974 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Åh nej! Mislyd på hjertet :( Åh nej! Mislyd på hjertet :(

Jeg skulle ind til dyrlægen idag for at have vaccination. Og da jeg har fortalt at han var tynd og gammel så ville de lige veje ham og mærke, lytte mm. Han vejede kun 2,5 kg smiley og da hun lyttete på ham gjorde hun det lææææænge! Hun sagde så at han havde en mislyd på hjertet smiley han skal vist havet et eller andet mod det? men hun var ikke sikker på om han skulle have det på første eller andet hjerteslag, så vi har en tid igen på mandag så der også var en anden der kunne lytte på ham. Han skulle også have spiciel kost for hjerte/nyre patienter. Gud hvor er jeg nervøs smiley Hvis de siger det kun vil gå lidt op og derefter ned igen så må han jo for fred, men bare tanken gør ondt smiley Men han må ikke lide så er det bedste at give ham fred så er det hvad han for!

I tider som disse hader jeg dyr!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej! Mislyd på hjertet :(
  • #1   31. okt 2008 jeg forstår dig så inderligt.............men tænk på alle de dejlige stunder i har haft sammen.........
    og godt samvær får altid en ende.......

Jeg håber da inderligt at I får noget mere tid sammen..... ellers må du gøre den sidste tid så smuk og dejlig du kan, det fortjener din hund.

trøstekrammer herfra.

• #2   31. okt 2008 Åh nej:( Hvor er det synd for jer begge. Håber også det går godt, men hvis det ikke gør så husk at en afliving gør ondt på dig men ikke på din hund:)

• #3   31. okt 2008 Jeg fortryder heller ikke et eneste sekundt jeg har haft med ham. Vi er kommet så langt med ham siden vi fik ham og han er blevet så god.
    Fra nu af står den på total forkælelse!

• #4   31. okt 2008 Jeg vil anbefale at få hunden scannet.

Min mors gamle tæve havde osse en mislyd. Det blev opdaget ret tilfældigt da hun skulle have opereret en fedtknude væk, som generede hende, og de scannede så.

Det var ikke noget der gav problemer, andet end at hun dagligt skulle have en pille (som ikke gav bivirkninger for hende overhovedet). Der kan forekomme væskeophobninger i kroppen, men det kunne tages ved regulering af medicinen.
    Hun livede helt op efter hun begyndte på medicin og blev en meget gladere hund. Og hun levede et ganske normalt liv, uden hensyntagen til hjertet i de daglige aktiviteter (hun blev ikke brugt til træning på højt plan -blot hyggehund og træning hjemme, og var med i stalden hver dag)

• #7   31. okt 2008 Hov -min mors tæve havde en forstørret højre hjerteklap (det var det der gav mislyden).
    Det medicin hun fik var meget mildt (og altså uden diverse bivirkninger)

Min mor fik at vide at det nok ikke ville have betydning for om hun kunne blive gammel.

Hun blev aflivet i sommers (3 år efter hjertefejlen blev opdaget) af helt andre årsager, og levede til det sidste uden problemer med sit dårlige hjerte:o)

• #8   31. okt 2008 Nannepigen hvor gammel er din hund hvis det er den fra 95,syntes jeg bestemt ikke du skal lade den gennemgå en masse undersøgelser, men gør som du siger lad den have det godt den tid du har ham .

• #9   31. okt 2008 Nannepigen: Er det Mozart? Hvis han er frisk (så meget, som man nu er, når man er 13 år) og ellers har det godt, ville jeg ikke bekymre mig meget om den mislyd. Rigtig mange hunde får en mislyd med alderen og det er sjældent det, der tager livet af dem.

Man kan sagtens leve med en mislyd og den medicin, der gives mod det, virker rigtig godt på de fleste. Medicin bør dog kun gives, hvis hunden har kliniske symptomer af sin mislyd (hoste, træthed, motionsintolerance), da medicinen ikke direkte virker på mislyden, mne blot hjælper på symptomerne.

Jeg har en cavalier, der i en alder af 3½ år har fået påvist en lille mislyd. Det er træls, for det tager nok nogle år af hans liv, når det nu er kommet i så tidlig en alder, men jeg regner nu med at have ham til han er i hvert fald 8 og nok også 10 år.

Så jeg synes ikke du skal male Fanden på væggen :o)

• #11   31. okt 2008 Min Laurine fik skannet hjertet pga mistanke om mislyd (fantastisk dygtig fyr, ham der skanner her i Nordsjælland og uden ubehag overhovedet for hunden, den skal blot ligge på siden), og der var ingenting, blot hvad man kunne vente hos en dengang 12-årig hund. Hun levede mere end 1 år længere uden medicin og blev aflivet pga. bagbenene svigtede.

• #12   31. okt 2008 Vi ved ikke helt hvor gammel han er, men efter hvad vi fik afvide så var han nok en 15 år, så han er en ældre herre. Men han er altid glad og frisk. Hvis han kan komme med rund og røre sig så er han i sit es. Han er hverken plaget af gigt eller andre ting.

Han skule så på skåne kost som tog hensyn til hjertet og som vist ville hjælpe ham til at tage på. De vil dog også gerne have at jeg komme en gang om måneden til kontrol vejning så vi kan se om han tager på eller hvad. Jeg håber da at han "bare" skal have ny kost og medicin også er han god igen. Håber da at når han engang skal væk, at han så gør det i sin kurv når han sover.

• #13   31. okt 2008 min gamle hund fik konstateret en mislyd på hjertet da han 7 år gammel, han har aldrig fået medicin. Han blev aflivet da han var 13år da hans generelle helbred svigtede meget pludseligt.
    Skriver du ikke en opdatering når den anden dyrlæge har undersøgt ham?
    Lyder ellers som en hyggelig ældre herre.

• #14   31. okt 2008 Det skal jeg nok smiley Håber heller ikke han behøver medicin, men at maden i sig selv ville være nok, men nu må vi se. Lige nu leger han med min søsters moppe Pixie, så helt syg kan han ikke være smiley

• #15   3. nov 2008 Opdateringen er kommet i en nu tråd:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=271552

Kommentér på:
Åh nej! Mislyd på hjertet :(

Annonce