Døv hund Døv hund
Som nogen nået at se igår oprettede jeg en tråd da vi havde på fornemmelsen at vores nye hvalp er døv,,jeg kontaktet opdrætteren og har fået en super god behandling så derfor slettet jeg tråden så ingen fik ideer om noget
Efter overvejlser og efter idag er vi ikke i tvivl om hun ikke kan høre,,har vi besluttet at beholde hende med afslag i prisen
Vi er blevet så glade for hende på den korte tid at jeg voksne mennske græd som jeg ikke har gjort længe hun er så sød og jeg kunne ikke tage hun ikke skulle have en chance hos os
Så jeg efetr lysninger erfaringer med døve hunde,,evt trick til hvordan man får hverdagen til at fungerer,,
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Rigtig mange bruger håndtegn som en del af træningen (osse af hørende hunde).
Og være opmærksom på at en døv hund let bliver forskrækket hvis man nærmer sig den uden at den har set dig. Det skal der self tages hensyn til (du kan f.eks. trampe lidt ekstra i gulvet hvis du nærmer dig hunden bagfra, så du er sikker på den har opdaget at du er der)
-det var lige hvad jeg kan komme på... Har ikke og har aldrig haft døv hunhd, men disse ting er jo mere eller mindre anvendeligt på alle hunde...
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 705
hved ikke om det er noget i gang bruge men hved der var en artikel i HUNDEN (DKK medlemsblad) om nogen der over tog en gammel hund der var døv, på et tidspunkt. - om hvordan det var.
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Jeg har talt med opdrætter og hun lagde heller ikke skjul på det var en stor opgave som ikke nødvendigvis lykkedes men så har vi givet hende chancen
Vi har en del små hunde så jeg tror nemlig at hun måske vil lære af dem,,nu kan jeg jo se hvor firvirret hun er
vi skulle blandt andet ligge en time idag mig og en af ungerne ,,sikke en hoved pine man får af sådan en tudetur:-)) og da havde vi hende med på 1 sal,,hun gik ind af forkert dør og af vane kaldte jeg på hende,,hun løb forvirret rundt om sig selv ,,så bankede jeg hårdt i gulvet foran hende og hun fulgte mig så,,,kan se at hvis hun lige er kommet lidt væk så panikker hun lidt
Jeg opretter hende herinde når jeg får købt nyt kamera
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 188
Ellere så er der også et ny opstartet for omkring døve hunde, du kunne tjekke lidt ud.
Her er linket : http://www.foxys.dk/index.php?sid=673cd7f3dcc5cddec2e4ffdb42c56490
okt 2008
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
okt 2008
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Efter 14 dage, tænkte vi egentlig ikke over, at han ikke kunne høre mere..og han lærte med lethed nye tricks..Med godbider og håndbevægelser...Vi lærte bare et nyt tegn for "dyyyyygtig"...Knyttet næve med opad strittende tommelfinger (tror det hedder OK tegn).
okt 2008
okt 2008
ja jeg tror også det er derfor,,nemlig man føler så ekstra omsorg og vil hjælpe,,,vi(eller min mand)havde besluttet at hun skulle retur,,men tror min datter og jeg tudet så meget så han gik med til at fik vi afslag i prisen så var det ok,,nu var opdrætter rigtig søde og sagde med det samme vi skulle komme retur med hende og evt få en anden hvalp men det var jo hende der havde vækket mine følelser....kunne ikke bare bytte hende som en anden vare og heldigvis fandt vi en enighed ,,og hun skal få det trygt her,,,håber så bare vi kan magte hende når hun bliver stor også men så har vi prøvet
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 546
I vores klub, har vi en døv border, som løber agility !
Det kræver naturligvis meget af førerens kropssprog, men ser nu ud til at lykkes meget godt :o)
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
elelrs "tegnesprog" altså sit.. knuttet hånd op til brystet, sit "godbods" hånd ned foran hunden til dæk...
Rull laver en cirkel foran hunden efter dæk...
Hmm han kan jo så heller ikk så meget da han er en gammel hund og først er blevet døv på sine gamle dage men vi skal have øjnkontakt med ham før han reagere.. vi klapepr os fx på lårene hvis han ser direkte på os på afstand
Døv hund