{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.936 visninger | Oprettet:

morgensur hund der knurre {{forumTopicSubject}}

hey vores dreng på 4 1/2 måned er utrolig morgensur og knurre af min kæreste når han vækker ham om morgenen når de skal ned og tisse...
Vi er lidt i tvivl om hvad der er bedst at gøre i denne situation.. Indtil videre har min kæreste bare vækket ham stille og roligt, og givet ham sele på. Men når så han skal vende Ibber rundt knurre han, og gider absolut ikke med.. min kæreste tager ham selvfølgelig med ned alligevel, og skælder ham ikke ud...

Men det bekymre os nu lidt, om det en dag bliver til mere end knurren, eller hvis et barn vil røre ham når han sover... Han er blevet gal på katten da den kom hen til ham mens han sov. Ibber er ellers en dejlig og venlig hund, og der er ikke rigtig nogen problemer med ham. Desværre er det morgensurhed ikke gået væk, så ved ikke om vi skal begynde at sige nej til ham, eller hvad vi skal gøre?

håber der er et par kloge hoveder derude som har et godt bud:o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  morgensur hund der knurre
  • #1   1. nov 2008 et kort og kontant nej er en go start.. han skal da have og vide at det er MEGET forkert det han gør...
    og ikk bekræftes i at det er rigtig ved at tage ham op


  • #2   1. nov 2008 han bliver jo taget op fordi han skal bæres ned af trappen... At knurre er jo hundens måde at kommunikere/advare, og hvis de bliver straffet for det, kan de jo bare skippe videre til at bide uden advarsel, derfor har han ikke fået skæld ud...

  • #3   1. nov 2008 Han skal STADIG have et NEJ... for det han gør er jo forkert Og har han bidt?
    Og så er det bare på med selen og ud...


  • #4   1. nov 2008 nej han har aldrig bidt...

  • #5   1. nov 2008 Jeg ville nu heller ikke umiddelbart sige nej, af de årsager som du, Lisa P, selv er inde på...

    Jeg er lidt i tvivl om hvordan din kæreste vække hunden, med berøring, eller kalder han på ham??

    Jeg kan godt forstå jeres bekymring, MEN denne sætning: "eller hvis et barn vil røre ham når han sover..." Er altså biiig no-no, INGEN skal røre ved en hund når den sover, heller ikke hverken små eller større børn, har man børn og hunde sammen er det forældre og ejers ansvar HELE tiden at holde øje med at den slags ikke sker, selv helt små børn kan altså opdrages temmelig godt, og så må man som forældre og/eller ejer af hunden, lette sig og fjerne barnet hvis han/hun er på vej i den gale retning -mod hunden, nøjagtigt som man ville gøre hvis barnet er på vej mod en gloende brændeovn fx. ......


  • #8   1. nov 2008 Skæld ud ska' han ikke have. Han ska' da vågne af sig selv før der bliver kaldt eller løftet på ham osv.


    Det kunne være en mulighed at vække ham med en morgen godbid (ska naturligvis få den hvis han geerne vil spise den) som han rigtig gerne vil have, så skulle han da stå op af sig selv - prøv det :o)


  • #9   1. nov 2008 jeg ville kalde på hunden, og når den så er vågen ville jeg tage den op, og så skulle den altså ikke knurre af mig hvis det var min hund og jeg havde gjort det på den måde. så ville jeg betemt sige NEJ!

  • #10   1. nov 2008 ville jeg også, også derfor den skal være vågen inden de tager den op.. men er den så vågen, så skal den ikke knurre

  • #11   1. nov 2008 Ja, I må meget undskylde, men jeg havde altså ikke fundet mig i at min hund knurrede af mig. Nu har jeg ikke en "knurrende race", men hvis de gjorde en dag, skulle jeg nok fortælle dem, at DET er uacceptabelt. En ting er hvis de har ondt. DET kan jeg forstå og har oplevet med en af mine gamle goldens i sin tid. Han markerede endda i min hånd, fordi jeg ikke respekterede hans smerter, da han trådte forkert og faldt. DEN måtte jeg æde og slå mig selv oven i hovedet for ikke at respektere at han knurrede først. Men fordi man vækker hunden i sengen? Nej. Måske er jeg barsk, måske er jeg hamrende upædagogisk, men jeg fandt mig sq ikke i det!! Og da jeg åbenbart er lidt mascokist, stiller jeg gerne op til verbale øretæver nu..........*GGGGGG*
    Ps: Jeg elsker mine hunde og det er sofa/senge hunde:-)


  • #12   1. nov 2008 jeg er fuldstændig enig med dig Mette..

  • #13   1. nov 2008 Jeg spørger lige, hvorfor skal hunden op at tisse når den sover. Den er jo tydeligvis ikke færdig med at sove.

    Hvis den skal op, så ville jeg bare kalde på den og sige ud - en kommando den på et eller andet tidspunkt lærer at det har noget med at skulle ud at tisse.

    I det øjeblik jeg løfter et øjenlåg står mine sengehunde op, og jeg tror det handler om tid før den lærer at det er naturligt at når huset står op, så skal den også op.

    Men er det ikke tvingende nødvendigt at den skal ud, så lad den da sove, og hold så øje med hvornår den begynder at røre på sig.


  • #14   1. nov 2008 Min første tanke var også smerte.

    Tænk på hvor øm man er hvis man har trænet for hårdt f.eks


  • #15   1. nov 2008 Nu sover Fie i min seng og jeg ville absolut ikke acceptere hun knurrede af mig fordi jeg vækkede hende, uanset om det var fordi hun skulle ned og tisse eller fordi hun skulle flytte sig, så jeg kunne komme i seng.

  • #16   1. nov 2008 Lia kan godt knurre af ren forskrækkelse hvis vi kommer til at røre hende når hun ligger i dyb søvn. Det varer dog kun et sekund til hun er klar over det er os. Hun får ikke lov til at være i sengen, men sover hun i sofaen med mig, så knurrer hun ikke hvis jeg rører ved hende. Der ved hun vel et eller andet sted i underbevidstheden at det er mig, fordi hun er faldet i søvn mens hun har lagt ved mig.

    Mht. til jeres hund, så lyder det umiddelbart til at der foregår lidt mere end ren forskrækkelse. Du skriver han knurrer når han bliver vendt rundt. Er det vendt rundt på ryggen? Det kan godt være grænseoverskridende for en hund at blive vendt rundt på ryggen, især hvis det er noget man tvinger den til, da det så bliver et voldsomt provokerende dominanssignal fra jeres side.

    Jeg er også tilhænger af at lade hunden sove indtil den vågner af sig selv, men det er naturligvis ikke altid muligt, så jeg ville i første omgang lige så stille kalde på ham for at vække ham. Derudover ville jeg begynde helt forfra med at træne ham til at få sele på og få ham til at vende sig rundt af sig selv, også selvom han ikke protesterer når han er helt vågen, så masser af guffer og gør det til en dejlig oplevelse.


  • #17   1. nov 2008 Lisa P

    Der er mange måder at vække din hund på,så det bliver positivt.

    1. du står op, lader hunden ligge, gå ud og tag nogle godbidder i en pose , det plejer at få deres opmærksomhed, hvis den ikke står op der, så prøv 2.

    2, stå op og gå lidt væk, ha en god bid klar og kald på hunden og spørg, ska du med og tisse, eller på tur eller hvad i nu bruger, hvis det ikke får den til reagere, så ved jeg ikke hvad du kan gøre.

    Jeg håber det kan hjælpe,


  • #19   1. nov 2008 hej allesammen tak for alle jeres svar:o)

    For lige at uddybe lidt her, så har han skam prøvet at kalde på hunden, men han kravler bare under dynen og gider absolut ikke op... Min kæreste gør det, at han sætter sig ved ham og stille og roligt fortæller ham at nu skal vi ned og tisse, og aer ham lidt, så han bliver altså ikke bare flået op:o) Ibber lægger sig altid om på ryggen, og han får selen omkring benene. Det er først der, når han skal vendes om, og op og stå at han bliver sur... Jeg synes vi har prøvet at gøre det til noget positvit netop med at vække ham stille og roligt, og ikke skælde ham ud fordi han siger "lad mig ligge"... men sagen er bare den, at min kæreste står en del tidligere op end mig, og hvis de ikke kommer ned at tisse der kl. kvart over syv, så lusker han selv i køkkenet og tisser lidt senere mens jeg sover... Så vi ved af erfaring at den tidlige tissetur er nødvendig:o)

    Han har ikke smerter, det er jeg helt sikker på, han bryder sig bare ikke om at komme ud om morgenene når det er mørkt og koldt... og kan ik bebrejde ham:o) Men jo, vi er bekymret for hvordan det kunne udvikle sig, og jeg synes bestemt ikke det er "billigt" at være bekymret for at der kunne ske noget når vi får børn. Man kan da aldrig føle sig sikker hvis risikoen er for at han bliver sur... Ingen mennesker kan sidde på stikker døgnet rundt for at holde øje med at ungen ikke lige vil hen og klappe hunden? Børn skal have en vis alder for at kunne forstå sådan noget, og jeg ville i hvert fald ikke være tryg ved sådan en situation....

    Jeg tror vi vil prøve at se om han evt ser lidt mere positivt på morgenvækningen hvis han får lidt lækkert, det er en god ide:o)



  • #20   1. nov 2008 Vil forresten lige tilføje at Ibber aldrig har knurret eller noget når han fx. bliver vækket fra søvn i sofaen, eller hvis jeg flytter på ham om natten osv... det er udelukkende morgen tisseriet som han ikke vil være med til... Nok også derfor vi har accepteret det indtil videre, da jeg jo sagtens kan sætte mig ind i at han ikke gider ned i kulden om morgenen... Vi havde bare håbet på at han ville opdage at det altså ikke hjælper at knurre, for han kommer altså med ned og tisse hver gang alligevel...Han har bare ikke givet op endnu, og tanken har jo strejfet os, om han en dag bliver så træt af det, at han kunne finde på at markere i stedet for at nøjes med at knurre... eftersom det jo ikke virker til at han får lov at blive i sengen af det... håber i kan forstå min bekymring, vi vil jo helst tage de her problemer i opløbet, så det ikke når at komme helt derud hvor han ville markere...

  • #21   1. nov 2008 Er det kommet samtidigt med at der blev mørkt om morgenen?


  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #22   1. nov 2008 Nu har jeg læst alle ind lægene og det eneste forslag jeg ikke kan finde er at du et par gange står op sammen med kæresten. Hvis i begge står op har han jo ikke nogen at "putte" med, Lad kæresten give hunden lidt lækkert når den komme ud af sengen, det skulle gerne ende mad at det at kæresten står op er lig med noget sjovt / lækkert.
    Det bliver nok værst for dig at skulle op i den kolde morgen, men hvis det kan hjælpe :0)))


  • #23   1. nov 2008 marianne
    ikke hvad jeg har lagt mærke til nej, det er vidst mere kulde og regn han hader.. Hans ben virker sjovt nok ikke når det regner hehe...

    Trine
    uha ja den var værre hehe... men det kan da godt være vi skal prøve det, for det her dur i hvert fald ikke...


  • #24   1. nov 2008 kan det evt. have lidt at gøre med at det nok mest er mig som hundene ser som leder? Min kæreste er ret blød overfor hundene, og de lystre ham ikke så godt... Jeg tror jeg vil prøve og se om han gør det samme ved mig hvis jeg vækker ham... Kunne jo tænkes det havde lidt at sige også..

Kommentér på:
morgensur hund der knurre

Annonce