1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Døv hund Døv hund

Som nogen nået at se igår oprettede jeg en tråd da vi havde på fornemmelsen at vores nye hvalp er døv,,jeg kontaktet opdrætteren og har fået en super god behandling så derfor slettet jeg tråden så ingen fik ideer om noget

Efter overvejlser og efter idag er vi ikke i tvivl om hun ikke kan høre,,har vi besluttet at beholde hende med afslag i prisen

Vi er blevet så glade for hende på den korte tid at jeg voksne mennske græd som jeg ikke har gjort længe hun er så sød og jeg kunne ikke tage hun ikke skulle have en chance hos os

Så jeg efetr lysninger erfaringer med døve hunde,,evt trick til hvordan man får hverdagen til at fungerer,,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Døv hund
  • #1   2. nov 2008 Jeg ved at flere bruger en lommelygte i træningen af døve hunde. De lærer den at blink med lygten = kontakt (så kan hunden altså kaldes ind, selvom den ikke kan høre) -træningen er den samme som hvis du havde kaldt hundens navn.

Rigtig mange bruger håndtegn som en del af træningen (osse af hørende hunde).

Og være opmærksom på at en døv hund let bliver forskrækket hvis man nærmer sig den uden at den har set dig. Det skal der self tages hensyn til (du kan f.eks. trampe lidt ekstra i gulvet hvis du nærmer dig hunden bagfra, så du er sikker på den har opdaget at du er der)

-det var lige hvad jeg kan komme på... Har ikke og har aldrig haft døv hunhd, men disse ting er jo mere eller mindre anvendeligt på alle hunde...

• #2   2. nov 2008 Det lyder dejligt at alt er gået i orden og i har valgt at beholde hende. ;O)

hved ikke om det er noget i gang bruge men hved der var en artikel i HUNDEN (DKK medlemsblad) om nogen der over tog en gammel hund der var døv, på et tidspunkt. - om hvordan det var.

• #3   2. nov 2008 Tanken om at hun evt skulle aflives kunne jeg ikke tage..den med lomme lygten er en super god ide..

Jeg har talt med opdrætter og hun lagde heller ikke skjul på det var en stor opgave som ikke nødvendigvis lykkedes men så har vi givet hende chancen

Vi har en del små hunde så jeg tror nemlig at hun måske vil lære af dem,,nu kan jeg jo se hvor firvirret hun er
    vi skulle blandt andet ligge en time idag mig og en af ungerne ,,sikke en hoved pine man får af sådan en tudetur:-)) og da havde vi hende med på 1 sal,,hun gik ind af forkert dør og af vane kaldte jeg på hende,,hun løb forvirret rundt om sig selv ,,så bankede jeg hårdt i gulvet foran hende og hun fulgte mig så,,,kan se at hvis hun lige er kommet lidt væk så panikker hun lidt

Jeg opretter hende herinde når jeg får købt nyt kamera

• #4   2. nov 2008 Undskyld min nysgerrighed, men er den døve hund en mops ?

• #5   2. nov 2008 Jeg har et par veninder der har døve hunde (unghund) Den ene var faktisk i, " VI med hund" i et af de sidste numre, med en artikel om hvordan man tager sig bedst muligt af en døv hund. Er du interesseret kan du sende mig en privat besked, så skal jeg gerne formidled dig vidre.

Ellere så er der også et ny opstartet for omkring døve hunde, du kunne tjekke lidt ud.

Her er linket : http://www.foxys.dk/index.php?sid=673cd7f3dcc5cddec2e4ffdb42c56490

• #6   2. nov 2008 nej det er en bulldog blanding...

• #7   2. nov 2008 Ok, men for at få en 110 % sikker diagnose, kan du få foretaget en såkaldt BAER test på din hund.

• #8   2. nov 2008 jeg ringer til dyrlæge imorgen og hører ad,,men vi er slet ikek i tvivl mere...fks har der lige været en hund i tv der gøet og som i nok kender det starter alle sammen med at gø ,,,hun reagerer slet ikke sover bare.....

• #9   2. nov 2008 Min gamle hund blev døv som 12 årig..Vi var i den heldige situation, at vi altid havde brugt håndtegn..Hvilket jeg også bruger her fra start af med Dina...Vi brugte blink med lommelygte som "kom" hvis han var langt væk eller det var mørkt..Inde, kunne han mærke vibrationerne i gulvet, når vi gik hen mod ham og så var der øjenkontakt..så vi kunne tale sammen.
    Efter 14 dage, tænkte vi egentlig ikke over, at han ikke kunne høre mere..og han lærte med lethed nye tricks..Med godbider og håndbevægelser...Vi lærte bare et nyt tegn for "dyyyyygtig"...Knyttet næve med opad strittende tommelfinger (tror det hedder OK tegn).

• #10   2. nov 2008 dejligt med gode erfaringer,,,så er der håb for os og hende.....jeg bliver helt rørt når jeg ser på hende..hun er så speciel....

• #11   2. nov 2008 Helle B...ja selvom jeg hedder svend er jeg en pige,hihi,,min egen profil er der sket et eller andet med så selv hjælpe ad ikke kan finde ud af det,,så måtte oprette min mand herinde...

ja jeg tror også det er derfor,,nemlig man føler så ekstra omsorg og vil hjælpe,,,vi(eller min mand)havde besluttet at hun skulle retur,,men tror min datter og jeg tudet så meget så han gik med til at fik vi afslag i prisen så var det ok,,nu var opdrætter rigtig søde og sagde med det samme vi skulle komme retur med hende og evt få en anden hvalp men det var jo hende der havde vækket mine følelser....kunne ikke bare bytte hende som en anden vare og heldigvis fandt vi en enighed ,,og hun skal få det trygt her,,,håber så bare vi kan magte hende når hun bliver stor også men så har vi prøvet

• #12   2. nov 2008 Tja !

I vores klub, har vi en døv border, som løber agility !
    Det kræver naturligvis meget af førerens kropssprog, men ser nu ud til at lykkes meget godt :o)

• #13   2. nov 2008 vi bruger lommelygte om aften til og få buster ind..
    elelrs "tegnesprog" altså sit.. knuttet hånd op til brystet, sit "godbods" hånd ned foran hunden til dæk...
    Rull laver en cirkel foran hunden efter dæk...
    Hmm han kan jo så heller ikk så meget da han er en gammel hund og først er blevet døv på sine gamle dage men vi skal have øjnkontakt med ham før han reagere.. vi klapepr os fx på lårene hvis han ser direkte på os på afstand

Kommentér på:
Døv hund

Annonce