780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

hvor meget skal jeg ligge i det ? hvor meget skal jeg ligge i det ?

Har en hvalp på 16-17 uger som ligger og gnasker i sit tyggeben midt på gulvet.. Min datter på 1½ år kigger på og beslutter sig for at tage det. Hunden knurrer og bider hende i hånden.. Er det acceptabelt når den har den alder eller?

Hvornår kan man forvente en hvalp renlig om natten.. Det går nogenlunde om dagen med få uheld. Men om natten er det helt galt. i morges vågnede keg op til 3 hundelorte og to tis pytter.. Han kommer ud og gå en lille tisserunde som det allersidste. Han har intet vand om natten og får det sidste mad kl 18 ca.. Jeg synes jeg er ved at drukne i tis og bæ

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget skal jeg ligge i det ?
  • #1   30. okt 2008 diesel har aldrig bidt, men jeg syntes du skal lære din datter at det er hundens det kunne vores søn da han var 1½

og siger de ikke blæren er færdigudviklet når hunden er 3 måneder (hæng mig ikke op på det)

• #2   30. okt 2008 og det er ikke en løftet pegefinger for vores søn kan godt ære provo overfor min fars men det er bare dejligt ikke at skulle bekrymre sig om hva der nu sker

• #3   30. okt 2008 Selvfølgelig bed den ikke og ruskede efterfølgende.. Så sad jeg nemlig ikke her - så var jeg på vej ned til den nærmeste dyrlæge.. men han snappede hende i hånden

• #4   30. okt 2008 Hun er vandt til at omgåes hunde -men du ved ligeså vel som mig at når man kun 1½ år kan det væresvært at stå for fristelsen for ikke lige at stikke fingerne derned

• #6   30. okt 2008 Det er ikke acceptabelt at den bider.. Herhjemme knurrer Lilly også når hun får ben.. Hun knurrer ikke af mig, men af min kæreste, vores roomie og af min kat..

At knurrer er for mig acceptabelt, da det bare er hendes måde at sige "gå væk" på, men derfra og bide syntes jeg er lang vej..

Det er KUN med ben hun gør det, hu nkan sagtens spise sin mad uden problemer, og jeg øver nu med at bytte, altså give fx lege tøj, bytte tilbage osv..

Madskålen vil jeg ikke tage fra hende, da det er mad hun behøver, det er et ben ikke, det er kun hygge..

• #7   30. okt 2008 JEg forsøger selvfølgelig at lære ungen at omgåes hunden på bedste vis - men der er også grænser for hvor meget hun kan lære- hun er kun 1½ år.
    Jeg laver selvfølgelig øvelser med ham hvor jeg fjerner han mad..

• #8   30. okt 2008 søster ja det kan du tro jeg ved og Theis som er to kan heller ikke altid stå for det derfor er de i hver deres rum når diesel får guf, ikke fordi Theis ikke må tage den for diesel tilbeder Theis og Theis må alt for diesel men så ikke for os =)

• #9   30. okt 2008 Jeg skal jo bare sikre mig at jeg ikke har fået et bæst af kaliber inden for dørene

Men jeg må erkende at jeg er overrasket over at den snappede hende i hånden - jeg har aldrig været ude for at de har snappet ud før. Knurret ja -. men ikke bidt.

• #10   30. okt 2008 altså når din datter prøver at tage HANS ben så syntes jeg personligt det er iorden at hunden markere som din hvalp gjorde.. også skal du jo så lige huske at fortælle din datter at hun ikke må gøre det igen, for det er hundens ben og ikke hendes legetøj....

• #11   30. okt 2008 Søster Lagkage

Når du laver de øvelser er det vigtigt at hunden tror at det altid kan betale sig for den. Det gør du ved at lege bytte-bytte-købmand med den. Det ville måske også være en god idé at lade din datter være med til den øvelse, så hun også lærer at man ikke bare tager fra hunden (det har hun vel egentlig lært idet hun blev nappet, men du forstår vel hvad jeg mener).

• #12   30. okt 2008 I get a kick out of it.. I min verden kan jeg heller ikke acceptere at den knurrer og slet ikke bider.. den skal vide at den er nederst i hierakiet. Og kan det ikke finde ud afdet er det ikke en hund jeg skal have.

Han sover i stuen i hans kurv- som senere blir til sofaen. det gjjorde han i nat og det resulterede i alt den lort .-) Andre gange har jeg ladet ham sove i bryggerset - der har jeg været heldig at der kun har været en tissetår...
    Så der er ikke rigtig noget logisk mønster i det

• #13   30. okt 2008 Børn skal lære at omgås hunde, og især respekter dem - og det er børne der skal opdrages.

Hunden har fået et ben at gnave i - så skal der ikke nogen tage det fra den.. og man skal ikke skælde hunden ud, for noget barnet selv lægger op til..

Ungerne må sq lære at man lader hunden i fred - når den spiser, sover, ligger med ben eller andet..

Hvor er livet uretfærdigt..

• #14   30. okt 2008 Søster Lagkage

Problemet er ikke hierarkiet men tillid. Hunden stoler ikke nok på jer til at i kan tage dens mad. Det skal du bygge op ved at træne og vise hunden at han kan stole på jer.

• #15   30. okt 2008 Det har ikke noget med hierakiet at vapsen ikke vil af med sin mad. I en flok med nok mad, må selv den lavest rangerende forsvare det den har fået.

• #16   30. okt 2008 Altså hunden forsvare dens mad, det er altså i min verden ok og det har intet med heraki at gøre selv den lavest rangerende hund i en flok har ret til at forsvare sin mad. Hvis du vil være på den sikre side, lære man altså ikke sin hund noget ved at tage maden fra den, det vil blot gøre den mere mistroisk. Sæt dig ned og snak med hunden når den spiser evt. putte mere i skålen med tiden vil hunden lære at stole på jer og hvis uheldet skulle være ude vil der ikke ske noget ved at din datter tager det. Ellers er det jo en god ide bare at skille barn og hund ad når hunden spiser :o)

Og ingen vand om natten? Hvis din hund får tørkost skal den have adgang til vand om natten ellers kan det ødelægge dens nyre. Vi havde vores hvalp i bur om natten og så en overgang stod jeg op en gang om natten og lukkede den ud, så var der ingen uheld :o)

• #17   30. okt 2008 Babett - barnet er stadig kun 1½ år gammelt - der er grænser for deres fatteevne

• #18   30. okt 2008 Søster lagkage - det er da ikke kun barnet med begrænset fatteevne. Hunden er jo stadig kun en hvalp, og det kan ikke forventes at den pooof bare opfører sig perfekt.
    Det sætter så derimod nogen LANGT højere krav til dig - sådan at du, indtil begge de to babyers forstålse er bedre, ikke sætter dem i situationer som ikke er helt sikre.

• #19   30. okt 2008 Charlotte - han får ikke tørkost - så derfor har jeg ingen problemer med ikke at tilbyde ham vand om natten..

hans kurv står for enden af sofaen som han så fint sover i når jeg sidder i sofaen.. Jeg vil ikke have ham i soveværelset da han den halve nat forsøger at komme op i sengen

• #20   30. okt 2008 Jeg ville aldrig turde lade et 1 1/2 årigt barn være alene med en hund med ben.... ikke bare i 1 sekund.

• #21   30. okt 2008 lina - jeg ved da udemærket godt de begge har lige høj fatteevne.. Det er begge babyer... Jeg har svigtet i situationen men jeg nåede ikke at reagere inden den bed. Jeg forventer ikke hunden skal opføre sig ordentligt ved hjemkomsten - men jeg skal bare sikre mig at jeg ikke har fået en ustabil hund ind af døren.

Den er ekstrem hård ved katten når han får fat i den.. Katten skriger og hyler op - men det synes kun at motivere hvalpen yderligere. Så det sammen med bid episoden har da givet stof til eftertanke

• #22   30. okt 2008 inden i begynder at drage konklutioner - så har barn og hund ikke været alene - jeg nåede ikke at reagerer.. Barnet har altid haft hund om sig - men dermed ikke sagt hun ved hvordan de skal omgåes. Hun får desuden besked på ikke at pille i hans mad, kurv og ham. Så jeg er skam opmærksom på det - jeg nåede bare ikke at reagere. Så fejlen er min idenne omgang. Men det ændrer ikke på at hunden blev drevet derud hvor den bed?

• #23   30. okt 2008 Søster Lagkage

jeg tror umiddelbart at det du kan udlede af tråden er at svaret på dit oprindelige spørgsmål er at du ikke skal lægge så meget i det. Enhver anden hund havde gjort præcis det samme i den givne situation. Det er ikke noget der er særlig svært at træne når der er tale om en hvalp, og lærer du barnet at holde sig væk når hunden har mad er du rimelig sikker på at det ikke sker igen

• #24   30. okt 2008 Dorte - indlægget var heller ikke specielt møntet på dig:-)

Søster mcFluff - Jeg tror også jeg er ved at have fået det ud af det som jeg kan

• #25   30. okt 2008 Knurrede han før han nappede? hvis ja så havde han jo advaret, og så synes jeg ikke det er helt så alvorligt... Så er det jo bare igang med at træne bytteleg som de andre har beskrevet så han kan lære at han ikke behøver forsvare sin mad... og så ikke lade barn og hund være i sådan en situation igen....
    Jeg synes ikke at man kræve at hunden ikke må knurre, i nogle situationer skal den altså have lov at sige fra! Fx da min kæreste holdt vores gamle hunds pote fast (ikke hårdt eller noget)... Der knurrede vores hund og løftede overlæben og da min kæreste så blev ved nappede han som markering... Og det synes jeg var helt i orden, det var jo min kæreste der var en idiot!
    Og jeg synes også hunden skal have lov at knurre hvis børn bliver for irriterende og ikke vil lade den være, så må børnene jo lære hvad det betyder...
    Men jeg synes så også at det ikke er i orden hvis jeg har min rottweiler på skødet og lige skal rykke hende lidt og hun så knurrer, så får hun altså skæld ud og bliver smid ned! Så det kommer lidt an på situationen...

• #26   30. okt 2008 Det er ikke acceptabelt at man lader så lille et barn tage noget fra hunden. Hold hende væk når hunden spiser,sover i sin kurv mm. Luk evt hunden ind i andet run eller afskærm så hun ikke kan komme til hunden. Reaktionen fra hunden er ganske normal. Den eneste du kan bebrejde det er dig selv.

• Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #28   11. jan 2009 Jeg bandt min hund om natten ved siden af mig i sengen i 14 dage , og han har lært og holde sig , men HUSK at det første du skal om morgen er at lufte den bette vovse (: ..

Kommentér på:
hvor meget skal jeg ligge i det ?

Annonce