{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.481 visninger | Oprettet:

Navn på hundetegn... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ind og have lavet nogle ekstra hundetegn til Sitta i morgen, og så kom jeg til at tænke på at jeg tit hører at det er dumt at skrive hundens navn på hundetegnet, men har også hørt at det kan være lige meget om hundens navn står der eller ej...

Så nu vil jeg da lige høre jeres mening om det..

Har i hundens navn til at stå på hundetegnet? Kom meget gerne med en begrundelse :O)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navn på hundetegn...
  • #1   3. nov 2008 Nej ......... der er ikke plads ;o)

    2 telefonnumre på den ene side og "Dusør gives" på den anden for at friste mere til af aflevere


  • #2   3. nov 2008 Jeg skriver navn på hunden og tlf. på anden side. Jeg vil hellere have at de kan kalde hende til sig end at hun bliver kørt over eller ikke tør komme fordi de ikke kan hendes navn. Nu er det jo en Bull Terrier jeg har så hun kommer alligevel kun hvis hun har lyst og kan høre at det er alvorligt og så er det vist lige meget om de kan hendes navn eller hun bliver kaldt noget andet... :O)

  • #3   3. nov 2008 Jeg har hendes navn stående, vejnavn, og mit tlf nummer.. Jeg tænkte over ikke at skrive husnummer, vi bor på en vej med maaange huse, så folk kan ikke sådan lige kikke og så vide hvor hun bor.. Hendes navn har jeg ikke noget imod der står..

  • #4   3. nov 2008 lovpligtigt skal der stå ejers navn og adresse --- resten er op til en selv

    Bekendtgørelse om skilte til hunde


    I medfør af § 1, stk. 2, og § 12, stk. 3, i lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, bestemmes:
    § 1. Ifølge hundeloven skal enhver hund, fra den er 4 måneder gammel, bære halsbånd forsynet med et skilt.


    § 2. Skiltet skal være fremstillet af rustfrit metal eller andet materiale af tilsvarende styrke og holdbarhed. Skiltet skal være solidt fastgjort til halsbåndet.

    Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med letlæselige bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal være påført skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så holdbar måde.


    § 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.


    § 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1970.

    Justitsministeriet, den 1. november 1969.



    gammel lov -- gælder stadig


  • #5   3. nov 2008 Hundens navn på den ene side.
    Mobil nummer på den anden.

    Jeg syntes at det er fint at der er navn på det giver hunden lidt fortrolighed til dem der har fundet hende.

    Og hvis folk har lyst til at beholde hende er det nok lige meget om de kender hendes navn eller ej, de giver hende vel bare et nyt.


  • #7   3. nov 2008 Der står mit nummer på den ene side og min adresse på anden.

    Bryder mig ik om at ha Mickey's navn stående


  • #8   3. nov 2008 Det jeg plejer at få af vide når folk fraråder at hundens navn er på skiltet er at så er det nemmere for en tyv at stjæle min hund...

    Men jeg kan så bare ikke lade værre med at tænke at hvis tyven vil ha min hund med så skal han nok hende med uanset hvad.. Hun er fuldstændig ligeglad med hvad man kalder hende...

    Da jeg startede med at have hende med ud på min gamle rideskole´, var der nogle piger der ikke kunne huske hvad hun hed, så de kaldte hende Iskage, vovse og en hel masse andre ting.. Og Sitta kom hver eneste gang de kaldte på hende :O)


  • #10   3. nov 2008 der står links navn, mit fulde navn og adresse samt telefon nummer.
    synes det er pisse irriterende når folk ikke skriver adresse på, så når man har samlet en hund op og prøver at ringe og den ikke bliver taget, skal man ringe til adresse oplysningen osv. desuden er adressen lovpligtig

    har aldrig hørt at det skulle være ulovligt at der står dusør gives


  • #11   3. nov 2008 jeg har tlf. nummer på den ene side og dusør gives på den anden - adressen kan slet ikke stå på sådan et lille skilt..


  • #12   3. nov 2008 Christel - hvor står det at det er ulovligt?

    Karina - Mit er rimeligt stort smiley

    Jeg har:

    Mit navn
    min adresse
    mit tlf. nummer
    Lillys navn

    hun er så social at de kunne kalde hende bøf og hun ville stadig løbe tilbage til dem XD


  • #13   3. nov 2008 jamen så længe der står de oplysninger som hundeloven siger der skal være kan man der ud over skrive lige hvad man vil -- sågar at politidirektøren er en narhat ---

    syntes det er fint man skriver dusør gives -- men jeg overholder lovgivningen --


  • #16   3. nov 2008 lisette j
    hvorfor køber du så ikke et andet skilt ??


  • #17   3. nov 2008 Christel - hvem er Sidsel? hvis det er hundemutter, kan jeg ikke se der står det er ulovligt at hundens navn står der :S

    "Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med letlæselige bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal være påført skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så holdbar måde. "

    Der står ikke der ikke må stå mere end det


  • #18   3. nov 2008 På vores står der deres navne og vores numre.
    Vi bad faktisk om at få adressen på, men det sagde de i dyrehandlen at det ville de ikke skrive, for det var en meget dum idé.


  • #19   3. nov 2008 natascha og sonny
    de har faktisk pligt til at oplyse om at det er lovpligtigt med ejers navn og adresse.


  • #20   3. nov 2008 link's menneske: Ja, det ville jeg også mene efter at have læst det her. Var nemlig ikke selv klar over det, men da vi boede i værløse skrev de det på uden at spørge. Men vidste ikke selv at det er lovpligtigt. Der hvor vi fik dem lavet, sagde de nemlig at det var en dårlig idé, og man kunne risikere indbrud osv, og hvis man flyttede skulle man skifte skiltet igen.

  • #21   3. nov 2008 mit er bestilt på nettet, så der satte de slet ikke spørgsmåltegn smiley

  • #22   3. nov 2008 natascha
    det giver jo ingen mening at folk skulle få lyst til at bryde ind fordi de har fundet ens hund, for det er jo sjældent at folk lige går hen og læser hundetegnet når man lige er ude og gå tur.
    jeg ville få lavet nye skilte hvis jeg var dig ;o)


  • #23   3. nov 2008 Link's menneske: Nej, jeg undrede mig også meget over det. Ja, det bliver vi så nødt til kan jeg se. Men der er vel ikke engang mulighed for at klage over dem?

  • #24   3. nov 2008 natascha
    nej det tror jeg ikke du kan, det vil jo bare bliev påstand mod påstand


  • #25   3. nov 2008 altså der er så mange muligheder for at få oplysniger om folk idag at det sku da er fuldstændig ligegyldigt om der kommer adresse på --

    og ud af alle de hunde der bliver fundet hvor mange findere tror i så lige der findes som tænker som det første -- der skal jeg dælme lave indbrud... størstedelen af landets befolkning er trods alt lovlydige borgere --

    loven er lavet fordi man tidligere havde prøblemer med herreløse hund og der måtte sættes nogle kriterier for hvornår en hund skulle indfanges og aflives -- i dag er det vigtigt at hunden kan identifiseres og at det er muligt for finder af kunne få kontakt med ejer ---

    så sørg for at have de lovpligtige oplysninger på skiltet -- og ikke mindst at hunde bærer det -- hvad i så skriver på der ud over er fuldstændig op til jer...


  • #26   3. nov 2008 Ja okay. Skal ihvertfald have nye skilte hurtigst mulig.

  • #28   3. nov 2008 Jeg vil nu stadig gerne have at vide hvor der står at det er ulovligt at have hundens navn på..

  • #29   3. nov 2008 altså jeg fik lavet mit i maxi zoo og de skrev mit navn o gtlf nummer intet andet, så fik jeg dagen efter herhjemme læst at det var lovpligtigt at der sku stå adresse på så tog derned igen og de skrev så adresse på den anden side og jeg har det helt lille lyserøde kødben og der ku fint stå det hele:)

    Hende der havde lavet det første dag fik liiige oplyst mens jeg var der, af den anden kollega som tog imod min "klage" at det var lovpligtigt og derfor ALTID skulle på..



  • #30   3. nov 2008 tanja
    jeg synes ikke at der er nogen der har skrevet at det er ulovligt at have hundens navn på.
    men at det var ulovligt at skrive dusør gives
    (det kan jeg så heller ikke finde nogen steder skulle være ulovligt)


  • #31   3. nov 2008 Jeg spurgte om hvor det stod hende og fik at vide jeg skulel læse "Sidsel"s indlæg, jeg ved stadig ikke hvem Sidsel er eller hvor det står...

  • #32   3. nov 2008 tanja -- det står der ingen steder og det er der heller ingen der påstår - men gammel myte lød på at man aldrig skulle skrive hundens navn på for det gjorde det lettere at stjæle den - hvilket er noget pjat -- men der er stadig mange som ikke vil gøre det

    du må skrive hvad du vil bare der står dit navn og adresse på skiltet


  • #33   3. nov 2008 Vi har hundens navn på den ene side og begge vores tlf-numre på bagsiden.

    Jeg tror ikke det gør den helt store forskel om man skriver navnet eller ej.

    Vores OSCAR f.eks tror jeg, enhver ku kalde til sig.
    Om du så kaldte ham for "ruskumsnusk", så sku han nok komme hen til dig, hvis du bare lyder lidt lalleglad i stemmen.
    Store naive dreng.

    MAX derimod tror jeg IKKE fremmede ville kunne kalde til sig, om de så kaldte på ham med hans navn med den mest sukkersøde stemme og stod med levergodbidder.
    Næææ, nej, han skal helst lige se om far/mor godkender fremmede først, så HAN ville være nedtur at udse sig som tyvekoster....

    Men der der med "Dusør gives"....den er GENIAL!!!!


  • #34   3. nov 2008 Har kun tlf. nr på og IKKE hundens navn. Dem der finder den har intet at bruge det til og i tilfælde af tyveri er det da slet ikke nogen grund til at de også har hundens navn

  • #36   3. nov 2008 Hvis man vil tage mine hunde, tror jeg ikke man får de store problemer, uanset hvad man kalder dem :o)

    Jeg har hundens navn og mit tlf.nr. stående. Der er ikke plads til mere. Skulle politiet få tid til at bekymre sig om, hvad der står på mine skilte, giver jeg gerne de 500 til staten (præcis som hvis jeg får bøde for at gå med dem uden snor)


  • #38   3. nov 2008 kom så i løb...

    Lige meget om du boede på omø, eller på lang tynd skids mark eller som nu har du altid pligt til at følge loven og dermed er det også for dig lovpligtigt at ALLE dine hunde over de 16uger skal bære halsbånd med navneskilt med de lovpligtige oplysninger...

    Syndes ikke man bare kan være så lige glad med alle andre og loven..


  • #39   3. nov 2008 Mopsejer: Ja, og den gang der var grænser for, hvad man måtte tage med hjem fra Tyskland tog jeg somme tider mere med end tilladt.

    Synes det er fint med love og regler, men af og til tillader jeg mig altså at sortere lidt i dem - specielt når det kun er mig selv overtrædelsen evt. skader.


  • #40   3. nov 2008 tja men at være sk.... lige glad med at holde hund i snor fx er altså ikk kun dig det kan gå ud over det også alle andre..

    at skrive sin adresse på et skilt er da kun rimeligt så hvis uheldet er ude så har ALLE en chance for let at bringe hunden til dens ejers adresse..
    det viser da os man bekymre sig om sine dyr smiley

    og nej man sortere ikke selv i loven de lavet for vi alle kan være her og leve godt..

    ikke for man selv vælger om man vil følge dem, som folk der køre 180på motorvej, det respektløs der dør så mange mennesker fordi andre er så egoistiske og desværre dør de sjældent selv hvis det går galt med det gør en masse andre:(


  • #41   3. nov 2008 Det må være dejligt at være en 100% lovlydig borger :o) Tillykke !

  • #42   3. nov 2008 Mange takker, bukker og neger:)

  • #43   24. mar 2009 vi har vores efternavn på og mobil nummer
    vi har den eftertrykkelige
    påmindelse at hvis hunden bliver væk/stjålet så skal tyven ikk ku dens navn
    nu er det også meget specialt men alligevel smiley

    altså mobil nummer burde være obligatorisk også burde resten være op til ejer selv smiley


Kommentér på:
Navn på hundetegn...

Annonce