. okt 2008 Sara ja det ska jeg så ikke gøre mig klog på.. men umiddelbart tænkte jeg også, at det da ikke kan være så dyrt at købe hund i østlandene..

• #14   27. okt 2008 der er ganske få i danmark - inden for DKK - normal prisen er omkring 12500 kr - men skal man have en som der er nogle gode muligheder i så koster de --

det eneste jeg kan forestillemig der gør at prisen er så høj på moppen er hvis de har regnet omkostningerne med for rejse osv ... det er der nogen som gør...

• #16   27. okt 2008 Hundemutter ja det kan jeg godt se, men hvorfor fortælle: "hun har kostet 27 pga. de fine linier" - er det så bare for at lyde smart? for jeg ka helt ærligt ikke se det fede i det... men selvom det er inkl. rejseudgifter, er det da stadig dyrt, er det ikke?

• #17   27. okt 2008 Det kan godt være jeg lyder ... tjaaa underlig........ men jeg ville ALDRIG give 25-30.000 kr. for en hund.........IKKE en gang hvis dens lorte var af GULD.

Min gamle MOPS kostede 5000.- kr..... den havde også stamtavle men i DRU.. ( ikke særlig fint mener nogen )..... men min MOPS var sund og rask hele livet.....var kun hos dyrlægen een gang i hele dens liv... ( pga. en grannål i øjet 2. juledag )..... og så alm . vaccinationer hvert 3. år.

Og den blev næsten 14 år....:O)

• #18   27. okt 2008 ved at der er en engelsk bulldog kennel i england der tager mellem 30 - 35.000 pr. hvalp, de har lavet et kæmpe avls arbejde og har lækre hunde, altså jeg ville aldrig selv give så meget for en hund, men det er der jo nogen der vil, og hvis man har tænkt sig noget seriøst med avl,tja så....

• #20   27. okt 2008 Hvalpe efter plus plus party mega glitter champions i DK kommer jo ikke engang op i den pris.

Jeg har lige checket resultater fra VHU i Stockholm i år. Hvis Lithauen havde så smukke hunde, så havde de nok været der. Ikke en hund fra Lithauen var tilmeldt og så langt er der trods alt ikke fra Lithauen til Sverige hvis man tager en færge. Der var nogle stykker fra Rusland, men ingen af dem blev placeret.

Jeg aner ikke det fjerneste om mops, men har de betalt 27.000 så må de efter min overbevisning være blevet tørret godt og grundigt.

• #21   27. okt 2008 Altså hvis det er en virkelig god show kvalitet mops, så lyder det da meget normalt.
    Og hvis vi snakker show hunde så nej, man kan ikke bare få en der ligeså god et andet sted.
    Der er mange kenneler fx i Usa der sælger deres virkeligt gode show hunde til den pris eller meget højere og folk betaler det uden at kny fordi kvaliteten af hundene er så god.
    Det eneste jeg synes er underligt at det der er givet så mange penge for en hvalp, den ved man jo ikke hvordan udvikler sig, det ville være mere forståeligt hvis det var en voksen hund med flere titler....

• #22   27. okt 2008 NB præcis

At give 27.000 for en hvalp man ikke aner hvordan udvikler sig. Det lyder helt hen i hegnet.

• #23   27. okt 2008 Jep - specielt fra Litauen....

En god mops fra en god dansk opdrætter koster "kun" 15.000 kr - så vidt jeg ved...

Her gives der dog ingen garantier for noget men den sælges som alm. familie hund...

• #24   27. okt 2008 hold da op det var da en del penge var..!!
    puhha

• #25   27. okt 2008 Anne-Mette - har du spurgt din kollega om det er rigtigt ? Det KAN jo være at dem der har bragt "budskabet videre" har misforstået noget ;o))) Dermed siger jeg ikke, at det ikke passer, men en fjer har det jo som bekendt med at blive til 5 høns......

• #26   27. okt 2008 Kender nogle der har købt en mops for 36000 kr - fordi den var velegnet til udstilling og avl.

• #27   27. okt 2008 En opdrætter fortalte mig i sommer, at det var meget pengestærke mænd. som kom til deres races udstilli´nger i Tyskland, Der blev betalt kontant med det samme... Hun var selv blevet budt 100.000.- for sin unge tæve. Men ville ikke sælge den.... Racen er schæfer.....

• #28   27. okt 2008 Hvor er folk gale - når de bare kan vente noget tid og få en klasse opdrættet dansk mops - til 13.000 kr....

Folk er bare så dumme....

• #29   27. okt 2008 Smydi
    helt ærligt, så tænkte jeg lidt det samme selv.. specielt da det kom fra en, der ikke har et klap forstand på hunde/priser. regner også med at spørge hende, der havde hvalpen med, om det er rigtigt, når jeg lige ser hende igen.. for fatter det simpelthen ikke..

*P* nej nu synes jeg, det er dig, der er urealistisk.. 2.700 for en mops? aarh.. tror det næppe..

Tine
    ved godt, hvad mops koster herhjemme, det er netop derfor, jeg undrer mig.

NB
    nemlig, jeg forstår heller ikke, hvordan man kan være villig til at give så meget mere for en hund udelukkende ud fra dens papirer...

• #31   27. okt 2008 *P* hør nu lige her.. en hund, der skulle have særligt gode linier, hvorfor man har givet ekstra for den, koster jo ikke 2700, som er knap en fjerdedel af, hvad racen normalt koster.. det er der jo ingen grund til at diskutere..

• #32   27. okt 2008 Nu syntes jeg jo ikke man kan vurdere folks intelligens ud fra hvad de vælger at betale for en hund. <i>Folk er bare så dumme....</i> Folk må da selvom hvordan de prioriterer deres penge.
    Nogen bruger mange penge på tøj, andre på biler, stereanlæg, huse osv. - fordi folk syntes de vil bruge mange penge på noget man ikke selv vil give 25 øre for, gør det da ikke folk "dummere" end én selv !!!!

• #33   27. okt 2008 smydi
    er ikke helt med, er der nogen, der taler om intelligens? det var i hvert tilfælde ikke min mening at få dem til at fremstå som dumme.. er bare nysgerrig smiley

• #34   27. okt 2008 Anne-Mette - det kunne måske være € 2.700 det svarer til ca. kr. 20.000

• #35   27. okt 2008 arh, okay.. troede lige, det var henvendt til mig.. så er jeg med igen smiley

• #36   27. okt 2008 Anne-Mette - Jo det gør ¤ Nicola - hjemme fra Australien ¤ faktisk - og det er citat fra hendes sidste indlæg

• #37   27. okt 2008 smydi
    det er der noget om, det er da noget mere realistisk.. skal ikke gøre mig klog på det. det var heller ikke så meget lige denne pris, men var bare lidt nysgerrig omkring, hvor vidt, det rent faktisk er noget, man praktiserer - altså de høje priser for noget, der på papiret ser ekstra godt ud..

• #38   27. okt 2008 smydi
    jeg fangede den godt lige bagefter (det med hvor vidt det gør folk dummere)

• #39   27. okt 2008 Anne-Mette - jeg tror der inden for alle racer praktseres at tage pænt mange gryn for hunde/hvalpe af visse linier - eller hvis folk bare VIL have en bestemt hund, så byder de en formue for den. Jeg har hørt om en der blev budt 1,5 mill for sin hund, af en udenlandsk opdrætter - fordi vedkommende VILLE have den. Men vovse var ikke til salg.

Men i dit tilfælde her, hvor du selv er tvivl, for dem der er kommet med påstanden ikke har klap forstand på hunde, der ville jeg nok spørge kollegaen, om rygtet taler sandt.

• #41   27. okt 2008 Jeg hører selv til dem, der gerne giver mange penge for en hund eller en parring, og derud over har mange udgifter til rejser i forbindelse med sidstnævnte - men det giver da ikke andre ret til at antage, at jeg er dummere end dem, fordi de prioriterer anderledes.... Vel ???

• #42   27. okt 2008 Topuddannede jagthunde kan også være temmelig pebrede ;o)

• #43   27. okt 2008 smydi
    som sagt mener jeg heller ikke det har en dyt med intelligens at gøre. det er jo som alt andet en interesse, og det kaster man vel gerne rimelig store mængder penge i, så det ser jeg ikke noget galt i.

altså tror nu ikke hende der fortalte kunne finde på at lyve om det, men ku da godt være, jeg lige skulle høre min anden kollega, om det nu også er helt rigtigt..

• #44   27. okt 2008 Ja, vil man på toppen, så betaler man for det.

Jeg ville også kunne finde på at betale mange penge for en avlshanhund, der havde vist at han duede til noget på udstillinger og helst også tidligere i avlen. Men jeg ville ALDRIG betale så meget for en hvalp. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for min race, og ja, der findes nogle pengestærke opdrættere der betaler mange penge for en hund. -En voksen hund vel at mærke. Ligesåvel som der findes mennesker der vil betale for en velafrettet hund.

Men en hvalp.... Nej.

Nu er vi måske priviligerede i vores racer, men oftest udlånes avlshunde på kryds og tværs i landegrænser uden anden beregning end at der også kommer en hund den anden vej eller mod at man meriterer hunden mens den er i landet.

Som jeg skrev tidligere, så har en lille smule internet research vist at Lithauen ikke har nogen berømte bling-bling hunde som de sådan tager til det store udland med. Så kvalitetsmæssigt vil jeg stadig have lov til at betvivle hvor svært det er at blive champion derovre.

• #45   27. okt 2008 Anne-Mette .... Siger heller ikke hun lyver, men MÅSKE har hun misforstået noget ;o)

• #46   27. okt 2008 smydi jeps smiley

Kommentér på:
Mops - 27.000 kr.??

Annonce